توضیحات

ویرایش

سان‌وِی، پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور است. این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل‌های شنی (یکی از زیباترین ساحل‌های ساخته شده به دست انسان)، هرساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند.این مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ که در سال 1993 افتتاح شد و از سال 2007 تا سال 2010 برنده بهترین مرکز تفریحی آسیا شده است و یکی از اماکن گردشگری مالزی و کوالالامپور می‌باشد.
این مجموعه توریستی در بندر سان وی و منطقه پتالینگ جایا درغرب شهر کوالالامپور ودر فاصله 15 دقیقه ای از مرکز قرار دارد. مسیر رفتن به این منطقه با خودرو شخصی از اتوبان فدرال و در مسیر دامنسرا به پوچونگ می‌باشد.
نزدیک‌ترین ایستگاه قطار شهری کی تی ام به این ایستگاه سوبانگ جایا و نزدیکترین ایستگاه قطار پوترا ال آر تی به این ایستگاه کلانا جایا است.
پارک آبی سان وی لاگون مالزی دارای بیش از 80 وسیله و سرسره آبی است که گردشگران می‌توانند از آنها لذت ببرند.
سرسره آبی سرعتی، سرسره‌های لوله ای مارپیچی، موج سواری بر روی موجهای مصنوعی بلند، موج سواری با تخته‌های موج سواری بخشی از تفریحات پارک آبی کوالالامپور می‌باشند.
پارک آبی مالزی دارای محیطی بسیار سرسبز و جنگلی می‌باشد و این تفاوت بارز آن با پارک آبی وایلد وادی دبی و پارک آبی آتلانتیس دبی است.
سان‌وِی مرکز خرید زیبایی دارد که به سبک معماری مصری ساخته شده است. در آن، زمینی نیز برای پاتیناژ وجو دارد.موج سواری روی آب یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های پارک آبی سان وی کوالالامپور است.
ترن هوایی‌های هیجان انگیز، پل معلق که ۴۲۸ متر ارتفاع دارد، باغ وحش تقریبا بزرگی که دقیقا حس حیات وحش را به بازدیدکننده‌ها منتقل می‌کند و پیاده روی در ساحل نیز از دیگر جذابیت‌های پارک آبی هستند.

منبع:
http://www.bazisite.ir/

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی...

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمانخراشهای جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته‌اند. برجهای دوقلو با احتساب آنتن بالای برجها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج ۸۸ طبقه است و جمعاً ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خ...

اطلاعات | نقشه
آکواریوم KLCC

آکواریوم KLCC

اکواریوم klcc کوالالامپور در کشور مالزی یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین مراکز تفریحی کوالالامپور است.این آکواریوم بزرگترین آکواریوم در نوع خود در جهان می‌باشد و مساحتی بیش از 5000 فوت مربع را در بر می‌گیرد و تقریبآ 150 نوع از ماهیان را که از نقاط مختلف جهان گردآوری شده اند را در بر می‌گیرد...

اطلاعات | نقشه
پارک آبی سان وی

پارک آبی سان و...

سان‌وِی، پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور است. این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل‌های شنی (یکی از زیباترین ساحل‌های ساخته شده به دست انسان)، هرساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند.این مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ که در سال 1993 افتتاح شد و...

اطلاعات | نقشه
غار میمونها

غار میمونها

باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این معبد به دلیل نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده‌است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد. این معبد یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان م...

اطلاعات | نقشه
موزه نگارا

موزه نگارا

موزه ملی مالزی که با نام موزه نگارا مشهور است یکی از بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور است. ساختار تاریخی و عجیب این ساختمان، یکی از دلایل شهرت این موزه است . تزئینات به کار رفته در این سالن نیز بسیار جلب توجه می‌کنند. معماری این بنا تلفیقی از سنت و مدرنیته است. این موزه...

