توضیحات

ویرایش
جنگل و جاده عباس‌آباد؛ صحنه‌هایی که نمی‌شود فراموش کرد
عباس‌آباد در 28 کیلومتری غرب چالوس و به فاصله 24 کیلومتر از تنکابن در مسیر راه چالوس رامسر واقع شده است دریا در شمال و جنگل‌های انبوه شمال دامنه‌های البرز در جنوب و از شرق به شهر سلمانشهر (متل قو) و از غرب با شهر نشتارود هم مرز است.
این شهر به صورت نواری باریک بین دریا و کوه شکل گرفته است. اقلیم این منطقه بدلیل مجاورت با دریا از سمت شمال، و دیوار رشته کوه‌های البرز در جنوب چون سدی باعث جلوگیری و خروج آب و هوای مرطوب شده است.
به طوریکه متوسط رطوبت بین 65 تا 85 درصد، مقدار بارندگی بیش از 100 روز در سال، یخبندان کمتر از 10 روز در سال ، درجه بارندگی 1200 تا 1300 میلیمتر ، بیشترین مقدار بارندگی در ماه آبان و کمترین بارندگی در ماه تیر است.
کلاردشت دو جاده ارتباطی مهم دارد. جاده نخست در جاده چالوس از مرزن آباد در ۲۵ کیلومتری جنوب چالوس منشعب شده و با مسیری ۲۰ کیلومتری ...مشاهده کامل متن که از میان تپه‌هایی که بر دامنه‌شان گندم و جو کاشت می‌شود به کلاردشت می‌رسد.
جاده دوم از عباس‌آباد واقع در جاده کناره خزر، در بین راه چالوس و تنکابن منشعب شده و با طول ۲۵ کیلومتر پس از گذشتن از جنگل‌های متراکم و بسیار زیبا در ناحیه مکارود به غرب کلاردشت می‌رسد.
کافیست یک بار گذرتان به اینجا بیفتد. آن وقت است که دیگر عقل از سرتان می‌پرد. می‌گویند یکی از رویایی‌ترین جنگل‌ها و به خصوص جاده‌های ایران را درون خود جای داده است.

منبع :http://www.bazarkhabar.ir/
غار دانیال

غار دانیال

غار دانیال در فاصله دو کیلومتری از دهی به همین نام ( دانیال) از توابع شهرستان سلمان شهر (متل قو) استان مازندران است.طول این غار 2158 متر و عمق آن 74.2 متر و ارتفاع دهانه‌ی اصلی آن از سطح دریا 160 متر می‌باشد و دارای یک دهانه است. غار دانیال دومین غار بزرگ رودخانه ای ایران بعد از غار قو...

اطلاعات | نقشه
جنگل و جاده عباس‌آباد

جنگل و جاده عب...

جنگل و جاده عباس‌آباد؛ صحنه‌هایی که نمی‌شود فراموش کرد عباس‌آباد در 28 کیلومتری غرب چالوس و به فاصله 24 کیلومتر از تنکابن در مسیر راه چالوس رامسر واقع شده است دریا در شمال و جنگل‌های انبوه شمال دامنه‌های البرز در جنوب و از شرق به شهر سلمانشهر (متل قو) و از غرب با شهر نشتارود هم مرز است...

اطلاعات | نقشه

زیباترین جاده جنگلی ایران

یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران، که خیلی از ما‌ها توش خاطره داریم. این جاده یه طبیعت بکر و بی نظیر مخصوصا تو فصل بهار داره و با عبور ازش صحنه هایی از طبیعت رو می‌بینی که برای همیشه تو ذهنت موندگار می‌شه. در طول جاده هم کلی استراحتگاه هست که بعضیاشون غذاهای محلی شمالی هم دارند. اگه تا حالا جاده کلاردشت ... ادامه مطلب
زیباترین جاده جنگلی ایران

محمد احمدی

محمد احمدی دوشنبه 10 اسفند 94 - 09:38

عالیه مهدیه خانم

جاده ای رویایی در ایران که هرگز فراموش نمیشود

جاده عباس آباد _ کلاردشت
کافیست یک بار گذرتان به اینجا بیفتد. آن وقت است که دیگر عقل از سرتان می‌پرد. می‌گویند یکی از رویایی‌ترین جنگل‌ها و به خصوص جاده‌های ایران را درون خود جای داده است.

کلاردشت دو جاده ارتباطی مهم دارد.

جاده نخست در جاده چالوس از مرزن آباد در ۲۵ کیلومتری جنوب ... ادامه مطلب
جاده ای رویایی در ایران که هرگز فراموش نمیشود

مهرداد قاسمی

مهرداد قاسمی ﺳﻪشنبه 31 شهریور 94 - 09:20

وای چه عکسای قشنگی

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب