منطقه رنگی در بوئنوس آیرس

منطقه رنگی در بوئنوس آیرس

محله‌ی «لا بوکا» در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین واقع شده و به خاطر دو موضوع شهرت دارد: اول استادیوم فوتبال «لا بومبونرا» و دوم «ال کمینیتو» که یک خیابان سنگفرش پیاده مدار است. در این خیابان هنرمندان اجناس خود را فروخته و در امتداد پیاده روها نمایش اجرا کرده و بدین صورت فرصت‌های عکاسی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. ساختمان‌های رنگین کمانی و متزلزل اطراف این مسیر قطعا یکی از مشهورترین تصاویر بوئنوس آیرس می‌باشند.
«لا بوکا» در زبان اسپانیایی به معنی «دهان» است و دلیل استفاده از این اسم نیز قرارگیری این منطقه در دهانه‌ی رودخانه‌ی ریاچوئلو می‌باشد. در اصل، «لا بوکا» مکانی برای ساخت کشتی بوده و کارگران بارانداز این منطقه به اندازه ای فقیر بوده اند که خانه‌های خود را با مواد مخصوص کشتی سازی مانند تخته و ورق فلزی برپا کرده و سپس آنها را با رنگ‌های باقیمانده رنگ می‌زدند. اما نکته اینجاست که هیچ وقت مقدار کافی از یک رنگ برای پوشش دادن تمام خانه وجود نداشت، به همین دلیل رنگ آمیزی خانه‌ها با ترکیبی از رنگ‌های مختلف صورت می‌گرفت. با گذر سال‌ها و بازگشایی یک بندر جدید در این منطقه، مردم از اینجا نقل مکان کرده و همین موضوع کیفیت این منطقه را با افت شدیدی مواجه نمود.
احیای «لا بوکا» در دهه‌ی 1950 آغاز شد زمانی که هنرمند محلی Benito Quinquela Martín شروع به رنگ آمیزی خانه‌های قدیمی با رنگ‌های روشن نمود، درست همانطور که مهاجران فقیر این کار را انجام داده بودند. او همچنین مکان موقتی برای اجرا در این محل برپا کرد و بدین صورت «لا بوکا» به سرعت به یک پناهگاه کوچک فرهنگی برای هنرمندان خیابانی تبدیل شد.
امروز، «ال کمینیتو» و «لا بوکا» تبدیل به یک تله‌ی بزرگ توریستی شده اند که پر از دستفروشانی با سوغاتی‌های ارزان، خرت و پرت‌های گران قیمت و غذاهای شیرین است. در این محله، مجسمه‌های بزرگی با کاغذ مچاله شده از شخصیت‌های مشهور وجود دارد و همچنین بوردهای مقوایی که می‌توانید سر خود را در قسمت‌های سوراخ قرار داده و عکس بگیرید. علی رغم خیل انبوهی از گردشگران که هر آخر هفته و تقریبا بیشتر روزهای هفته به این مکان سرازیر می‌شوند، «لا بوکا» همچنان یکی از فقیرترین محلات بوئنوس آیرس و همچنین خطرناک مخصوصا بعد از تاریکی برای بازدیدکنندگان است.
منطقه رنگی در بوئنوس آیرس
منطقه رنگی در بوئنوس آیرس
منطقه رنگی در بوئنوس آیرس
منطقه رنگی در بوئنوس آیرس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]