توضیحات

ویرایش
پارک ملی سوئیس در ایالت گرابوندان در شرق سوئیس و در مرز این کشور با ایتالیا قرار دارد. جالب است بدانید که این پارک با 2 /174 کیلومترمربع مساحت، بزرگ‌ترین پارک محافظت شده کشور سوئیس و نیز از نخستین پارک‌های ساخته شده در اروپاست.
این پارک ملی در آگوست سال 1914 افتتاح شد و گردشگران علاقه‌مند به گونه‌های مختلف و گوناگون جانوران، گیاهان و بویژه گل‌ها از گشت زدن در آن لذت فراوانی می‌برند.
پارک دارای طبیعتی زیبا و شگفت‌انگیز همراه با رودخانه‌ها، دره‌های ژرف و بخشی از رشته‌کوه‌های آلپ با قله‌های بلند، زیبا و سپیدپوش است. از گونه‌های مختلف جانوری موجود در پارک می‌توان به گوزن قرمز، بز‌کوهی، گوزن‌کوهی، مارال، عقاب طلایی، لاشخورهای پرمو، سوسمار، سنجاب، مورچه‌های چوب‌خوار، موش‌خرمای کوهی، خرگوش کوهی، افعی شمالی و... اشاره کرد. همچنین ازجمله گونه‌های مختلف گیاهان این پارک می‌توان انواع کاج‌ها، گیاهان بدون ساقه مانند توده‌های خزه تزئینی و یاسمن‌های صخره‌ای، گل‌هایی مانند آلاله پاکوتاه، گل کتانی وحشی منطقه آلپ، خشخاش و وانیل ارغوانی را نام برد.
طبیعت پارک ...مشاهده کامل متن ملی سوئیس در هر فصل جلوه خاصی را به گردشگران هدیه می‌دهد. در فصل بهار که زندگی و رنگ به طبیعت پارک برمی‌گردد، گل‌ها و گیاهان گوناگون، زیبایی پارک را دوچندان می‌کند.
بد نیست بدانید ریزش برف سنگین در پارک ملی در این فصل و در ماه می‌(اردیبهشت و خرداد) غیرمعمول نیست و گاهی حتی احتمال سقوط بهمن هم می‌رود.در پایان ماه می‌(دهه نخست خرداد) قسمت‌های آفتابگیر و پایین‌تر کوه‌های پارک، قابل دسترس می‌شود و در پایان ماه ژوئن (دهه نخست تیر) هنوز در بخش‌های بالایی و در ارتفاعات، برف دیده می‌شود.در این زمان محیط پارک آرامش خاصی دارد که برای زندگی حیات وحش پارک لازم است.
البته در این موقع تحرک و جست‌وخیز پرندگان زیاد است که دیدنی‌ها و شگفتی‌های خاص خود را دارد.
ماه‌های جولای و آگوست (نیمه تیر تا دهه نخست شهریور) از فصل تابستان، بهترین و مناسب‌ترین زمان برای بازدید از این پارک است. در این زمان شکوفه‌ها همه جا را فرا گرفته و زیبایی کم‌نظیری در پارک جلوه‌گر می‌شود.
قابل توجه است که در ارتفاعات نیز در این موقع از سال گل‌هایی می‌روید که در سایر فصل‌ها دیده نمی‌شود.
فصل پاییز اما در این پارک، فصل کاج‌های طلایی است که زیبایی منحصربه‌فردی دارد. از آن به بعد کم‌کم روزها کوتاه می‌شود و دمای هوا پایین می‌آید تا اولین برف، پارک را سفیدپوش کند.
از آن پس مسیر گردش لغزنده می‌شود و گردشگران باید هنگام پیاده‌روی بیشتر مراقب باشند و پیش از اقدام به صعود از ارتفاعات باید از مرکز اطلاعات پارک در مورد چگونگی وضعیت جوی اطلاعاتی به‌دست آورند.پارک ملی سوئیس از نیمه نوامبر (اواخر آبان) پوشیده از برف می‌شود.
از این زمان تا ماه می‌(اردیبهشت) پارک ملی سوئیس به روی گردشگران بسته خواهد بود. جانوران پارک در فصل زمستان از طرف پارکبانان محافظت شده و غذایشان تامین می‌شود.
مسوولان پارک ملی سوئیس، کارشناسان و متخصصانی را در اختیار دارد که آنها با گردشگرانی که مایل هستند از راهنما استفاده کنند، همراه می‌شوند تا آنها بتوانند دنیای زیبا و وحشی پارک را بهتر ببینند.
در این پارک کسی مجاز به خروج از جاده یا آتش روشن کردن و خوابیدن در جاهایی بجز مکان‌های مشخص شده نیست و گردشگران و مسافران می‌توانند از کلبه‌های زیبای کوهستانی برای استراحت استفاده کنند.
قابل توجه است که مزاحمت ایجاد کردن برای جانوران، آزار‌دادن آنها و شکستن گیاهان توسط بازدیدکننده ممنوع است. یکی از نکاتی که بشدت رعایت می‌شود این است که بردن سگ حتی با قلاده به داخل پارک ممنوع است.
این پارک نیز همانند پارک‌های دیگر دارای بخش‌های ویژه پژوهشی و آموزشی است که برنامه‌های آنها در مسیر اهداف اصلی پارک، حفظ طبیعت و نیز پیشرفت محیط زیست پارک است.
هدف از گشایش و تاسیس این پارک ملی در 3بخش بیان شده که عبارتند از:
ـ ایجاد فضای پیشرفت طبیعی و گسترش طبیعت بدون دخالت انسان
ـ پژوهش در فرآیندهای چرخه حیات طبیعی
ـ آگاهی دادن به بازدیدکنندگان و گردشگران
البته قابل ذکر است که پژوهش و اطلاع‌رسانی با هدف اصلی پارک یعنی حافظت از محیط زیست ارتباط مستقیم دارد و در همین مسیر، پارک ملی سوئیس بستر پیشرفت پایدار طبیعت در منطقه را بنا نهاده است.


