شرایط خاص سفر به تنها روستای آبی ایران

شرایط خاص سفر به تنها روستای آبی ایران

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی البرز گفت: روستای واریان تنها روستای آبی کشور است.
«احمد ترکاشوند» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: روستای واریان یکی از روستاهای منطقه چالوس است که از آب وهوای بسیار مطبوع و طبیعت بکری برخوردار است.
وی ادامه داد: سفر به این روستا شرایط خاصی دارد و این طور نیست که گردشگران بتوانند مانند دیگر جاذبه‌های گردشگری استان به راحتی از واریان بازدید داشته باشند.
معاون گردشگری میراث‌فرهنگی البرز افزود: برای سفر به این روستا با باید مهمان یکی از اهالی باشید یا آنجا خانه داشته باشید و یا با هماهنگی پیشین اجازه ورود به روستا را گرفته باشید.
ترکاشوند با اشاره به تاریخچه روستای واریان توضیح داد: تاریخچه این روستا به دو دوره پیش از احداث سد کرج و پس از آن تقسیم می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: واریان قدیم‌که هم‌اکنون بخش زیادی از آن زیرآب رفته است، تقریباً مانند شهر بود و از نظر مواد غذایی همه چیز در آن تولید می‌شد و حتی مسیر ماشین رو هم داشت اما پس از ساخت سد در سال 1340 شماری از باغ‌های اهالی واریان در حاشیه شرقی سد قرار می‌گیرد که این باغ‌ها هیچ راه دسترسی به جز قایق نداشتند که همان باغ‌ها واریان امروزی را تشکیل می‌دهند.
ترکاشوند اظهار کرد: عوامل مذکور باعث شد واریان امروزی به‌عنوان تنها روستای‌آبی ایران که تنها راه دسترسی به آن‌گذر از آب به‌وسیله قایق است، مطرح باشد.
معاون‌گردشگری میراث‌فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: واریان یکی از روستاهای بکر ایران است‌که از بسیاری از آسیب‌های زیست محیطی در امان مانده است.
وی افزود: موضوع جالب در رابطه با واریان این است که تردد هرگونه خودرو، موتورسیکلت و حتی دوچرخه در آن ممنوع است که همین باعث شده این روستا آب و هوای مطلوبی داشته باشد.
معاون گردشگری میراث‌فرهنگی البرز یادآور شد: اگر هریک از گردشگران شرایط حضور در این روستا را داشته باشند، پیشنهاد می‌شود شانس سفر به این تنها روستای آبی ایران را از دست ندهند.
شرایط خاص سفر به تنها روستای آبی ایران
شرایط خاص سفر به تنها روستای آبی ایران
شرایط خاص سفر به تنها روستای آبی ایران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]