توضیحات

ویرایش
کوکنهوف یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود معمولا از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید.
در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع را می‌یابد.
مکانی که باغ کوکنهوف هم اکنون در آن قرار دارد در قرن ۱۵ میلادی یک منطقه شکارگاهی بود، همچنین گیاهان علفی مورد نیاز برای آشپزخانه قلعه ۱Jacoba Van beieren از این مکان جمع آوری می‌شد و به همین دلیل این باغ کوکنهوف نامیده شده است چراکه کوکنهوف در زبان هلندی به معنای حیاط آشپزخانه (Kitchen Court) می‌باشد.
در سده نوزدهم میلادی این منطقه به صورت باغ طراحی شد و در نهایت در سال ۱۹۴۹ به کوشش شهردار شهر لیسه۲(Lisse) کوکنهوف به شکل کنونی اش در آمد.
این باغ که باغ اروپا نیز نامیده می‌شود، به عنوان بزرگترین باغ گل در جهان شناخته شده و یکی از جاذبه‌های اولیه و انگیزه‌های اصلی برای سفر به هلند محسوب می‌گردد.
گردانندگان باغ کوکنهوف در کنار توجه به کوچکترین ...مشاهده کامل متن جزییات در این باغ کوشیده‌اند به امور رفاهی بازدیدکنندگان نیز توجه داشته باشند. گستردگی باغ و حدود ۱۵ کیلومتر راه‌های ویژه پیاده‌روی، زمانی حدوداً چهار ساعته برای قدم‌زدن در باغ را طلب می‌کند.
به جز ورودی، در چندین بخش دیگر از باغ، میوه و نوشیدنی و همچنین نیمکت‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان در دسترس است. در مرکز باغ هم بخشی که گلخانه‌‌ای بزرگ به نام شاهزاده ویلهم الکساندر، ولیعهد کنونی هلند نامگذاری شده، یک رستوران نسبتا بزرگ ساخته شده است.
این باغ از لاله‌های گلدار، گل‌های سنبل، نرگس زرد و دیگر گل‌های پیازی بهاره پوشیده شده است و می‌تواند آرامش و تنفسی سالم را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد.
گفتنی است سازمان جهانی توریسم اخیرا فهرستی از زیباترین مکانهای ساخت بشر که عامل مؤثری در جذب گردشگر داشته را معرفی کرده است که در صدر این لیست "پارک کوکنهوف" هلند قرار دارد.

منبع:fa.wikipedia.org
باغ گل کوکنهوف

باغ گل کوکنهوف

کوکنهوف یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود معمولا از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. در این دوماه حدود ۷۰۰ ...

اطلاعات | نقشه
میدان دام

میدان دام

یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های آمستردام میدان دام است که با ساختمان‌های تاریخی از جمله کاخ سلطنتی احاطه شده است. یک بنای یاد بود بلند در این میدان، به افتخار قربانیان جنگ جهانی دوم ساخته شده است.این میدان مرکز شهر و توریستی‌ترین قسمت امستردام است. هتل‌های اطراف میدام دام برای سفری توریس...

اطلاعات | نقشه
برج مونتل بانز

برج مونتل بانز

در قرن ۱۵ یک دیوار دفاعی اطراف شهر آمستردام ساخته شد بخشی از این دیوار برج مونتل بانز است که در سال ۱۶۰۶ یک ساختمان مخروط تزئینی و ساعت به آن اضافه شد و امروزه به عنوان یک اثر تاریخی در هلند شناخته شده است. منبع:wikimedia.org...

اطلاعات | نقشه
موزه ملی دریانوردی هلند

موزه ملی دریان...

موزه ملی دریانوردی هلند در آمستردام، پایتخت هلند واقع شده است. این موزه از سال ۱۹۷۳ فعال است.این موزه از سال ۲۰۰۷ به مدت چهار سال در حال نوسازی‌های اساسی بود که پس از پایان، با حضور ملکه هلند، بئاتریکس، گشایش یافت.موزه در کنار رودخانه اَی واقع شده و یک کشتی روی آب هم جزیی از موزه است که...

اطلاعات | نقشه
موزه امپراتوری

موزه امپراتوری

موزه امپراتوری یکی از مشهورترین موزه‌های ملی و دولتی در هلند و دنیا به شمار می‌رود. این موزه که به آثار فرهنگی و هنری اختصاص دارد در میدان موزه در آمستردام قرار دارد. این موزه در اصل در سال ۱۸۰۰ میلادی در لاهه ساخته شد ولی در ۱۸۰۸ به آمستردام منتقل شد. بنای کنونی موزه در سال ۱۸۳۵ گشایش...

اطلاعات | نقشه

زیباترین باغ بهاری دنیا

کوکنهوف یا "جالیز" دومین باغ بزرگ گلکاری در دنیا، در لیسه، شهر کوچکی در هلند واقع شده که کمتر از یک ساعت با آمستردام فاصله دارد. کوکنهوف یا "جالیز" دومین باغ بزرگ گلکاری در دنیا، در لیسه، شهر کوچکی در هلند واقع شده که کمتر از یک ساعت با آمستردام فاصله دارد. این باغ بهاری در سال 1949 توسط شهردار لیسه تاسیس شد. قصد این بود که نمایشگاه گلی برگزار شود که عمل آورندگان گل از سراسر هلند و اروپا بتوانند گل هایشان را نمایش دهند و به صنعت صادرات هلند کمک کنند. افتتاح این باغ موفقیت بزرگی بود و هر سال حدود 250 هزار نفر از این باغ دیدن می‌کنند. هفت میلیون شکوفه، درخت‌های گل دهنده، لاله، سنبل، نرگس، آسیاب‌های بادی، مسیرهای دوچرخه ‏سواری از میان نهرها همه بخشی از این چشم انداز زیبای هلندی هستند. جهت یادآوری شما کوکنهوف ‏هر سال از یکم فروردین تا ‏‎28‎‏ اردیبهشت باز است. از این مکان زیبا دیدن کنید تا گرانبها بودن بهار و ‏طبیعت را عمیقا درک کنید. ... ادامه مطلب
زیباترین باغ بهاری دنیا

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب