ماچوپیچو شهری گمشده در تاریخ

ماچوپیچو شهری گمشده در تاریخ

ماچوپیچو، شهری باستانی که برای قرن‌ها فراموش شده و خالی از سکنه باقی مانده بود، از لابه لای مه و صخره بیدار شده تا از تمدن قوم اینکاها، مردمانی که امپراطوری عظیم از سنگ را بنا کردن، برای مردمان امروز داستانی هیجان انگیز رو تعریف کنه.
بنابراین با ما همراه باشید در سفری در زمان، برای بازدید از شهری که تا صدها سال پیش، تنها افسانه ای باورنکردنی بود و این روزها یکی از عجایب هفتگانه جهان.
داستان از این قرار است، اسپانیایی‌ها به امپراطوری اینکاها که در سال 1450 میلادی ساخته شده بود، حمله کردند و اون‌ها رو شکست دادند، قوم اینکا هم ماچوپیچو رو تخلیه کرد و بدین ترتیب شهر متروکه شد. کوه‌ها خشن بودند و درختان بلند، به همین خاطر شهر، از چشم غریبه‌ها پنهان موند. تقریبا تمامی محلی ها، از حضور شهری بر بلندای کوه ماچوپیچو خبر داشتن، اما بسیاری اون رو افسانه می‌دونستن و تنها افراد انگشت شماری میان مه و ابر، اون رو با چشمهای خودشون دیده بودن.
بالاخره در سال 1911 یک تاریخ شناس امریکایی، با عکس و اطلاعات دقیق این شهر گمشده رو به جهان معرفی کرد تا همه باور کنن که افسانه امپراطوری ماچوپیچو واقعیت داره. این شهر سنگی و شگفت آور در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و بالای دره و رودخانه اروباما قرار داره. شهر به سبک معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده و دو بخش شهری و کشاورزی داشته. بخش شهری شامل میادین اصلی، معبد خورشید، قصر، ساعت نجومی اینتی هواتانا ،انبار ها، کارگاه ها، راه پله‌ها و فواره‌های آبی بود که همگی از سنگ گرانیت بنا شده بودند و در زمین‌های هموار اطراف هم، کشاورزی میشد.
ماچوپیچو این روزها به پر بازدیدترین جاذبه توریستی کشور پرو و یکی از عجایب هفتگانه جهان تبدیل شده، البته خیلی از افراد، به خاطر ارتفاع زیادی که برای دیدن این شهر شگفت آور باید طی کنن ، دچار ارتفاع گرفتگی میشن. بنابراین بهترین راه حل این هست که یکی دو روزی رو در شهر اقامت کنید تا بدن شما به ارتفاع عادت کنه و بازدید براتون راحت‌تر باشه. برای رسیدن به سایت تاریخی ماچوپیچو، هم میتونید پیاده و از راه کوهستان و جنگل حرکت کنید و هم با قطار خودتون رو به اینجا برسونید، البته باید بهتون اخطار بدیم که قیمت بلیط قطار بالاست و در نهایت هم حدود 8 کیلومتر پیاده روی تا شهر رو پیش رو دارید.
ماچوپیچو شهری گمشده در تاریخ
ماچوپیچو شهری گمشده در تاریخ
ماچوپیچو شهری گمشده در تاریخ
ماچوپیچو شهری گمشده در تاریخ

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]