منبع:جام جم آنلاین
آبشار راین

آبشار راین

آبشار راین (به آلمانی: Rheinfall) آبشاری است به پهنای ۱۵۰ متر که در کشور سوئیس واقع شده‌است و بلندترین ریزشگاه آن ۲۳ متر ارتفاع دارد.حوضهٔ آبریز این آبشار، راین (رود) است که میانگین سرعت جریان سالیانهٔ آن، ۴۷۵ مترمکعب بر ثانیه است. راین بزرگ‌ترین صفحه‌ی آبشار در قاره اروپا است. دو قلعه...

اطلاعات | نقشه
دریاچه زوریخ

دریاچه زوریخ

دریاچه زوریخ (به آلمانی: Zürichsee) که در زبان محلی (Swiss-German) به آن Zürisee گفته می‌شود در جنوب شرقی شهر زوریخ قرار دارد، وسعت آن در حدود ۸۸ کیلومتر مربع و عمیق‌ترین قسمت آن ۱۴۳ متر می‌باشد. وسعت دریاچه ۸۸ کیلومتر مربع و عمیق‌ترین قسمت آن ۱۴۳ متر می‌باشد، چرخه آب ۴۴۰ روز است. درحا...

اطلاعات | نقشه
پارک ملی سوئیس

پارک ملی سوئیس

پارک ملی سوئیس در ایالت گرابوندان در شرق سوئیس و در مرز این کشور با ایتالیا قرار دارد. جالب است بدانید که این پارک با 2 /174 کیلومترمربع مساحت، بزرگ‌ترین پارک محافظت شده کشور سوئیس و نیز از نخستین پارک‌های ساخته شده در اروپاست. این پارک ملی در آگوست سال 1914 افتتاح شد و گردشگران علاقه‌...

اطلاعات | نقشه
موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوییس یکی از مهمترین موزه‌های تاریخ هنر در اروپاست که در زوریخ، بزرگترین شهر سوییس قرار دارد.ساختمان موزه در سال ۱۸۹۸ توسط گوستاو گول به شیوه معماری فرانسوی در دوره رنسانس ساخته شده است.در این موزه بیش از هشتصد و بیست هزار اثر نگهداری می‌شود. منبع:fa.wikipedia.org...

اطلاعات | نقشه
کلیسای گروس‌مونستر

کلیسای گروس‌مو...

گروس مونستر یکی از سه کلیسای مشهور در شهر زوریخ کشور سوئیس است که در مرکز شهر قرار داشته و بعنوان نماد شهر زوریخ شناخته می‌شود. گفته می‌شود زمان ساخت آن به دوره کارولنژی‌ها و حکومت شارلمانی مربوط می‌شود ولی بازسازی اصلی آن در سال ۱۱۰۰ میلادی شروع و درسال ۱۲۲۰ اتمام یافته است. این کلیسا...

اطلاعات | نقشه
موزه ریتبرگ

موزه ریتبرگ

موزه ریتبرگ در زوریخ سوئیس قرار دارد. این موزه تنها موزه هنر فرهنگ‌های غیر اروپایی در سوئیس و سومین موزه بزرگ در زوریخ است.موزه ریتبرگ در زمینی به مساحت 17 هکتار در مرکز شهر زوریخ نزدیک به راه آهن زوریخ قرار دارد و شامل چندین ساختمان تاریخی است. بودجه این موزه توسط بخش ریاست جمهوری در...

اطلاعات | نقشه
کونستهاوس زوریخ

کونستهاوس زوری...

کونستهاوس زوریخ یک موزهٔ هنری در شهر زوریخ است که از سال ۱۹۱۰ در ساختمان طراحی شده توسط کارل موزر مستقر است. موزهٔ کونستهاوس زوریخ شامل آثار نقاشی اروپایی از رنسانس تا دورهٔ مدرن است. این موزه به‌ویژه برای کارهای نقاشان سوئیسی و پیکره‌های چوبی و سنگی موجود در آن برجسته می‌باشد.در موزهٔ...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب