مروارید دریای آندامان

مروارید دریای آندامان

شهرپوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می‌شود و با وجود سواحل زیبای خود , غواصی نیز در آب‌های شفاف آن شهرت دارد. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن از کوه هایی بزرگی تشکیل شده است. نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دورادور به این شکل به نظر می‌رسد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مهم‌ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیااست. پوکت که دارای ۳۰ درصد جمعیت مسلمان است، در سال‌های اخیر همراه با سامویی، در میان ده جزیره محبوب آسیا شناخته شده است.
بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی آن قرار دارند و پاتونگ Patong و پس از آن کارون Karon از جمله معرف‌ترین و محبوب‌ترین این سواحل به شمار می‌روند. ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی ld fhan و اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار دارند. اما ساحل کارون به دلیل دوری از شلوغی‌ها دارای طبیعت بکرتر و زیباتری است.
مرکز شهری پوکت تقریبا تنها مسکونی است و هتلی در آن وجود ندارد. هتل‌های پوکت در سواحل مختلف آن قرار گرفته است که هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فرد هستند.
راحتترین و سریعترین راه دسترسی به پوکت از طریق پرواز به مقصد فرودگاه بین المللی آن است که در شمال این جزیره قرار دارد. خطوط هوایی ایراسیا و تای ایرویز هر روز از بانکوک برای پوکت پرواز دارند که مدت زمان آن نیز حدود ۷۰ دقیقه است. محدودیت بار در پروازهای پوکت برای ایراسیا ۱۵ کیلو ( اضافه بار برای هر کیلو حدود ۳ دلار ) و برای تای ایرویز ۲۰ کیلو ( اضافه بار برای هر کیلو حدود ۲ دلار ) است از این رو مسافرانی که قصد خرید بیشتری در بانکوک دارند، بهتر است که شهر پوکت را ابتدای سفر خود قرار دهند
در غرب جزیره پوکت مراکز غواصی Diving متعددی وجود دارند و محدوده کار آنها نیز در جزیره‌های کوچک اطراف پوکت است که از لحاظ مرجان‌های زیبا و موجودات دریایی شهرتی جهانی به خود گرفته است. در این شهرقایق رانی و موج سواری نیز بسیار طرفدار دارد.
مروارید دریای آندامان
مروارید دریای آندامان
مروارید دریای آندامان
مروارید دریای آندامان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]