اطلاعات | نقشه

سفر به سه کشور در یک کشور

کشور مالزی چند سالی است که یکی از مقصدهای گروهی از گردشگران ایرانی شده است؛ مقصدی به‌نسبت ارزان که البته در برنامه‌ریزی تورها، برنامه‌ای روتین دارد اما هر مسافری برنامه‌ی انحصاری خودش را در آن می‌تواند اجرا کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، کشور مالزی در پی برنامه‌ی توسعه‌ی "ماهاتیر محمد" و همفکرانش، اهداف ویژه‌ای را در رشد شاخص‌های اقتصادی خویش از طریق رونق صنعت گردشگری طراحی و اجرا کرد. پس از ساخت هتل‌های متعدد، شاید همین حالا که این متن را می‌خوانید، دولتمردان مالزی برای جذب پتانسیل گردشگران ایرانی در ایام نوروز، هتل‌هایش را به رایگان در اختیار مجریان تور قرار داده باشند.
کشور دوپاره، جزیره‌گون و استوایی مالزی، یک جذابیت ویژه هم برای گردشگران دارد؛ آن‌هم این‌که چون این کشور از سه قوم و تیره‌ی مالایی، هندو و چینی تشکیل شده، عملا در سفر به این کشور، با سه نژاد و سطح زندگی هندی، چینی و مالایی و از منظری دیگر، بودایی، هندو و مسلمان سر و کار خواهید داشت. البته این کشور چه از نظر پاکیزگی و چه از نظر امنیت، با کشورهایی چون کره‌جنوبی و سنگاپور قابل قیاس نیست و در سطح پایین‌تری قرار دارد.
ضمن آن‌که یک ایراد در سفر به این کشور مانند مقصدهایی مشابه، در این است که شرکت‌های تورگردان، برنامه‌های گردشگری روتین و مشخصی را برای گردشگران ایرانی در نظر گرفته‌اند. این در حالی است که هر گردشگری با کمی مطالعه و جسارت بیشتر، هم به برنامه‌های متنوع‌تری می‌تواند دست یابد و هم این‌که مجبور نمی‌شود هزینه‌های بعضا غیرمعقولی را برای گردشگری روزانه‌ی خود به شرکت‌های این‌چنینی بپردازد.
قاعدتا مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی که هنوز هم با ویزای فرودگاهی رایگان و البته با مدت زمانی به‌مراتب کمتر از گذشته (در حدود 2 هفته در برابر 3 ماه سابق) به این کشور می‌توانند سفر کنند، کوالالامپور، پایتخت مالزی است. در این شهر هم یکی از مشهورترین جاذبه‌ها، برج‌های دوقلوی پتروناس (شرکت‌های نفتی)، سپس برج مخابراتی و آکواریوم بزرگ KLCC است. همچنین پارک آبی "سان وی" که هم ورودی آن به‌نسبت موردهای مشابه در کشورهای دیگر آسیایی گران‌تر است و هم به‌دلیل ورود شهروندان مالزی با لباس عادی روزانه‌شان در آب، چندان باب میل ایرانی‌های تمیز نمی‌تواند باشد.
باغ آهوها، باغ ارکیده و باغ پرندگان در نزدیکی مسجد جامع و موزه‌ی هنرهای اسلامی نیز از دیگر ظرفیت‌های این شهر هستند که معمولا مورد توجه ایرانی‌ها قرار نمی‌گیرند. اما چند جاذبه‌ی دیگر هم در بیرون شهر قرار گرفته‌اند که با استفاده از حمل و نقل درون شهری شامل چند خط محدود مونوریل، مترو و تراموا و نیز اتوبوس‌های بین شهری، دیگر به استفاده از تورهای روزانه نیازی ندارید.
علاوه بر باتو کِیوز (غار میمون‌ها) که بزرگ‌ترین معبد هندوها شمرده می‌شود، بلندی‌های گنتینگ که محل برخی جاذبه‌های کاذب ایجادشده توسط چینی‌هاست و نیز معبد بهشت و جهنم در مجاورت آن، به‌همراه برجایا هیل (بازسازی برخی شهرهای اروپایی در ارتفاعات) از جمله‌ی آن‌هاست.


... ادامه مطلب
سفر به سه کشور در یک کشور

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب