توضیحات

ویرایش
اطلاعات ضروری

کی برویم
اگر طرفدار مکان‌های تاریخی هستید، آپریل، می، سپتامبر و اکتبر بهترین زمان سال هستند که به سفر بروید. اگر شما علاقه به روز‌های آفتابی دارید بهترین زمان برای شما بین ماه و اکتبر است.
فصل شلوغ
ژوئن، جولای، آگوست در کوش آداسی شلوغ‌ترین ماه‌ها هستند.
چه چیز هایی را با خود به همراه بیاورید.
برای تابستان، خوب است که تی شرت، شرت و دمپایی‌های ساحلی همراه داشته باشید. و همچنین لباس شنا یادتان نرود. برای سفرهای روزانه به مکان‌های تاریخی شما به کفش‌های راحت و کلاه نیاز دارید.

قوانین پاسپورت و ویزا
اگر شما عضو EU هستید نیازی به گرفتن ویزا ندارید. برای آگاهی از جزئیات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.turizm.net/turkey/tips/visa.html

بیمه سفر
در شرایط خاص، بیمه داشتن منطقی است.
نگاهی به بیمه‌ی خود در کشور خودتان بکنید که آیا بیمه پوشش می‌کند یا خیر، شما ممکن است وقتی در سفر در خارج از کشور هستید نیر پوشش داده شوید. باید مطمئن شوید که شما در کشور ترکیه نیز پوشش داده می‌شوید.
دیگر مدل‌های بیمه می‌تواند مخارج دارویی شما مثل: تصادف و جراحت‌ها امکان دارد در بیمه‌ی اتومبیل‌های کرایه ای باشد. اگر شما trip cancellation policy را خریداری کنید، امکان اینکه از نظر دارویی بیمه شوید زیاد است.
...مشاهده کامل متن اما باید حتما قوانین آن را قبل از خرید بخوانید که متوجه شوید چه چیزهایی را برای شما پوشش می‌دهد.
برق
برق ترکیه 220 ولت 50 هرتز است (مشابه ایران)، اما با استاندارد سوکت‌های برق اروپایی.
نقشه
از آژانس مسافرتیان یا کتاب فروشی‌ها می‌توانید یک نقشه تهیه کنید.
مراقب باشید!
جیب بر‌ها باید مراقب جیب بر‌ها باشید، ممکن است شما یکی از اهداف آنها باشید. وسائلتان را وقتی در مینی بوس یا جاهای شلوغ هستید، همیشه کنار خود نگه دارید.
گم شدن
اگر شما گم شدید، با شمارهی 155 (پلیس) تماس بگیرید.
مسمومیت غذایی
اگر شما مشکی با غذای خاصی یا مریضی ای دارید، لطفا با پذیرش هتل یا با شماره‌ی 112 (اورژانس) تماس حاصل فرمایید.
آب
از شیر‌های آب در شهر، آب مصرف نکیند همیشه از بطری‌های آب که امن‌تر و طعم بهتری دارند استفاده کنید.

سیستم حمل و نقل
دالموس
منطقی‌ترین راه برای سفر دور شهر با مینی بوس هایی است که دالوس خوانده می‌شوند. دالموس‌ها در چندین نقطه‌ی شهر تردد می‌کنند، از روبروی همه‌ی هتل‌های اصلی و جاذبه گذر می‌کنند.
خطوط متفاوتی وجود دارند که می‌توان با نوشته ای که جلوی آن‌ها نصب شده تشخیص داد.
تاکسی
برای گرفتن تاکسی شما می‌توانید به دفاتر مربوطه مراجعه کنید، یا با تماس با یکی از شرکت‌های تاکسیرانی تاکسی مورد نظر رو خود را کرایه کنید، تا اینکه در خیابان منتظر تاکسی بمانید.
تاکسی‌ها زرد رنگ هستند با اسم شرکت مربوطه شان روی دو طرفشان، و مبلغ پرداختی شما توسط تاکسی متر محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که بین ساعت 12 نیمه شب تا ساعت 6 صبح، کرایه دوبرابر حساب می‌شود.

مغازه‌های کوشی آداسی از ساعت 9 تا 12 نیمه شب، 11 ساعت در روز در طول فصل تابستان که از 11 اردیبهشت تا 9 آبان ماه باز هستند.

زمانی که می‌خواهید از تلفن استفاده کنید شما می‌توانید یا از سکه استفاده کنید (که برای مسافت‌های طولانی پیشنهاد نمی‌شود.)، یا از کارت‌های تلفنی تورک تلکام، و یا کارت اعتباری خودتان استفاده کنید.

بیشتر کارت‌های اعتباری مثل Mastercard, Amex and Dinners Club and traveler's checks، قابل قبول برای بیشتر خرید و فروش‌ها می‌باشند. اما با این حال قبل از خریدن محصول، از اینکه کارت اعتباری شما مورد قبول است اطلاع حاصل کنید.
شما با نقد پرداخت کردن، پول کمتری خرج خواهید کرد و دلیلش این است که زمانی که شما از کارت اعتباری برای خرید استفاده میکنید، 7% از مبلغ به عنوان کارمزد به بانک انتقال داده می‌شود.

شما می‌توانید به اخبار با زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی از طریق اسیتگاه رادیو توریست گوش کنید. فرکانس این ایستگاه در شهر کوش آداسی 101.9 و در ازمیر 101.6 است.

در شهر تعداد زیادی از ماشین‌های خودپرداز وجود دارد. شما می‌توانید از کارت اعتباری خود برای انجام هر نوع انتقال مالی استفاده کنید.

دفاتر دولتی و بانک‌ها از دوشنبه تا جمعه بین ساعت 9 تا 5:30 بعد از ظهر باز هستند و البته بین ساعت 12:30 تا 13:30 برای صرف ناهار تعطیل می‌باشند.

اداره پست تورکیش و دفاتر تلفن به راحتی قابل تشخیص می‌باشند به وسیله‌ی علامت‌های PTT و Turk Telekom. بیشتر دفاتر پست در کوش آداسی بین ساعت 8:30 صبح تا 11:30 شب باز هستند.

بهتر است از صرافی‌ها برای تبدیل ارز استفاده کنید به دلیل اینکه با نرخ بهتری برای شما تبدیل می‌کنند.

بازار جمعه جایی است که شما می‌توانید سبزی و میوه‌های تازه را با قیمت خیلی پایین تهیه کنید. این بازار هر جمعه برقرار می‌باشد و شما می‌توانید برای خریدن مواد غذایی و محصولات پارچه ای تخفیف خوبی بگیرید.
حواستان باشد، قیمت‌ها در صبح بالاتر از بعد از ظهر می‌باشد.

به دلیل اینکه این بازار تنها یک روز در هفته برگزار می‌شود و فروشنده‌ها مایلند که تمام محصولاتشان رو در همان روز به فروش برسانند.

فستیوال سالیانه کوش آداسی در اواخر تیر ماه برگزار می‌شود و نمایشگاه بین المللی ازمیر تقریبا در دهه‌ی اول شهریور برگزار می‌شود.

اگر قصد دیدن Ephesus و House of Virgin Mary در طول تابستان را دارید، به دلیل هوای بسیار گرم بهترین زمان برای بازدید این است که یا صبح زود قبل 11 صبح، یا عصر بعد از 5 بعد از ظهر بروید

چگونه به کوش آداسی برویم
به وسیله‌ی هواپیما
دو فرودگاه اصلی نزدیک کوش آداسی وجود دارد.
اولین فرودگاه، فرودگاه بین المللی ازمیر (ADB) است که 80 کیلومتر با کوش آداسی فاصله دارد و دومین فرودگاه، فرودگاه بدروم است (BJV) که 130 کیلومتر با کوش آداسی فاصله دارد.
راه‌های مختلفی از فرودگاه‌ها به کوش آداسی وجود دارد. دربست گرفتن یا اجاره کردن یک تاکسی از انتخاب‌های موجود می‌باشد.

به وسیله‌ی کشتی
شما می‌تواند برای دیدن کوش آداسی از کشتی‌های کروز یا کشتی فری که از جزیره گریک ساموس به سمت کوش آداسی می‌روند استفاده کنید. در هر روز 2 کشتی فری از ساموس به سمت کوش آداسی می‌روند.
یکی در ساعت 8:30 در صبح و دیگری در ساعت 5 عصر می‌باشد. اما برنامه‌ی زمانبندی منوط به تغییرات فصلی، آب و هوایی و شرایط دریا متغیر است.

به وسلیه‌ی اتومبیل
بیشتر راه‌ها از استانبول، کاپادوکیا یا آنتالیا به کوش آداسی از طریق آیدین و شهر سک وصل هستند. اگر شما از طرف فرودگاه ازمیر حرکت می‌کنید، شما سه انتخاب برای رسیدن به کوش آداسی دارید، از راه فرعی که از طریق خط ساحلی از میان روستاه‌ها می‌گذرد، و راه اصلی و قدیمی و یا راه بزرگراه با عوارض.

به وسیله اتوبوس
از فرودگاه ازمیر، متاسفانه ایستگاه اصلی اتوبوس کوش آداسی توسط چندین شرکت اتوبوسرانی مدیریت می‌شود که از سراسر ترکیه می‌باشند. در فصل‌های شلوغ شما تقربا به تماملی شهرهای بزرگ و معروف مثل استانبول، آنکارا، نوسیر و آنتالیا و غیره دسترسی مستقیم دارید.
هر روز اتوبوس هایی به صورت منظم قرار دارند که بین ازمیر و کوش آداسی در حال تردد هستند. در فصل زمستان، هر ساعت و در فصل تابستان هر نیم ساعت اتوبوس‌ها به بین کوش آداسی و ازمیر تردد می‌کنند.

راه مستقیمی به سمت کوش آداسی به وسیله‌ی اتوبوس وجود ندارد. فرودگاه و ایستگاه اتوبوس در طرف به صورت مجاور به هم در ازمیر واقع شده اند و شما باید اول به مرکز شهر ازمیر رفته که تقریبا 15 کیلومتر فاصله دارد و بعد به وسیله‌ی تاکسی یا اتوبوس به سمت ایستگاه اتوبوس کوش آداسی می‌روید.

منبع :http://www.antalya.org/
پارک آبی آدلاند

پارک آبی آدلان...

در شهر کوش آداسی 3 پارک آبی وجود دارد. دو تای آنها در میان بزرگ‌ترین پارک‌های آبی اروپا قرار دارند. پارک آدالند (Adaland) در 4 کیلومتری و آکوا فانتزی (Aquafantasy) در 6 کیلومتری کوش آداسی قرار دارند و لانگ بیچ آکواریزورت (Longbeach Aquaresort) در 5 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است و...

اطلاعات | نقشه
پارک آبی آکوا فانتزی

پارک آبی آکوا ...

پارک آبی آکوا فنتسی که در ترکیه عنوان بهترین را برای خود حفظ کرده است در سال 2000 توسط نیبگ، شیلتربن، برانفلز، تکزاس بنا شده است. شرکت بین المللی نیبگ طراح پروژه‌ها و فراهم کننده‌ی سرسره‌های آبی و اسباب بازی‌های مربوط به آب، کشتی هایی به شکل دزد دریایی و زیردریایی هاست. همچنین این شرکت...

اطلاعات | نقشه
یلانسی برنو

یلانسی برنو

Yılancı burnu یکی از مکان‌های تاریخی است و همچنین، اما امروز شما می‌توانید باشگاه‌ها و رستوران‌ها پیدا کنید. این یکی از جزیره و همچنین جزیره کبوتر که شما می‌توانید استراحت و لذت بردن از غروب آفتاب است. منبع :http://www.kusadasi.com/...

اطلاعات | نقشه
پارک ملی

پارک ملی

هنگام انتخاب تور ترکیه اگر فقط و فقط در فکر تفریح و سرگرمی هستید ، کوش آداسی گزینه خوبی ست . کوش آداسی طبیعت زیبایی دارد و طبیعت اطراف آن ، از تفریحات کوش آداسی بشمار می‌آید . بعضی‌ها گشت و گذار در طبیعت را بیش از سایر تفریحات می‌پسندند . پارک ملی با وسعت 30 کیلومتر که از جنوب کوش ...

اطلاعات | نقشه
جزیره کبوتر

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر نماد کوش آداسی است. جزیره محل پرندگان در طول مهاجرت فصلی است که به همین دلیل آن را جزیره پرنده نامگذاری کرده اند. این جزیره یکی از بهترین مکانها برای تماشای نمایش پانوراما از زیبایی‌های شهر و لذت بردن از تماشای غروب آفتاب است. شما همچنین می‌توانید از نوشیدنی خود را در یکی ا...

اطلاعات | نقشه
ساحل شبه جزیره مار

ساحل شبه جزیره...

ساحل جزیره‌ی مار، منطقه‌ی ساحلی صخره ای است که نزدیک شهر واقع شده است. در واقع جزیره‌ی مار یک شبه جزیره کنار جزیره‌ی کبوتر می‌باشد. این ساحل تنها ده دقیقه با پای پیاده با مرکز شهر فاصله دارد. این ساحل درای صندلی‌های راحتی، چترهای خورشید و کافه و رستوران می‌باشد این شبه جزیره دارای د...

اطلاعات | نقشه
ساحل لیدیز

ساحل لیدیز

اسم این ساحل از شهر کناری خود گرفته شده است. ساحل لیدیز یک ساحل شنی با طول یک کیلومتر دارای چتر‌های آفتابی، صندلی‌های حصیری تاشو، دوش ها، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌باشد. ساحل لیدیز یکی از مقبول‌ترین ساحل‌ها در این منطقه است که یکشنبه‌ها به خاطر گردشگران محلی، مملو از جمعیت می‌شود. این...

اطلاعات | نقشه
ساحل کوشتر

ساحل کوشتر

ساحل کوشتر در 5 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد، تا حدی یکی از مقبول‌ترین ساحل‌های در اطراف کوش آداسی است. این مکان 1 کیلومتر ساحل دارد. ساحل کوشتر توسط دولت محلی شناسایی و بازسازی شد و در سال 2000 بسیار جذاب‌تر و زیباتر در آمد. این ساحل زیبا دارای صندلی‌های حصیری تاشو، چتر‌های آفتابی، و...

اطلاعات | نقشه
مشاهده تمامی جاذبه های گردشگری

جاذبه‌های دیدنی در تور کوش آداسی

اگر اهل سفر هستید و سری به لیست تور‌های خارج از کشور زده‌اید، حتما نام کوش آداسی را زیاد مشاهده کرده‌اید. کوش آداسی یکی از شهر‌های زیبا و تفریحی در غرب ترکیه محسوب می‌شود. این‌ شهر زیبا با آثار دیدنی، جاذبه‌ها و امکانات تفریحی و گردشگری فراوان خود به یکی از مناطق مهم برای تفریح و سفر تبدیل شده است. نزدیکی کوش آداسی به جزیره‌ها و بندر‌های زیبا و تفریحی دیگر هم بر جذابیت آن می‌افزاید. هر‌ساله مسافران فراوانی از سراسر دنیا برای گردش و تفریح با تور کوش آداسی به این ‌جزیره ساحلی سفر می‌کنند. کوش آداسی در ایران هم طرفداران زیادی دارد و این ‌موضوع را می‌توان از تعداد تور‌هایی متوجه شد که خدمات سفر به این‌منطقه را ارائه می‌کنند.

... ادامه مطلب
جاذبه‌های دیدنی در تور کوش آداسی

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب