ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

رشته دندانپزشکی در ایران علاقه‌مندان زیادی دارد و بسیاری از متقاضیان تصمیم به تحصیل این رشته در خارج از کشور دارند. کشور‌هایی در جهان هستند که هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در آن‌ها به نسبت دیگر کشور‌های مطرح، کمتر است؛ اما همچنان مدارک دانشگاهی آن‌ها اعتبار بالایی دارد. در این مطلب می‌خواهیم ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور را بشناسیم. به همین دلیل به سراغ سه کشور ترکیه، چین و روسیه می‌رویم تا شرایط، بورسیه‌های دانشگاهی و همچنین هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در آن‌ها را بررسی کنیم.

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دیگر کشور‌ها

تجربه تحصیل در یک کشور دیگر و برخورداری از امکانات یک دانشگاه سطح بالا، بسیاری از افراد را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور ترغیب می‌کند. به‌علاوه به دلیل وجود کنکور در ایران ممکن است فرد نتواند در دانشگاهی که به آن علاقه دارد، به تحصیل در رشته دندانپزشکی بپردازد؛ بنابراین تصمیم به مهاجرت تحصیلی می‌گیرد.

از طرفی دیگر، بعضی از دانشگاه‌های اروپایی بورسیه تحصیلی اعطا می‌کنند که می‌تواند هر دانشجوی علاقه‌مندی را ترغیب کند. نکته انگیزه‌بخش دیگر، فراهم‌شدن شرایط اشتغال در کشور‌های اروپایی یا امریکای شمالی است. داشتن مدرک از یک دانشگاه معتبر خارجی، مسیر یافتن شغل در محیط حرفه‌ای‌تر را هموار می‌کند. برای پیداکردن ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ادامه با ما همراه باشید.

تحصیل ارزان در رشته دندانپزشکی در ترکیه

برای پیداکردن ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور اول به سراغ ترکیه می‌رویم. ترکیه از جمله کشور‌هایی است که نه فقط رشته دندانپزشکی، بلکه تحصیل در بسیاری از رشته‌های دیگر نیز در آن مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. به‌علاوه، دانشگاه‌های پزشکی ترکیه از بهترین دانشگاه‌های جهان به‌حساب می‌آیند و مدارکشان بسیار معتبر هستند. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه حاجت تپه ترکیه اشاره داشت.

بورسیه‌های دانشگاه‌های ترکیه

چنانچه شما شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید از دانشگاه‌های ترکیه، بورسیه دریافت کنید. بورسیه‌هایی که از طرف دانشگاه‌های ترکیه ارائه می‌شوند، شامل شهریه تحصیلی، بیمه دانشجویی و خوابگاه دانشجویی هستند.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه

در ترکیه حتی اگر در دانشگاه‌های خصوصی این کشور که دارای امکانات بالایی هستند، به ادامه تحصیل بپردازید، شهریه سالانه شما سالیانه 20000 دلار خواهد بود. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور نیز در سال تنها 2000 دلار و برای ایرانی‌ها بین 500 الی 1000 دلار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه می‌توانید به سایت : های مهاجر به آدرس www.himohajer.com  مراجعه کنید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

تحصیل ارزان در رشته دندانپزشکی در چین

چین یکی از قطب‌های صنعتی و تکنولوژی در جهان است که در زمینه‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی اعتبار بالایی در جهان دارد. نسبت به دیگر کشور‌های مطرح، هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور چین جزء پایین‌ترین شهریه‌های دندانپزشکی در بین دیگر کشور‌های جهان به‌حساب می‌آید. از این نظر شاید بتوان چین را ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور دانست. به‌علاوه، کمک‌هزینه‌های دانشجویی و بورسیه‌های تحصیلی زیادی از طرف دانشگاه‌ها برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شوند.

بورسیه‌های دانشگاه‌های چین

بورسیه‌های دانشگاه‌های چین شامل هزینه خوابگاه، شهریه تحصیلی، هزینه بیمه و حتی برخی از هزینه‌های زندگی دانشجویی است. در برخی از این بورسیه‌ها حتی مبلغی به‌عنوان حقوق ماهیانه نیز برای دانشجو اختصاص داده می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که در چین امکان تحصیل به‌صورت رایگان وجود ندارد و هر دانشجو ملزم به پرداخت شهریه است. اما برای کمک به دانشجویان، بورسیه تحصیلی و همین‌طور کمک‌هزینه‌ها، بخش زیادی از هزینه‌ها را جبران می‌کنند. همچنین دانشجویان این مجوز را دارند که در هفته 10 الی 30 ساعت به‌صورت پاره‌وقت کار کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور چین

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور چین در حدود 6000 الی 7000 دلار در سال است. این کشور را می‌توان یکی از ارزان‌ترین کشور‌ها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در جهان دانست. زیرا کل هزینه تحصیل در طول 6 سال در این کشور بین 30000 تا 50000 دلار تمام خواهد شد. برای اطلاع از هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین در سال 2023 میتوانید همین عبارات را جستجو کنید و سایت های زیادی مثل : Himohajer , eurolife , estahbanaty در این مورد مطلب نوشته اند.

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

تحصیل ارزان در رشته دندانپزشکی در روسیه

یکی دیگر از کشور‌هایی که می‌توان آن را به‌عنوان ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در نظر گرفت، روسیه است. روسیه از کشور‌هایی محسوب می‌شود که مدارک دانشگاه‌های آن از اعتبار بالایی در اروپا و امریکای شمالی برخوردار هستند. مدت‌زمان تحصیل دندانپزشکی در کشور روسیه پنج سال خواهد بود. پذیرش بر اساس نمره دیپلم صورت می‌گیرد، به‌این‌ترتیب که معدل دیپلم شما باید حداقل 12 باشد. زبان تدریس، عمدتا زبان روسی است. البته روسیه تدریس رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این کار باعث شده است که دندانپزشکی به یکی از رشته‌های مورد تقاضا در روسیه تبدیل شود. طبق آمار رسمی، بیش از 320000 هزار دانشجوی بین‌المللی در سال 2021 در روسیه مشغول تحصیل بوده‌اند. بیشتر این دانشجویان در دوره‌های پزشکی در دانشگاه‌های روسیه ثبت‌نام کرده‌اند.

بورسیه‌های دانشگاه‌های روسیه

بورسیه‌های تحصیلی در کشور روسیه، فول فاند نیستند. یعنی هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را به طور کامل پوشش نمی‌دهند. این بورسیه‌ها معمولا بخشی از هزینه شهریه و خوابگاه را در برمی‌گیرند و سایر هزینه‌ها مثل حمل‌ونقل و غذا به عهده خود دانشجو هستند. علاوه بر این، اگر دانشجو برای دریافت بورسیه تحصیلی واجد شرایط باشد، مبلغی را به‌صورت کمک‌هزینه در ماه دریافت خواهد کرد که حداقل آن 40 دلار و حداکثر آن 200 دلار خواهد بود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور روسیه

برای دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی از دانشگاه‌های روسیه شما نیازمند شرکت در آزمون ورودی هستید. در کشور روسیه شهریه سالانه برای رشته‌های دندانپزشکی از 2500 تا 11800 دلار متغیر است.

جمع‌بندی

کشور‌های زیادی مانند ترکیه، روسیه، چین، مجارستان و ... را می‌توان به‌عنوان ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در نظر گرفت. فاکتور‌های مهمی که باعث می‌شوند یک کشور را به‌عنوان ارزانترین برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدانیم، شامل میزان شهریه، بورسیه‌های دانشگاهی و هزینه زندگی در آن کشور هستند. 

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]