اجاره ویلا ماسال و اجاره کلبه در ماسال جایی که ابرها زیر پایتان است...


مرتب سازی بر اساس:
ارزان‌ترین گران‌ترین کمترین ظرفیت بیشترین ظرفیت

در میان کوه‌های تالش، در زیر اقیانوسی از ابر، و در کنار رودخانه‌ای پر آب، شهری است به نام ماسال. با منطقه‌ای ییلاقی که خوشبختانه هنوز طبیعی و دست نخورده باقی مانده است. شاید به همین خاطر است که اجاره ویلا ماسال ، اجاره ویلا ارزان و همینطور اجاره کلبه در ماسال بین گردشگران شمال کشور بسیار پرطرفدار است.

ماسال زیبا و طبیعت بی‌همتایش

یک طرف، ابرهایی که به زمین آمده‌اند، آن طرف، رودخانه‌ای که از برفاب کوه‌های تالش سیراب می‌شود و کمی آن طرف‌تر، غارهایی زیبا و خنک. چه کسی دوست ندارد چنین جایی باشد؟ آن هم در یک تابستان گرم. هرچند ماسال، پاییزش هم دیدنی است. پر از رنگ. مجموعه‌ای از سبز و زرد و نارنجی و سرخ. بهار ماسال هم مثل تمام مناطق شمال مسحور کننده است. زمستانها هم اگر مسیر مهیا و برقرار باشد ماسال تجره‌ای واقعی از زمستان را برای شما به ارمغان خواهد داشت. تجربه‌ای که در زمستانهای اخیر تهران نشانه‌ای از آن نیست. پس پر بی‌راه نیست اگر اجاره ویلا ارزان و اجاره کلبه در ماسال از دغدغه‌های مسافران این شهر زیباست.

اجاره کلبه در ماسال؛ تجربه‌ای بی‌نظیر از اقامتی دلنشین

یکی از مناظری که دل هر بیننده‌ای را می‌برد، کلبه‌های چوبی هستند که به تزئینات لباسی می‌مانند که گویی در دل یک پارچه سبز کاشته شده اند. ماسال مقصدی دنج و آرام است. خلوت تر از رشت و بابلسر و دیگر شهرهای پرمسافر. اگر به سمت مناطق ییلاقی آن راه بیفتی، می‌روی وسط یک زندگی روستایی واقعی. در میان گوسفندانی که شادمانه می‌چرند و گاوهایی که در چمن‌ها می‌خرامند. این تجربه از زندگی بومی با اجاره کلبه در ماسال کامل می‌شود. تجربه‌ای که به سان یک رویاست. تصور کنید؛ زنانی که نان‌شان را خودشان می‌پزند و شیر گوسفندان را با دست خودشان می‌دوشند. صبح، بوی نان تازه را از تنورهای خانگی می‌توانی بشنوی. می توانی یک لیوان شیر تازه‌‌ سر بکشی. کلمه‌ی «تازه» تبلیغاتی نیست؛ واقعی است. آنجا همه چیز تازه است: هوای تازه، نان تازه، شیر تازه.

ماسال دقیقاً کجاست؟

شهرستان ماسال در استان گیلان قرار دارد. با رشت 55 کیلومتر فاصله دارد (از راه صومعه‌سرا). فاصله‌اش از شهر تالش نیز 60 کیلومتر است. ماسال دو بخش دارد: بخش مرکزی و شاندِرمَن. ماسال در منطقه ای مرتفع قرار گرفته، و بعد از رودبار، مرتفع‌ترین شهر در استان گیلان است. به همین خاطر اجاره ویلا ماسال جذابیتی دو چندان دارد. تصور کنید اقامت در منطقه‌ای مرتفع که چشم انداز آن دره‌ها و دامنه‌های سبز و زیباست...

چطور به ماسال برویم؟ فاصله ماسال تا تهران ۳۷۰ کیلومتر است. اگر با ماشین شخصی قصد سفر دارید، از تهران تا ماسال حدود ۶ ساعت در راه هستید. البته یک راه دیگر این است که با پرواز به رشت بروید و بعد از آنجا به مقصد ماسال تاکسی بگیرید.

بهترین زمان برای سفر و اجاره ویلا ماسال

ماسال در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته، طبیعتاً زمستانش سرد است و پرباران. که البته زیبایی‌های خود را هم دارد. بنابراین برای رفتن به ماسال، بهترین زمان در روزهای گرم سال است. تابستان بهترین فصل برای لذت بردن از سرمای روح‌بخش و ییلاقی ماسال است. مهرماه نیز رویایی است. ماسال می‌شود نمایشگاه رنگ.

اغلب گردشگران و مسافران، از نیمه‌های اردیبهشت تا اواخر شهریور به ماسال می‌روند. اجاره ویلا ماسال در این بازه زمانی به دلیل استقبال زیاد کمی دشوار است. اما نگران نباشید. تیشینه شما را برای یافتن ویلا، کلبه یا اقامتگاه مناسب در ماسال تنها نخواهد گذاشت.

اما اگر طبیعت‌گرد حرفه‌ای هستید و اهل سفر، اگر می‌خواهید خلوت و سکوت را تجربه کنید، همچنین اگر علاقمند به اجاره ویلا ارزان در ماسال هستید، می‌توانید در فصل‌های دیگر هم با وسایل مجهز و لباس مناسب و آمادگی کامل، دل به دریای طبیعت بکر ماسال بزنید. البته در فصل زمستان منطقه پر از مه می‌شود. با وجود زیبایی‌های مه، این پدیده اجازه نمی‌دهد مناظر دور دست را ببینید.

سوغات ماسال

در ماسال نانی محلی به نام نان زرین طرفداران زیادی دارد. این نان را می‌توانید در مناطق ییلاقی آن تهیه کنید. شال و جاجیم و صنایع دستی چوبی از دیگر سوغاتی‌های ماسال است. علاوه بر اینها، عسل طبیعی و لبنیات محلی نیز می‌تواند جزو انتخاب هایتان باشد. البته خاطرات و عکس‌هایی که با خود از ماسال می‌برید خودش بهترین سوغات است.

از کجا سوغات بخریم؟

پیشنها ما خرید از بازارهای محلی است. یکی از این بازارهای محلی، «پنجشنبه بازار» منطقه شاندرمن است. در این بازار که در میدان اصلی شاندرمن برگزار می‌شود، می‌توانید محصولات محلی و صنایع دستی تهیه کنید. با اجاره ویلا ماسال کمی فرصت پیدا خواهید کرد که به خرید سوغات و گشت و گذار در شهرها و روستاهای اطراف مثل شاندرمن زیبا بیشتر بپردازید.

یکی دیگر از بازارهای محلی منطقه، «شنبه بازار» است. می‌توانید از این بازار فرآورده‌های دامی مانند پنیر، کره و ترشی‌های محلی تهیه کنید. همچنین در فصل نهالکاری انواع و اقسام نهال‌ها به خصوص نهال توت را می‌توانید در این شنبه بازار پیدا کنید.

آب و هوای ماسال در طول سال

همان طور که گفتیم، ماسال از نقاط مرتفع و خنک گیلان به شمار می‌رود. این منطقه چندین ییلاق دارد. و این یعنی بهشتی در فصل گرما. دمای ماسال در بهار و تابستان به طور میانگین ۱۸ درجه است. و این یعنی هوایی معتدل و دلنشین. هر چه به سمت مناطق ییلاقی برویم، هوا از این هم خنک‌تر می‌شود. تصور کنید اجاره ویلا ماسال یا اجاره کلبه در ماسال در فصل تابستان چه لذت مضاعفی می‌تواند داشته باشد. ما شما را در تیشینه یاری خواهیم کرد تا با اجاره ویلا ارزان به این تجربه کم نظیر دست یابید.

