توضیحات

ویرایش
ساختمان قلعه بودا از هر نقطه بوداپست قابل مشاهده است و به همین دلیل این بنا یکی از اصلی‌ترین سمبل‌های شهر بوداپست و حتی مجارستان شناخته می‌شود.
شهروندان بوداپست برای اولین بار بعد از حمله مغول‌ها در قرن 13 وارد این تپه شدند و اولین قصر سلطنتی در همین زمان ساخته شد. عصر طلایی این قصر به قرن 15 باز می‌گردد.
پس از ازدواج پادشاه ماتیاس کوروینوس با ناپل بسیاری از هنرمندان و صنعتگران ایتالیایی همراه با ملکه جدید وارد این شهر شدند و بنایی را ساختند که در دوران بعد تکمیل شد.
در داخل قلعه بودا کلیسای زیبایی به نام "بانوی ما" یا "ماتیاس" وجود دارد. ماتیاس و پدرش حکمرانانی بودند که به مدت 70 سال توانستند از مجارستان در مقابل حمله ترکان عثمانی محافظت کنند که البته پس از این 70 سال و تسلط ترکان عثمانی بر مجارستان، این کلیسا تبدیل به مسجد شد.
در سال 1474 میلادی ماتیاس پادشاه مجارستان مراسم ازدواجش را در این کلیسا برگزار کرده و از آن پس کلیسا به اسم او نامگذاری شد.
روبروی کلیسا، مجسمه باشکوه سنت اشتفان اولین پادشاه مجارستان ...مشاهده کامل متن قرار دارد که با صلیبی در دست راست، تاج معروفش بر سر (همان که اکنون در پارلمان مجارستان نگهداری میشود) و هاله ای طلایی رنگ دور سرش روی اسبی با زین و یراقِ کامل نشسته است.
هم سنت اشتفان و هم اسبش روی چهار ستونی سنگی قرار داده شده اند و جلوی هر ستون یک شیر به حالت نشسته قرار دارد که گویی از او محافظت میکند.
پشت کلیسای ماتیاس هم، برج و بارویی تراس مانند رو به دانوب دیده میشود که دِژ یا قلعه ماهیگیران نام دارد. این بنا در سال 1905 ساخته شده و 7 برج دارد که هر کدام نماد یکی از اقوام هفتگانه ای که در قرن 9 میلادی با ورود به منطقه کارپاتیان، مجارستان را تشکیل دادند، می‌باشند.
از دیگر قسمت‌های داخلی قلعه بودا می‌توان گالری ملی مجارستان، موزه تاریخ بوداپست، مغازه خرید سوغاتی و ... را نام برد. کاخ سلطنتی مجارستان نیز در انتهای قلعه بودا یا تپه قلعه قرار دارد. "دروازه وین" یکی از ورودی‌های اصلی این قلعه می‌باشد و معمولا گردشگران از طریق این دروازه وارد قلعه بودا می‌شوند.
امروز این قلعه به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته شده و هرساله هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.

منبع:
قلعه بوداپست

قلعه بوداپست

ساختمان قلعه بودا از هر نقطه بوداپست قابل مشاهده است و به همین دلیل این بنا یکی از اصلی‌ترین سمبل‌های شهر بوداپست و حتی مجارستان شناخته می‌شود. شهروندان بوداپست برای اولین بار بعد از حمله مغول‌ها در قرن 13 وارد این تپه شدند و اولین قصر سلطنتی در همین زمان ساخته شد. عصر طلایی این قصر به...

اطلاعات | نقشه
میدان قهرمانان

میدان قهرمانان

میدان قهرمانان یک میدان تاریخی در بوداپست و جزء میراث جهانی یونسکو در مجارستان است.میدان قهرمانان ، در پایان قرن 19 به مناسبت هزارمین سالگرد فتح مجارها ایجاد شد. در اطراف این میدان، موزه هنرهای زیبا و کاخ هنر و یک سالن نمایشگاه به چشم می‌خورد. در وسط میدان قهرمانان و بر روی پایه سنگی...

اطلاعات | نقشه
پل زنجیر

پل زنجیر

پل زنجیر پلی بر روی رود دانوب در شهر بوداپست، مجارستان است.این پل که از نوع معلق است ۳۷۵ متر طول، ۱۴٫۸ متر عرض و در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۸۴۹ به بهره‌برداری رسیده است. منبع:vista...

اطلاعات | نقشه
کلیسای سنت استفان

کلیسای سنت است...

کلیسای سنت استفان ، بزرگ‌ترین کلیسای بوداپست است که بین سال‌های ۱۸۵۱ و ۱۹۰۶ ساخته شد. گنبد باشکوه این کلیسا بر فراز خط افق پست (Pest) قرار گرفته است. در داخل این کلیسا یک حرم وجود دارد که مهم‌ترین عتیقه مقدس مجارستان، دست سنت استفان، در آن قرار گرفته است. منبع:http://khabareruz.ir/...

اطلاعات | نقشه
جزیره مارگارت

جزیره مارگارت

جزیره مارگارت یک پارک جنگلی بزرگ به طول 2.5 کیلومتر است که درست در وسط رود دانوب قرار دارد.جزیره مارگارت برای بوداپستیها جای شناخته شده ای است برای تفریح و استراحت. در هر ساعتی از روز که آنجا باشید خانواده‌های زیادی را میبینید که به همراه کودکانشان بساط پهن کرده اند و یا دارند حمام آف...

اطلاعات | نقشه
رود دانوب

رود دانوب

دانوب دومین رود طولانی اروپا است که سرانجام مسیر آن از سرچشمه اش به دریای سیاه ختم می‌شود. نام دانوب انسان را به یاد آهنگسازان مشهوری می‌اندازد. یکی از مشهورترین آهنگ هایی که در مورد این رودخانه ساخته شده است آهنگ دانوب آبی اثر یوهان اشتراوس است.گفته می‌شود سرچشمه اصلی رودخانه دانوب د...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب