توضیحات

ویرایش
روستای ساسنگ را تا نبینی نمی‌توانی آنچه ما دیده ایم باور کنی. هر چه از روزهای اسفندماه می‌گذرد و به بهار نزدیک می‌شویم، بر زیبایی‌های این سرزمین آب و آبشار افزوده می‌شود و تو می‌مانی در سحر زیباییهای این منطقه.
از مینودشت باید حدود 35 کیلومتری را طی کنید تا به ساسنگ برسید.
وقتی به ساسنگ می‌رسید، باید یادتان باشد که اینجا روستایی با بافت بسیار قدیمی است ،خانه‌های کاه گلی با سقفهای چوبی . دو طبقه با زیبایی هایی خیره کننده و گلهای زیبایی که روی سقف خانه‌های روئیده است.
آب روستا از دو چشمه تهیه می‌شود و شورای روستا آب این دو چشمه را در دو منبع ذخیره می‌کند.هر چند این روزها با نزدیکی به ایام عید مردم ساسنگ هم در مصرف آب باید صرفه جویی نمایند.
دامداری و کشاورزی،نوغان داری، زنبورداری و ... از جمله کارهایی است که مردم این روستای زیبا به آن می‌پردازند ابریشم بافی نیز در این روستا رونق خاصی دارد هر چند علی رغم وجود دستگاههای زیاد سنتی بافت پارچه، کل کار عملیات ریسندگی نخ ابریشم در خارج از استان صورت می‌گیرد.
یک عده از جوانان این روستا به فکر افتاده اند و درصدد ساخت کارگاه نخ ریسی نخ ابریشم هستند که باید مسئولین شهرستانی به آنها کمک کرده و تمهیدات خاص ...مشاهده کامل متن را برای آنها فراهم نمایند.
سه شهید نشان دهنده آن است که مردم پایبند به آرمانهای نظام و انقلاب خود هستند و از آن دفاع می‌کنند.
حدود 6 تا هفت آبشار در دامنه کوه نه شاه وجود دارد که زیبایی خاصی به منطقه داده است.البته چشمه‌های آب نیز در جای جای اطراف روستا به چشم می‌خورد و این چشمه‌ها به گونه ای است که شما هیچ وقت احساس تشنگی نکرده و با کمی جستجو می‌توانید به آب برسید.
ارتفاع نسبی بزرگترین آبشار ساسنگ از سطح دریا 800 متراست. دهکده در 21 کیلومتری جنوب مینودشت قراردارد کوه نشادر در یک کیلومتری جنوب آن واقع شده است. در این محل 8 آبشار وجود دارد که هر کدام با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند.
مسیر دسترسی:
درمسیر جاده آزادشهرمینودشت، 8 کیلومتری شهرستان مینودشت، در سمت راست جاده تابلوی شهرک صنعتی مینودشت نمایان است. در کنار شهرک صنعتی چند تابلو به چشم می‌خورد، روی هرکدام روستا‌های این مسیر را معرفی می‌کند.
وارد این جاده شده تا در سمت چپ به روستای باقر آباد و از آنجا به روستای ساسنگ برسید. از روستای ساسنگ تا آبشار در حدود 1 ساعت پیاده روی با شیب ملایم است.
منطقه پوشیده از درختان پهن برگ است و در مسیر چشمه‌های زیادی به چشم میخورد.
خلاصه باید به اینجا بیایید و از نزدیک روستای زیبای ساسنگ را ببینید.اینجا مردم میهمان نوازی هم دارد و البته خانه‌های زیبای این روستا همیشه به روی شما میهمانان عزیز باز است .

منبع :
http://golestan.irib.ir/
http://www.minookhabar.ir/

[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب