شمشک کجاست؟

شمشک کجاست؟

شمشک در شمال شرق تهران قراردارد و با گذشتن از شهرهای اوشان،فشم و میگون به آن می‌رسیم.
فاصله اش با تهران حدود 45 دقیقه و از لحاظ مسافت در حدود 45 کیلومتر است.با اینکه نزدیک تهران-این شهر همیشه شلوغ و آلوده-است،اما از لحاظ آب و هوایی بسیار متفاوت با تهران می‌باشد.آنقدر نزدیک به تهران به نظر می‌رسد که گمان می‌کنی پشت کوههای شمال تهران است،اما باید مواظب بود تا اشتباه نکرد.زیرا با نگاه کردن به آنجا نمی‌توان هوایش را پیش بینی کرد.از لحاظ جغرافیایی منطقه ای است که بین که در بین کوههای البرز قرار داردو به همین دلیل ویژگی مناطق کوهستانی در مورد آن نیز صادق است.هوای سرد و خشک کوهستانی در تابستانها بسیار مطبوع و در زمستانها بسیار سرد وپوشیده از برف است.
بزرگترین جاذبه و معروفیت شمشک به خاطر پیست اسکی آن می‌باشد که پذیرای تعداد بسیار زیادی علاقمند به ورزش اسکی است که در زمستان با چوبها و لباسهای رنگارنگ بر روی برف سفید در حال سر خوردن می‌با شند.
نزدیک شمشک،دیزین قرار دارد که یکی از بزرگترین پیستهای اسکی منطقه خاور میانه است و نسبت به شمشک افراد بیشتری به آنجا می‌روند.
اما به علت بارش برف سنگین و مداوم کوهستانی راه ارتباطی بین دیزین و شمشک در طول زمستان و حتی اوایل بهاد بسته است و این امر از جمله عواملی است که باعث می‌شود علاقمندان به این دو پیست از یکدیگر جدا شوند.پیست شمشک به دلیل زمین ناهموار آن بسیار سخت‌تر از دیزین استو به پیست مخصوص حرفه ایها معروف است.اما یکی از مشکلاتی که تقریبا تمام پیستهای کشور به آن دچار هستند نداشتن درمانگاه برای مداوای اسکی بازان مجروح است و همین مساله باعث می‌شود که مصدوم مجبور به تحمل درد تا تهران می‌گردد که در بیشتر مواقع علاقه و ذوق آنها را به این ورزش از بین می‌برد و خاطره دردناکی برای آنها به جا می‌گذارد.
پیست دیگر نزدیک شمشک دربندسر می‌باشد که در درجه سوم اهمیت قرار دارد،زیرا هم شیب کمتری دارد و هم امکانات دو پیست دیگر را ندارد.عامل دیگری که باعث علاقمندی اسکی بازان به پیست شمشک می‌شود وجود پیست شب است،تابش نور نارنجی رنگ چراغها بر روی برف سفید به همراه سکوت و آرامش شبانگاهی خاطره خوشی در ذهن به جا می‌گذارد.
منطقه کوهستانی شمشک متشکل از چندین ده کوچک با ساکنین اندک می‌باشد و بیشتر ساختمانهای آن ویلایی است که در اکثر مواقع سال خالی می‌باشند.بیشترین حجم بازدید کننده و جمعیت را در فصل اسکی دارد.
بهار طبیعت از اواسط اردیبهشت ماه شروع می‌شود و درختها آرام آرام از خواب زمستانی بیدار می‌شوند و شروع به جوانه زدن می‌کنند.در خرداد ماه زنبورهای عسل در اطراف گلهای کوهستانی به جمع آوری شهد مشغول می‌شوند.بارانهای فصلی هر روز در حال باریدن است وکوهها را به رنگ سرخ در می‌آ ورد.بارندگی تا اوایل تیرماه بسیار زیاد است پس از آن گرمای هوا بیشتر می‌شود و به مدت دو ماه همچنان ادامه دارد.
اما از اوایل مهرماه دوباره سرما و بارندگی از سر گرفته می‌شود و درختان به تدریج به رنگهای زرد و نارنجی در می‌آیند وبا بارش برف فصل جدید اسکی آغاز می‌شود.
شمشک کجاست؟
شمشک کجاست؟
شمشک کجاست؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]