جاذبه‌های ماسال و راهنمای اجاره ویلا ماسال

دهکده ییلاقی اولسبلنگاه و اجاره ویلا ارزان

برای رفتن به این دهکده رویایی، باید از شهر ماسال به سمت جنوب رفت. فاصله‌اش تا ماسال 25 کیلومتر است و جاده‌اش آسفالت است. بسیاری از ساکنان ماسال، برای خود در این دهکده خانه‌های چوبی ساخته‌اند تا گرمای تابستان را در آنجا سپری کنند. لذا اجاره ویلا ارزان در این منطقه روستایی زیاد هم دور از دسترس نیست.

یک جاده مارپیچ بسیار زیبا ماسال را به اولسبلنگاه وصل می‌کند. در هنگام ورود به این جاده جنگلی باید ۵ هزار تومان ورودیه پرداخت کنید. اما باور کنید ارزشش را دارد! راستی فراموش نکنیدکه برای دیدن اقیانوس ابر، باید صبح زود بیدار شوید. خواب را برای خانه بگذارید، اینجا خودش عین رویاست.

رودخانه خالکایی، ارتفاعات آلاله، آرامگاه سردار جنگل، غار طبیعی آویشو (واقع در بخش شاندرمن) از دیگر جاذبه‌های بینظیر ماسال هستند.

آبشارهای بلند

ماسال به شهر آبشارها هم معروف است. اگر دوست دارید در کنار آبشارها استراحت کنید و عکس بگیرید، توصیه می کنیم به آبشار «ویوز» در ییلاق النزه در شاندرمن و آبشارهای «خون» و «رامینه» سری بزنید.

آیا ماسال ساحل دارد؟

ماسال دور از دریا است. اما در عوض، رودخانه دارد. همان طور که گفتیم رودخانه خالکایی در نزدیکی این شهر است. همچنین آبشارهای متعدد آن می‌تواند جای خالی دریا را پر کند. اگر قصد دارید چند روز بیشتر در ماسال بمانید، می‌‌توانید به مناطق دیدنی زیر هم بروید:

منطقه جنگلی طاسکوه، منطقه باستانی اسبه ریسه، گردشگاه جنگلی ریزه مندان، ییلاق شالما، دشت النزه، درخانه، گیله سرا، وردم.

راهنمای اجاره ویلا ماسال

تا همین چند سال پیش هیچ راه مطمئنی برای اجاره ویلا و اقامتگاه در ماسال و سایر شهرهای شمالی وجود نداشت. مگر اینکه دوست، آشنا یا فامیلی در شمال داشتید. آن هم برای یکی دو بار می‌شد رویش حساب کرد. بیشتر از این کمی سخت می‌شد. یا اینکه مثلا شماره یکی دو تا املاکی را باید می‌گرفتید و قبل از حرکت با آنها هماهنگ می‌کردید. حالا اینکه جایی که برایتان در نظر گرفته مناسب است و به قیمت دیگر به شانس و اقبالتان بر می‌گشت.

بدترین روش هم این بود که دل به دریا می‌زدید و بدون اجاره مکان مناسب راه شمال را پیش می‌گرفتید. به امید آنکه در شلوغی تعطیلات جای مناسبی پیدا کنید. در این صورت دو راه بیشتر نداشتید. یا باید به یکی از مقوا به دستان با عنوان‌های: اجاره ویلا ماسال ، اجاره ویلا ارزن ، اجاره ویلا استخردار اعتماد می‌کردید و دنبال موتورش می‌رفتید. یا از این کوچه به آن کوچه دنبال املاکی منصفی می‌گشتید که ویلا با شرایط مورد نظر شما را داشته باشد. انصافا سفر زهر می‌شد با اینهمه اما و اگر...

اجاره ویلا ماسال با روشهای جدید و مطمئن

در همین چند سال اخیر سایت‌‌های زیادی برای اجاره ویلا در شمال و سایر نقاط کشور به وجود آمده‌اند. سایتهایی که با دارا بودن مجوزهای قانونی و پشتیبانی مناسب شرایط استانداردی را برای اجاره ویلا فراهم کرده‌اند. هر کدام از این سایتها با تعدادی از این ویلا و اقامتگاهها قرارداد همکاری دارند. شما می‌توانید قبل از سفر به شهر مورد نظر مثلا ماسال، این سایتها را برای اجاره ویلا یا اقامتگاه جستجو کنید. مثلا برای اجاره ویلا ماسال یا اجاره کلبه در ماسال.

