توضیحات

ویرایش
روستای کلم در میان کوهها و ارتفاعات کبیرکوه در 30 کیلومتری شمال غربی شهر بدره و 120 کیلومتری جنوب شرقی شهر ایلام واقع شده است
این روستا در یک دره سرسبز با میانگین ارتفاع 1500 متر از سطح دریا واقع شده و دارای اقلیمی معتدل و کوهستانی است و آب و هوای آن در فصول بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در زمستان سرد است.
روستای زیبای کلم به دلیل طبیعت سرسبز و خنک بودن و آثار تاریخی تفریگاه بیشتر مردم استان در فصل تابستان بشمار می‌رود.
اطراف این رودخانه، باغ‌های انبوه و گسترده ای وجود دارد که مناظر بسیار چشم نواز و زیبایی ایجاد کرده اند. این باغها در فصول بهار و تابستان فضاهای بسیار دنج و آرامی، برای استراحت گردشگران و علاقمندان به طبیعت فراهم می‌آورند
در کنار روستا رودخانه کلم جریان دارد و طراوت و شادابی خاصی به آن میبخشد.
روستای کلم قدمت طولانی در سکونت انسانی دارد و بررسی آثار باقیمانده از جمله قلعه و آتشکده، احتمال قدمت و سابقه تاریخی روستا به دوران مادها را افزایش داده است.
بقعه جابربن انصاری و بنای سید تاجالدین نیز در نزدیکی روستا واقع شده اند.
چندین مرکز پرورش ماهی نزدیکی چشمه زلال کلم که از شمال کبیرکوه ...مشاهده کامل متن سرچشمه می‌گیرد، احداث شده است.
در این روستا علاوه بر مناظر زیبای طبیعی آثار تاریخی نیز وجود دارد.در حاشیه جنوبی رودخانه کلم و در نزدیکی روستا، تپه نسبتاً بلندی وجود دارد که در بالای آن آثاری از قلعه قدیمی مربوط به دوره ساسانی به جا مانده است.
مصالح به کار رفته در ساختمان این قلعه از سنگ و گچ است که در نزدیکی تپه، بنای آتشکده ای مربوط به همان دوران وجود دارد.
مردم روستای کلم به زبان کردی سخن میگویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.
درآمد اکثر مردم این روستا از فعالیتهایی مانند زراعت، دامداری، باغداری و پرورش ماهی، و نیز از طریق خدمات و صنایع دستی تأمین می‌‏شود.
مردم روستای کلم به روش سنت دیرین از لباس‏های محلی استفاده می‏کنند. پوشاک مردان روستای کلم شامل سربند، کلاه، پیراهن، شلوار، شال و کفش می‏باشد. پوشاک زنان نیز شامل سربند، پیراهن، شلوار، کت و کفش است.
این روستا دارای محصولات شامل گردو، ماهی، برنج، روغن محلی و انجیر است
پلان، قلان و کلاه وروان، بازی‏ها و ورزش‏های رایج و متداول در این روستا هستند.
شلکینه، ترخینه، کباب محلی، قورمه و شیرینی بژی برساق غذاهای محلی خوش طعم و لذیذ منطقه هستند.
سوغات روستای کلم شامل گردو، ماهی، برنج، روغن محلی و انجیر است.

منبع:
http://www.negahmedia.ir/media/show_video/9000
http://www.kolmvillage.blogfa.com/
http://badrehtown.blogfa.com/post/34
http://www.kolmvillage.blogfa.com/category/9
http://www.kolmvillage.blogfa.com/post/38
http://www.kolm.loxblog.com/
http://nedayezagros.blog.ir/1393/03/30
http://www.kolmvillage.blogfa.com/post/27
تنگه لارت

تنگه لارت

تنگه لارت در شهرستان بدره واقع شده است, ارتفاع متوسط تنگه از سطح دریا در ورودی تنگه در حدود 990 متر و در انتهای تنگه در دامنه‌های کبیر کوه در حدود 1500 متر است. این تنگه در قسمت پایانی شامل دو تنگه شرقی و غربی است که تپه ای بالای صخره ای با ارتفاع حدود 40 متر محل تلاقی تنگه هاست و شهر ...

اطلاعات | نقشه
روستای  کلم

روستای کلم

روستای کلم در میان کوهها و ارتفاعات کبیرکوه در 30 کیلومتری شمال غربی شهر بدره و 120 کیلومتری جنوب شرقی شهر ایلام واقع شده است این روستا در یک دره سرسبز با میانگین ارتفاع 1500 متر از سطح دریا واقع شده و دارای اقلیمی معتدل و کوهستانی است و آب و هوای آن در فصول بهار و تابستان معتدل و مطبو...

اطلاعات | نقشه
روستا و تنگه زرانگوش

روستا و تنگه ز...

زرانگوش نام روستایی است که در شهرستان بدره واقع در 110 کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد. این روستا دارای تنگه ای به همین نام است ، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی واقع در تنگه زرانگوش از طریق جاده ای خاکی در روستا قابل دسترسی است و گردشگران می‌توانند این آثار را مشاهده کنند. در همان آغاز ...

اطلاعات | نقشه
تنگ کافری

تنگ کافری

وجود کوهستان‌های کبیرکوه، دینارکوه و مانشت طبیعتی منحصر به فرد را در ایلام شکل داده است که بارز‌ترین آن در شکل گیری تنگ‌های متعدد و زیبا در اطراف این کوه دیده می‌شود. در ایلام تنگ هایی وجو دارد که علاوه بر جاذبه ذاتی طبیعی خود ، در برخی از آن‌ها یادگارهایی از تاریخ و پیشینیان ما به چش...

اطلاعات | نقشه

عروس روستاهای ایلام !
یکی از زیباترین روستاهای هدف گردشگری استان ایلام روستای کلم واقع در شهرستان بدره است که دارای بخشهای طبیعی منحصر به فردی است و در فصل تابستان به دلیل وجو آب و باغات فراوان و قرار گرفتن در کنار کبیرکوه و درختان بلوط زیبایی‌های دوچندان شده .
روستاهای کلم به دلیل وجود آثار طبیعی، وجود مبارک دو امامزاده و چند اثر تاریخی تلفیقی از تمدن و تاریخی را تشکل می‌دهد که بدون شک مناسب گردشگران است.
در روستای کلم وجود آب و هوای خنک در کنار باغات فراوان، مراکز پرورش ماهی، کشت زارهای برنج و..باعث شده هم اکنون یکی از مهمترین مراکز جذب گردشگری در استان باشد.
روستای کلم قدمت طولانی سکونت انسانی دارد. بررسی آثار باقی مانده از جمله قلعه و آتشکده، احتمال قدمت و سابقه تاریخی روستا را به دوران مادها افزایش داده است.
... ادامه مطلب

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

فاطیما راد

فاطیما راد جمعه 20 شهریور 94 - 15:01

چه فصلی بریم بهتره؟

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب