توضیحات

ویرایش

معبد باشکوه دالادا مالیگاوا، که به معبد دندان بودا معروف است، در جزیره‌ی کندی قرار گرفته است.معبد دندان را به خاطر دندانی برپا کرده‌اند که می‌گویند به بودا تعلق دارد.
هر سال از گوشه و کنار جهان صد‌ها هزار بودایی به عشق زیارت این دندان و انجام مراسم مخصوص مذهبی به شهر کاندی می‌آیند.به هنگام صبح و عصر، آواز طبل مراسم راهبان این معبد در سرتاسر کوهستان طنین انداز می‌شود.
معبد دالادا مالیگاوا در حدود دویست و پنجاه سال قدمت دارد. این معبد در نیمه‌ی دوم قرن هجده ساخته شده است. بخش اصلی در معماری آن، برج هشت ضلعی است که به نوعی نقش محراب معبد را داشته و محلی است برای نگهداری مقدسات آیین بودا.
در نزدیکی این معبد گنبدی قرار دارد که به گنبد سیلان بودایی معروف است.
بودایی‌های امروزی معتقدند زمانی که روح بودا به آسمان رفت و جسدش روی خاک باقی‌ماند، میان مریدانش اختلافات بزرگی پدیدار شد؛ هر کدام بر دفن جسد او نظری داشتند و نمایندگان هر کشور بودایی می‌کوشیدند که افتخار به خاک سپردن جسد بودا را نصیب سرزمین خود سازند.
اما بودای بزرگ به یک کشور خاص تعلق نداشت و یک پیشوای مذهبی بود و این بود که سرانجام به این نتیجه رسیدند که هر قسمت از بدن بودای مقدس را به یک کشور بسپارند.
به این ترتیب، یکی از دندان‌های او نصیب کشور سیلان شد. این دندان را با تشریفات و احترامات خاصی به سیلان آوردند و برای اینکه همه مریدانش بتوانند آن را زیارت کنند معبد عظیمی بر پا کردند و نام این معبد را معبد دندان گذاشتند!

منبع:
http://www.dandane.ir/

معبد دندان

معبد دندان

معبد باشکوه دالادا مالیگاوا، که به معبد دندان بودا معروف است، در جزیره‌ی کندی قرار گرفته است.معبد دندان را به خاطر دندانی برپا کرده‌اند که می‌گویند به بودا تعلق دارد. هر سال از گوشه و کنار جهان صد‌ها هزار بودایی به عشق زیارت این دندان و انجام مراسم مخصوص مذهبی به شهر کاندی می‌آیند.به ...

اطلاعات | نقشه
باغ ادویه‌ی کندی

باغ ادویه‌ی کن...

بیش از 2000 سال است که ادویه یکی از مرسوم‌ترین کالاهای تجاری سریلانکا به شمار می‌آید. شهر کندی آب و هوا و اقلیم بسیار مناسبی برای رویش گونه‌های مختلف ادویجات مانند فلفل، جوز، میخک، دارجین و هل دارد. در اینجا شما می‌توانید از بزرگ‌ترین باغ‌های تولید ادویه‌ی صادراتی جهان، دیدن کنید. فقط...

اطلاعات | نقشه

معبدی به افتخار دندان بودا

«معبد دندان» یکی از عجایب دیدنی شهر سیلان است. این معبد در مرکز شهر «کاندی» قرار دارد، کاندی در۱۲۰‬کیلومتری شهر کلمبو، پایتخت سیلان (سریلانکا) واقع شده و دومین شهر بزرگ سیلان بعد از پایتخت است که البته پیش‌تر پایتخت سیلان بوده است.
از جاذبه‌های معروف این شهر معبدی است به نام معبد «دالادا ماگی گاوا» ... ادامه مطلب
معبدی به افتخار دندان بودا

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب