غذای ملی کشورهای مختلف جهان

غذای ملی کشورهای مختلف جهان

در گذشته، کشورهای مختلف برای ایجاد تمایز و شهرت یافتن ملت خود سعی در تهیه‌ی غذایی منحصر به سرزمین خود یعنی همان غذای ملی داشتند. غذای ملی معمولاً در سنت آشپزی برای مراسم و جشن‌ها در هر کشوری جای دارد، به همین دلیل است که جزئی از میراث فرهنگی به شمار می‌رود. در تهیه‌ی غذای ملی مواد تازه و منحصربه فردی به کار می‌رود که حتما به صورت طبیعی در آن کشور تولید شده‌اند. غذای ملی آینه‎ی یک سرزمین و هویت ملت در نظر گرفته می‌شود.
باهاما (صدف حلزونی با لوبیاوپلو)
گوشت صدف حلزونی با یک لایه سس تمپورا پوشانده و سپس سرخ شده، در نهایت صدف‌ها همراه با گوجه‌پلو و لوبیا چشم‌بلبلی سرو می‌شوند.
بحرین و کویت (محبوسه)
برای تهیه‌ی این غذای پرطرفدار عربی، برنج را همراه با مرغ یا گوشت، میوه‌ی خشک و آجیل طبخ می‌کنند. برای خوش طعم شدن محبوسه، گلاب هم به آن اضافه می‌شود.
جزیره باربادوس (کوکو و ماهی‌پرنده)
کوکو خمیری سفت تهیه شده از بامیه و آرد ذرت است که روی آن کاری ِماهی پرنده بخارپز شده قرار داده می‌شود.
بِنین (کولی کولی)
بادام زمینی تف داده را خمیر کرده–که با نمک، شکر و دیگر ادویه‌ها طعم دار می‌شود- سپس به شکل توپکی یا چوب شور درآورده و درون روغن فراوان سرخ می‌کنند. کولی کولی همراه با شیرینی گاری (خمیر گیاه کاساوا که در آب شکر خیس خورده) سرو می‌شود.
بوتان (اِماداتشی)
اماداتشی غذایی با ترکیب فلفل بسیار تند است که در پنیر تهیه شده از شیر گاومیش طبخ می‌شود (در بعضی مناطق شهری شیر گاو جایگزین می‌شود).
برونئیی (اَمبویات)
ترکیب غلیظی از نشاسته‌ی درخت کاساوا که با پیچیدن دور نی‌های بامبو سرو می‌شود. انواعی از سس یا خورش در کنار این غذا می‌خورند.
غذای ملی کشورهای مختلف جهان
غذای ملی کشورهای مختلف جهان
غذای ملی کشورهای مختلف جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]