9 مسجد بسیار زیبا در کشور روسیه

9 مسجد بسیار زیبا در کشور روسیه

تور مسکو
وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری و معماری روسیه به میان می آید بسیاری ناخودآگاه تصاویر کلیسای زیبای ارتدوکس این کشور را به یاد می آورند. اما نباید از یاد برد که به غیر از آنها مناظر گردشگری بسیار زیبا و جذابی وجود دارد که شما در تور روسیه باید ببینید.
مساجد کشور روسیه به سبب معماری خیره کننده خود بسیار مشهور هستند. هر چه باشد بیش از 20 درصد جمعیت کشور روسیه مسلمان هستند و آنها نیز برای محل عبادت خود تعدادی از با شکوهترین مساجد جهان را ساخته اند. برای آشنایی با این مساجد با ما همراه شوید.

1. مسجد جامع شهر مسکو
مسجد جامع شهر مسکو
ساخت مسجد جامع شهر مسکو بیش از 10 سال زمان برد تا اینکه در نهایت در سال 2015 میلادی افتتاح شد. این مسجد بلندت رین مسجد ساخته شده در قاره اروپا است و ظرفیت بیش از 10 هزار نماز گذار را دارد. این مسجد در شش طبقه ساخته شده است و در آن چند سالن همایش، یک کتابخانه، یک موزه و یک تماشاخانه قرار دارد.

2. مسجد قلب چچن در شهر گروزنی
مسجد قلب چچن در شهر گروزنی
قلب چچن یک مسجد کلاسیک است که به سبب نمای ساخته شده از جسن سنگ تراورتن و معماری داخلی که با سنگ های مرمر به وجود آمده است یک منظره زیبا را در پیش روی گردشگران قرار داده است. این مسجد به دستور احمد قدیروف نخستین رییس جمهمور چچن ساخته شده است. مناره های مسجد قلب چچن 63 متر ارتفاع دارند و دارای یک گنبد است که ارتفاع آن به بیش از 32 متر می رسد. این مسجد ظرفیت 10 هزار نماز گذار را دارد. نکته جالب در مورد این جاذبه گردشگری آن است که این مسجد دارای یک شبکه تلویزیونی می باشد که به صورت 24 ساعته مشغول پخش برنامه های مذهبی است.

3. مسجد بلغار شهر کازان
مسجد بلغار شهر کازان
مسجد بلغار شهر کازان که در سال 2012 میلادی افتتاح شد تنها مسجد کشور روسیه است که کاملا به رنگ سفید است. بسیاری از مردم شهر کازان از این بنا با عنوان تاج محل کازان یاد می کنند. در ساخت این مسجد از 88 ستون بلند استفاده شده است. این مسجد در محلی ساخته شده است که در فهرست میراثی جهانی یونسکو ثبت شده است. این مسجد همچنین محل نگهداری بزرگترین قرآن خطاطی شده جهان است که بیش از 800 کیلوگرم وزن دارد و برای جابجایی آن نیاز به 16 مرد تنومند می باشد.

4. مسجد جمعه در دربنت
قدیمی ترین مسجد کشور روسیه در شهر دربنت و در جمهوری داغستان واقع شده است. این مسجد در حد فاصل سال های 733 تا 734 میلادی ساخته شده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

5. مسجد لالا تولپان در اوفا
این بنا که ساختمان آن در سال 1989 میلادی کامل شده است در کمتر از یک سال ساخته شده است. نام این مسجد به معنای گل لاله است. به هر حال در حال حاضر این مسجد به عنوان یکی از مدرینستی-ترین بناهای مذهبی ساخته شده در کشور روسیه معروف است.

6. مسجد جامع میکاپ در آدیگیا
مسجد بلغار شهر کازان
یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آدیگیا مسجد جامع میکاپ است که بنای آن در سال 2000 میلادی کامل شده است. این مرکز اسلامی بسیار زیبا بر خلاف بسیاری از اماکن اسلامی کشور روسیه به روی گردشگران باز است و آنها می توانند از بیرون و داخل آن دیدن کنند.

7. مسجد گل شریف در کازان
مسجد گل شریف در کازان
یکی از بخش های مجموعه تاریخی و معماری کرملین شهر کازان که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است مسجد گل شریف می باشد. بسیاری از کسانی که در تور لحظه آخری روسیه از شهر کازان بازدید کرده اند بر این باور هستند که مسجد گل شریف یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر است. این مسجد ظرفیت بیش از 6000 نماز گذار را دارد. لازم به ذکر است که تعداد مناره های این مسجد از تمام مساجد دیگر روسیه بیشتر است.

8. مسجد مرکزی نیژنی کامسک
مسجد مرکزی نیژنی
مسجد مرکزی شهر نیژنی کامسک در سال 1996 میلادی و به مناسب سی امین سالگرد ساخت این شهر افتتاح شد. این مسجد تنها یک مکان مذهبی نیست، بلکه یک مرکز فرهنگی و یک مرکز آموشی نیز در آن قرار دارد. این مسجد دارای یک مدرسه، یک کتابخانه یک مجتمع فرهنگی و البته یک هتل می باشد.

9. مسجد سنت پترزبورگ
مسجد سنت پترزبورگ
یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر سنت پترزبورگ در شمال روسیه مسجد این شهر می باشد. در ساخت این مسجد که در سال 1913 میلادی افتتاح شده است به صورت گسترده ای از سبک معماری ایرانی و به خصوص مسجد شهر سمرقند الهام گرفته شده است. این مسجد که در جزیره پتروگرادسکی شهر سنت پترزبورگ بنا نهاده شده است در زمان خود بزرگترین مسجد قاره اروپا بود. این مسجد بسیار زیبا که به سبب رنگ آبی کاشی های آن بسیار مشهور است ظرفیت پذیرایی از 5000 نماز گذار را دارد.

9 مسجد بسیار زیبا در کشور روسیه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]