پس از جستجو لیستی از ویلاهای ماسال را همراه قیمت، تصاویر و امکانات آن مشاهده خواهید کرد و با انتخاب هر کدام می‌توانید پیش از سفر و با اطمینان خاطر ویلای مورد نظر را رزرو نمایید.

چرا تیشینه!؟

تیشینه موتور جستجوی ویلا و اقامتگاه است و مانند سایتهای اجاره ویلا در کار تهیه اقامتگاه و پشتیبانی رزرو دخالتی ندارد. مزیتی‌های که تیشینه برای شما ایجاد می‌کند در این موارد است:

اول اینکه گفتیم سایتها معتبر! کدام سایتها معتبر هستند!؟ نگران نباشید موتور جستجوی تیشینه فقط سایتهای معتبر را پوشش می‌دهد. یعنی اقامتگاه مورد نظر شما را تنها در سایتهای معتبر جستجو می‌کند.

دوم نیز همانطور که گفتیم هر کدام از این سایتها معتبر با تعدادی از ویلا و اقامتگاهها قرارداد دارند، ما از کجا بفهمیم ویلای مورد نظرمان را در کدام سایت می‌توانیم بیابیم!؟ اینجا هم تیشینه راه حل مشکل شماست. ما همه سایتهای معتبر را برای یافتن ویلای مورد نظر شما جستجو می‌کنیم پس مطمئن باشید ویلای مورد نظر خود را حتما در تیشینه خواهید یافت.

سومین مزیت نیز مرتب سازی نتایج جستجو براساس ارزانترین در تیشینه است. یعنی بعد جمع کردن اطلاعات ویلاهای موجود از همه سایتهای معتبر و براساس نیازمندی شما، تیشینه تضمین می‌کند شما ارزانترین ویلا یا اقامتگاه را براساس موارد مورد نظرتان خواهید یافت.

چهارم هم اینکه همه خدمات تیشینه رایگان است و درآمد آن از طریق همکاری با سایتهای معتبر تامین می‌شود. پس برای اجاره ویلا ماسال سرویس موتور جستجوی تیشینه را امتحان کنید تا از خدمات رایگان این همسفر باهوشتان بهرمند شوید.

چند توصیه مهم برای سفر و اجاره ویلا ماسال

  • شب‌ها، حتی در تابستان، هوا ممکن است سرد شود. داشتن لباس گرم لذت پیاده‌روی و شب نشینی را بیشتر می‌کند.
  • در صورتی که به مناطق ییلاقی و دور از شهر می‌روید، از سوپر مارکت‌های داخل شهر، لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید. روی مغازه‌های روستایی چندان نمی‌توان حساب کرد. هر چند خرید از این مغازه‌ها را برای گردش اقتصاد روستا توصیه می‌کنیم
  • تا دیر وقت در مناطق کوهستانی و دور از شهر نمانید. گردشهای طبیعت گردی خود را برای ساعات روز برنامه ریزی کنید.
  • برای رفتن به مناطق خیلی دور، حتماً از یک راهنمای محلی کمک بگیرید. می‌توانید از مردم محلی بخواهید کسی را به شما معرفی کند.
  • در ییلاق، موبایل آنتن نمی‌دهد. روستاها هم در برخی مناطق برق دائمی ندارند. این موارد را در نظر داشته باشید.
  • اگر علاقه به پیاده روی در جنگل دارید، کفش مناسب کوهپیمایی با خود ببرید.
  • اگر دسته جمعی به جنگل و کوهستان می روید، حتماً به همراهانتان توصیه کنید که از همدیگر جدا نشوید. مخصوصاً کوچکترها