شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

خبر خووووووب کرمانی!حتما تا آخرش بخونید.
برپایی تور «کرمون گردون»!
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، از برگزاری تور «کرمون گردون» برای دیدن بهتر شهر کرمان و آشنایی بیشتر با تاریخچه‌ی مکان‌های تاریخی این شهر با حضور راهنمایان خبره گردشگری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین "سید مرتضی حسینی" با اعلام این خبر تصریح کرد: شاید بسیاری از افراد معتقد باشند که بارها این آثار تاریخی را دیده‌اند اما باید بدانند که در این تور تفریحی گردشگری، نکاتی در مورد تاریخچه و وقایعی که بر این مکان‌ها گذشته است ارائه می‌شود که کمتر شنیده‌اند و یا با آن‌ها آشنایی کمی دارند.
وی ادامه داد: برگزاری این تور علاوه بر اینکه باعث تفریح و گردش دسته جمعی و آشنا شدن افراد با یکدیگر و دوستی‌های جدید می‌شود؛ موجب بالا رفتن آگاهی و اطلاعات در خصوص تاریخچه‌ی اماکن، میراث فرهنگی و نیز مکان‌های گردشگری شهر کرمان می‌شود که خود این مساله هم باعث می‌شود شهروندان بهتر و با جدیت بیشتر در جهت حفظ میراث فرهنگی و نیز عمران و آبادنی شهر تلاش کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات گردشگری کرمان این است که تعداد شهروندانی که با پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری و نیز تاریخچه اماکن تاریخی کرمان آشنا هستند، زیاد نیست، تصریح کرد: این مسئله باعث می‌شود وقتی گردشگری وارد شهر کرمان می‌شود بیشتر افراد اطلاعات چندانی برای ارائه به او نداشته باشند و خیلی نتوانند مبلغ خوبی برای شهر شوند تا گردشگر را به ماندن بیشتر در شهر کرمان و بازدید از اماکن تاریخی و مکان‌های گردشگری ترغیب کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که استان کرمان جزء استان‌های دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری و تاریخی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد. بنابراین ما می‌کوشیم با برگزاری این تورها، سطح آگاهی و اطلاعات و تسلط شهروندان بر تاریخچه مکان‌های تاریخی و گردشگری را بالا ببریم تا ضمن آشنایی خودشان و انتقال به اطرافیان شان، در جذب گردشگر نیز موثر باشند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان به خدماتی که در این تور ارائه می‌شود، اشاره و اظهار کرد: مجموعه‌ی بازار کرمان شامل کاروان سراهای قدیمی، مساجد داخل بازار و مسجد جامع، موزه‌های شهر مثل موزه‌های صنعتی و باغ موزه‌ی هرندی، کتابخانه‌ی ملی، یخدان مؤیدی، باغ فتح آباد و... از جمله نقاطی است که افراد می‌توانند با حضور راهنمای گردشگری از آنها بازدید کنند. صرف ناهار در رستوران پنج ستاره‌ی اسپاخو و تماشای فیلم در سینما شهر تماشا از دیگر خدمات و برنامه‌های ارائه شده در این تور گردشگری است.
حسینی افزود: هر هفته نیمی از برنامه‌ها و اماکنی که در هفته‌ی قبل مورد بازدید قرار می‌گیرند، عوض می‌شوند تا اگر کسی قبلاً از تور استفاده کرده و دوباره تمایل به شرکت دارد با برنامه‌های جدیدی مواجه باشد.
وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند بلیت تور «کرمون گردون» را از فرهنگسرای کوثر، آژانس مسافرتی جنوب شرق و مرکز فرهنگی بانو طاهره صفارزاده پارک مطهری تهیه کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان به نامگذاری این تور نیز اشاره کرد و گفت: نام تور «کرمون گردون» از بین پیشنهادهای ارائه شده توسط حدود 20 نفر از شعرا، نویسندگان و صاحب نظران انتخاب شده است.
وی گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، تور«کرمون گردون» را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، آژانس مسافرتی جنوب شرق و سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه برگزار می‌کند.
به گزارش ایسنا، قیمت بلیت این تور 40 هزار تومان شامل هزینه‌ی اتوبوس، صرف ناهار در رستوران پنج ستاره اسپاخو با انواع غذاهای ایرانی، ورودی‌های مکان‌های گردشگری و هزینه‌ی راهنمای گردشگری است که کارکنان شهرداری می‌توانند این بلیت را با 25 درصد تخفیف تهیه کنند.
این تور هر هفته از ساعت 10 صبح جمعه از میدان شورا آغاز می‌شود و تا ساعت 19 بعدازظهر ادامه دارد.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]