1

توضیحات

ویرایش
آدرس : 32 کیلومتری شهرستان باغملک دراستان خوزستان واقع شده است.
مال آقا "روستایی در 32 کیلومتری شهرستان باغملک در این استان با بافت سنتی که کاملاً بافت قدیمی خود را حفظ کرده است.
مال آقا در منطقه‌ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه‌ای مواج و سرد از کنار آن می‌گذرد و مسیر فرح بخش و زیبایی را ایجاد کرده است، همه ساله خصوصاً در دو فصل بهار و تابستان دهها هزار نفر از اقصی نقاط خوزستان برای گذراندن اوقات فراغت و سیاحت به این مکان خوش آب و هوا سفر می‌کنند .
علاقمه مندان دیدار این روستای زیبا از شهر باغملک که به سمت مال آقا حرکت می‌کنند با پشت سر گذاشتن شهر قلعه تل و طی حدود چهار کیلومتر راه با دیدن تپه‌ها و کوهها و نسیم خنک کوهستان و جنگلهای انبوه بلوط، گویی وارد دنیایی متفاوت‌تر از خوزستان شده‌اند .
کمی جلوتر، روستای تمبی با قدمتی چند هزار ساله و بافتی زیبا در دل کوهستان در مقابل دیدگان گردشگران قد علم می‌کند و آنان را به یاد صفا و صمیمیت روستا می‌اندازد مکانی که روستایی باستانی را با همین نام ...مشاهده کامل متن مدفون شده در زیر پا دارد.
از جاذبه‌های طبیعی این روستا میتوان به آبشار زیبای شیوند،درختان انار،چنارهای سر به فلک کشیده وگیاهان محلی در حاشیه رودخانه را نام برد. همچنین میتوان به آثار تاریخی این منطقه که شامل کتیبه‌های سنگ نوشته به جا مانده از دوران مصریان ملقب به بردگپ (سنگ بزرگ) و همینطور آثار باقیمانده از خانه‌های ساخته شده در دل کوه میباشد،اشاره کرد.
یکی دیگر از دیدنی‌های مال آقا، یک سازه کهن آبیاری در کنار روستا است که در گویش محلی آن را «بیاره» و در اصطلاح علمی، فلوم (Flume) می‌نامند. این سازه سنتی برای انتقال آب از محلهایی که گسستگی در مسیر وجود داشته باشد ساخته می‌شود.
این سازه در فصول بهار و تابستان پوشیده از گیاه «پر سیاوش» می‌شود و منظره زیبایی به وجود می‌آورد. اینها همه از جاذبه‌های گردشگری در مال آقا هستند.
گفته می‌شود چندی پیش تعدادی از اهالی روستا که در پی حفاری خانگی بطور اتفاقی با بخش هایی ازمنطقه مدفون شده با آثار باستانی گرانقیمت و ارزشمندی مواجه شدند.
منابع :
http://fa.wikipedia.org/
http://salardez.ir
http://www.zagroskooh.ir/post-289.aspx
http://www.ichto.ir/Default.aspx?tabid=505
روستای مال آقا

روستای مال آقا

مال آقا "روستایی در 32 کیلومتری شهرستان باغملک در این استان با بافت سنتی که کاملاً بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. مال آقا در منطقه‌ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه‌ای مواج و سرد از کنار آن می‌گذرد و مسیر فرح بخش و زیبایی را ایجاد کرده است، همه ساله خصوصاً در دو فصل ...

اطلاعات | نقشه
تنگ تهی

تنگ تهی

رودخانه رود زرد سرشاخه‌ها ای دارد که از کوه‌های اطراف روستای مال آقا سرچشمه می‌گیرند و پس از شکل گیری از کنار روستای مال آقا می‌گذرد. دره هایی که رود زرد و سر شاخه هایش از آن می‌گذرند مناظر بسیار زیبایی دارند و با توجه به اینکه دمای هوا در این مسیر‌ها نسبت به بخش‌های جنوبی استان خوزس...

اطلاعات | نقشه
منطقه گردشگری رباط

منطقه گردشگری ...

منطقه نمونه گردشگری رباط در شهرستان باغملک ،بخش مرکزی و دهستان منگشت تقریبا در فاصله 160 کیلومتری مرکز استان و 15 کیلومتری شرق باغملک قرار دارد دسترسی منطقه مورد نظر از طریق جاده آسفالته درجه ارتباطی اهواز- شهرکرد و جاده انحرافی باغملک- رباط امکان پذیر می‌باشد. رباط از نظر لغوی کلمه...

اطلاعات | نقشه
قلعه تل

قلعه تل

شهر تاریخی قلعه‌تُل یکی از شهرهای لرنشین استان خوزستان است و در بخش مرکزی شهرستان باغ‌ملک قرار داردکه یکی ازآثار باستانی ایران میباشد. این شهر از قدیم مرکز دهستان قلعه تل و محل آمد و رفت ساکنان اطراف و تأمین خدمات اولیه روستاهای این دهستان بوده‌است. سکونت در شهر قلعه تل با استناد آثار...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب