پرباران‌ترین منطقه دنیا

پرباران‌ترین منطقه دنیا

ماوسینرام روستایی از منطقه تپه‌های خاسی در شمال شرقی هند و در مرز بنگلادش قرار دارد که نام پرباران‌ترین منطقه دنیا را یدک می‌کشد. این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و جمع شدن ابرهای مرطوب از چند منطقه و به خصوص شمال بنگلادش باران‌های سنگینی را به خود می‌بیند.
تپه‌های خاسی در ایالت مگالایا در هند قرار دارد. نژاد مردم در روستای ماوسینرام مانند نژاد اکثر مردم ایالت مگالایا، خاسی است. نژاد خاسی با جمعیت 1.2 میلیونی یکی از نژادهای کوچک هندوستان محسوب می‌شود. تصویر ورودی روستا را نشان می‌دهد
جنگل‌های منطقه مگالایا بسیار فشرده هستند و ریشه‌های درختان این جنگل‌ها به دلیل بارش فراوان باران به سرعت رشد کرده و بسیار ضخیم می‌شوند.
هزاران سال است که مردم منطقه با استفاده از ریشه‌های درختان برای عبور از دره‌ها و رودخانه‌ها بر روی آن‌ها پل‌های طبیعی می‌سازند.
بدلیل قدمت یک پل قدیمی برای عبور از این منطقه در جنگل پلی جدید به سبک پل هل قبلی ساخته شده است.
در کنار پل‌ها مردم از ریشه‌های در هم پیچیده درختان کهنسال در جنگل به عنوان پله استفاده کرده و به راحتی به قله تپه‌های با شیب بسیار زیاد دسترسی پیدا می‌کنند. این ریشه‌های در هم پیچیده به "پله‌های زنده" شهرت یافته اند.
سه کارگر در حالی که به طرف روستا می‌روند برای در امان ماندن از باران و طوفان بر روی سر خود چترهای دست ساخت ویژه با نام KNUPS کشیده اند. این چترها از برگ درختان بامبو و موز ساخته می‌شود و به اهالی این منطقه کمک می‌کند تا بدون نیاز به گرفتن چترها با دستان آزاد به کار خود مشغول شوند.
به دلیل سیر بودن زمین در این منطقه آب باران به درون خاک نفوذ نمی‌کند و مانند رود بر روی خاک به جریان در می‌آید.
این روستا در ماه‌های ژوئن و جولای بیشترین میزان بارش باران را به خود می‌بیند. تصویر مربوط به یک ایستگاه هواشناسی در روستا است. اندازه گیری در این ایستگاه ماهانه انجام می‌شود اما از سال 2015 سیستم اندازه گیری دیجیتالی اتوماتیک جایگزین این سیستم سنتی می‌شود.
پرباران‌ترین منطقه دنیا
پرباران‌ترین منطقه دنیا
پرباران‌ترین منطقه دنیا
پرباران‌ترین منطقه دنیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]