آشنایی با یک گیاه فوق العاده

آشنایی با یک گیاه فوق العاده

ویلوچیا میرابلیلیس گیاه غیر معمولی است بخاطر اینکه کل گیاه از دو برگ همراه با یک پایه‌ی ساقه و ریشه تشکیل شده است. جفت برگها، برگهای اصلی گیاه هستند که زمانی که گیاه یک نهال است رشد می‌کنند. برگها ادامه به رشد کردن می‌کنند مانند ناخن، هرگز برگهایش نمی‌ریزد، در حالی که نوک آنها به فرسایش می‌رسد. برگها بر روی زمین پهن می‌شوند وقتی که بزرگتر می‌شوند، انتهای برگها چاک می‌خورد، پاره پاره مثل ربانهای متعدد می‌شود، طوری که تصور می‌کنید که برگهای متعددی وجود دارد. بسیاری از این گیاهان بیشتر از ۱۰۰۰ سال سن دارند.
ویلوچیا میرابلیلیس گیاه خیلی تنهایی است. این گونه تنها بازمانده از خانواده‌ی خود است. ویلوچیا به گروهی از گیاهانی که در ۱۴۰ میلیون سال پیش در زمان دایناسورها بودند تعلق دارد. طی سالها، همه‌ی خانواده‌ی او از بین رفتند، اما ویلوچیا باقی ماند.
ویلوچیا میرابلیلیس به طور خاصی آرام رشد می‌کند و می‌تواند به ارتفاع ۱٫۵ متر از زمین برسد، هرچند که اکثر نمونه‌ها کمتر از یک متر ارتفاع دارند. برگها به طور میانگین ۸ تا ۱۵ سانتیمتر در سال رشد می‌کنند. بنابراین یک گیاه هزار ساله می‌تواند ۱۵۰ متر از بافت برگ را تولید کند، اگر چه برگها ی بزرگتر بیش از ۴ الی ۶ متر به ندرت در گیاهان زنده دیده شده اند همانطور که در زمستان پژمرده و می‌میرند. بعضی از بزرگترین نمونه‌ها می‌تواند بین ۴ متر باشند.
برگهای ویلوچیا میرابلیلیس خیلی ضخیم است، حدود ۱٫۴ سانتیمتر ضخامت دارند، که باعث می‌شود خاک زیر بوته سرد و مرطوب شود، که نکته‌ی ضروری برای بقا گیاه در صحرا است. زمانی که باران در این منطقه به طور نامنظم می‌بارد، گیاه رطوبت را از مه هر شب جذب می‌کند و زمانی که جریان هوای سرد با هوای گرم ملاقات می‌کند. این عملکرد به اینگونه است که برگها با نگه داشتن روزنه‌ی خود به صورت باز در شب و بسته شدن آن زمانی که مه ایجاد می‌شود. از آنجایی که این گیاه وابستگی به مه دارد، به ندرت بیش از ۱۰۰ کیلومتر دورتر از ساحل پیدا شده است.
ویلوچیا میرابلیلیس یک منبع مهم مواد غذایی برای حیوانات از جمله: غزال، گورخر، کرگدن سیاه وسفید در زمان خشکسالی شدید فراهم می‌کند. سایه‌ی این گیاه همچنین برای حیواناتی مانند مارها، مارمولک‌ها گزینه‌ی مناسبی است. اخیرا این گیاه مورد توجه بسیاری از گردشگران و جذابیت گردشگری شده است.
آشنایی با  یک گیاه فوق العاده
آشنایی با  یک گیاه فوق العاده
آشنایی با  یک گیاه فوق العاده
آشنایی با  یک گیاه فوق العاده
آشنایی با  یک گیاه فوق العاده

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]