شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

ساعات اداری :
بانک‌ها روزهای دوشنبه تا جمعه ازساعت 9:30 صبح تا 3 بعدازظهر مشغول به کارند. ادارات دولتی دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 تا 12:45 و 14 تا 16:15 فعالیت می‌کنند. فروشگاه‌های کوچک مانند سوپر مارکت‌ها صبح‌ها زودتراز بقیه فعالیت خود را شروع کرده و دیرتر هم به کار خود خاتمه می‌دهند ( 6 صبح تا 9 شب ). اغلب فروشگاه‌ها شنبه‌ها و یکشنبه‌ها عصر تعطیل هستند و قبل از ناهار شلوغ‌ترین ساعت کاریشان می‌باشد. مابقی فروشگاه‌ها از 9:30 صبح تا 7 شب فعالند. فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید دیرتر از بقیه شروع به کار می‌کنند( حدود 10:30 تا 11 صبح ) و 8:30 تا 9 شب ساعت خاتمه کارشان می‌باشد.
خدمات پزشکی :
همه هتل‌ها و استراحت گاه‌ها پزشکان گوش بزنگ مسلط به زبان انگلیسی دارند که این پزشکان مستقیما برای درمان به اتاق شما مراجعه می‌کنند و در صورت نیاز شما را تا بیمارستان محلی همراهی می‌کنند.
برق :
ولتاژ برق مصرفی در مالزی 220 تا 240 ولت بوده و پریز‌های برق آنها سه شاخه می‌باشند. در سفر به مالزی بهتر است مبدل سه شاخه همراه داشته باشید.
مالیات :
بعضی از هتل‌ها 5% مالیات و 10 % حق سرویس دریافت می‌کنند. رستوران‌های بزرگ نیز 5% مالیات و 10% حق سرویس به صورت حساب‌های خود اضافه می‌کنند. در حالی که کافی شاپ‌های کوچک و فروشنده‌های خرد هیچ هزینه اضافی از شما مطالبه نمی‌کنند. بسیاری از کالاهای مورد نیاز گردشگران مانند: صنایع دستی، لوازم دوربین، وسایل ورزشی، آرایشی و دستگاه‌های برقی کوچک معاف از مالیات هستند امابرای خرید سایر کالاها مانند: لباس، کفش و … مبلغ کمی مالیات باید بپردازید.
انعام :
در مالزی کسی انتظار انعام ندارد اما بهتر است برای خرید‌های کوچک دو رینگیت و رستوران‌ها و هتل‌های گران قیمت 5 رینگیت انعام داده شود.
آب :
در کوالالامپور گفته می‌شود آب لوله کشی قابل شرب است ولی همه محلی‌ها آب را قبل از استفاده می‌جوشانند. در کل بهتر است از بطری‌های آب استفاده کنید که قیمت یک بطری 1.5 لیتری بین 2 تا 7 رینگیت است.
سرویس بهداشتی :
برای اینکه در مالزی بتوانید سرویس بهداشتی در مکان‌های عمومی بیابید بهتر است از ره گذران بپرسید: Tandas. برای آقایان Lelaki و خانم‌ها Perempuan. برای استفاده از سرویس‌ها باید پول پرداخت کنید. همیشه کسی بیرون سرویس‌های بهداشتی منتظر شماست که از شما 20 رینگیت مطالبه کند و اگر خواهان دستمال هم باشید باید 30 رینگیت پرداخت کنید. در کل بهتر است از سرویس‌های بهداشتی داخل هتل ها، فروشگاه‌های بزرگ و رستوران‌ها استفاده کنید.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]