توضیحات

ویرایش
روستای فرخ آباد و زیبادشت در جنوبی‌ترین روستای کرج مرکز البرز در مسیر جاده شهر ماهدشت و مرز بین شهرستان کرج و شهر صفادشت از توابع استان تهران و در حوزه استحفاضی شهرستان فردیس قرار دارد.
روستای فرخ آباد و زیبادشت از جنوب به روستای یوسف آباد قوام از توابع شهرصفادشت و ازشمال به شهر مشکین دشت و محمدشهر از غرب به منطقه عباس آباد از توابع محمد شهر و از شرق به منطقه خوشنام و پایگاه هوایی فتح محدود می‌شود.
با توجه به زمین‌های زراعی و باغهای اطراف روستا شغل اصلی مردم روستا کشاورزی است ,مهمترین محصولات باغات آن گیلاس، زردآلو، گوجه سبز، سیب، گلابی و محصولات صیفی نیز گوجه فرنگی، خیار، انواع کلم می‌باشد.
این روستا با بیش از یکهزار و شصد و چهل هکتار وسعت دارای پلاک چهار اصلی از ثبت املاک کل کشور است.
روستا دارای جمعیتی حدود ده هزار نفر است که به لحاظ بافت جمعیتی به سه قشر عمده که از بومیان اصیل فرخ آباد با قدمتی بیش از چهارصد سال و مهاجرین نیشابوری ...مشاهده کامل متن حدود هفتاد سال و مهاجرین زنجانی بیش از سه دهه قبل جمعیت این روستا را تشکیل می‌دهند.
عمده‌ترین منطقه صنعتی در این روستا منطقه صنعتی داشلجه و شهرک صنعتی ولیعصر با حدود یکصد واحد تولیدی است.
تپه امامزاده احمد و محمود، حسین آباد، زال تپه، قلعه حیدر آباد ,امامزاده قاسم و برج زرکان نو ، دیوار و برجک نگهبانی مربوط به قلعه فرخ آباد ، حمام قدیمی با یک میدان مرکزی که در اطراف این میدانگاه بناهایی چون حمام عمومی، عبادتگاه و ابنیه عمومی مشاهده می‌شود، از جمله بناهای تاریخی به جا مانده روستا است.
در جنوب روستا غلامعلی تپه واقع شده و ظاهرا محل سکونت اولین ساکنین این منطقه بوده و با توجه به یافته‌های باستان شناسی از قبیل سفالینه‌های اخرایی رنگ مربوط به یکهزار سال قبل بوده است.
حمام قدیمی روستای فرخ آباد از آجرهای چهارگوش و ساروج به عنوان ملات استفاده شده بود. که بر اثر فرسودگی و عدم مرمت حدودا اواخر سالهای 1357 تخریب و در قسمتی از آن مسجد جامع احداث که بعنوان زینبیه استفاده می‌شود.
گورستان باستانی زرکان نو و تپه دشت بهشت روستا دارای آثاری از هزاره اول قبل از میلاد هستند که در سال‌های 81 و 90 شناسایی شده اند.
روستای فرخ آباد و زیبادشت فاصله کمی با شهرستان فردیس و کرج دارد و می‌تواند پذیرای تعداد زیادی از علاقمندان به گشت و گذار در روزهای مختلف بویژه روز طبیعت ˈ سیزدهم فروردین ˈباشد.
طبیعت این روستا و چشم اندازهای زیبا و هوای مطبوع بیشترین جذابیت را می‌تواند برای گردشگران داشته باشد.

منبع:
http://dehyarifz.ir
http://irandehyar.com
http://tnews.ir/khabar/
http://www.ghatreh.com
http://www.artonlines.com
http://www.irna.ir
روستای فرخ آباد و زیبادشت

روستای فرخ آبا...

روستای فرخ آباد و زیبادشت در جنوبی‌ترین روستای کرج مرکز البرز در مسیر جاده شهر ماهدشت و مرز بین شهرستان کرج و شهر صفادشت از توابع استان تهران و در حوزه استحفاضی شهرستان فردیس قرار دارد. روستای فرخ آباد و زیبادشت از جنوب به روستای یوسف آباد قوام از توابع شهرصفادشت و ازشمال به شهر مشکین...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب