سفر هوایی بعد از جراحی

سفر هوایی بعد از جراحی

اینکه چه زمانی شما برای سفر هوایی آماده می‌شوید به نوع عمل جراحی که داشته‌اید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما تحت عمل جراحی قرارگرفته اید که طی آن قسمت کوچکی از بدن شما برش داده می‌شود و از طریق وسایلی بدون برش زیاد عمل انجام می‌گیرد ( keyhole surgery) چند روز بعد از عمل می‌توانید سفر هوایی داشته باشید.
در مواردی که جراحی‌های کم تهاجمی شکمی انجام می‌شود بین ۴ تا ۵ روز بعد از عمل می‌توان با هواپیما سفرکرد.
بیمارانی که عمل‌های مهم در قفسه سینه و یا شکم داشته‌اند باید حداقل برای مدت ۴ تا ۶ هفته از سفر هوایی پرهیز نمایند. گرچه ممکن است اگر مجبور به مسافرت هوایی باشید برخی خطوط هوایی، مسافرت شما ۱۰ روز بعد از عمل جراحی را نیز تقبل کنند.
در عمل‌های جراحی ساده که با استفاده از لیزر برای آب مروارید و یا قرنیه انجام می‌شود یک روز پس از عمل می‌توانید سفر هوایی داشته باشید.
عمل‌های جراحی سنگین‌تر چشم ممکن است شما را به مدت حداقل ۷ روز از پرواز باز دارد. طولانی‌ترین زمان برای اجتناب از پرواز برای اعمال جراحی تعویض مفصل و عمل جراحی برداشتن بخشی از ریه است.
در ادامه تعدادی از اعمال جراحی و تعداد روزهایی که بایدتا سفرهوایی صبر کنید را فهرست کرده‌ایم:
عمل‌‎‌های جراحی ساده چشم: ۱ روز
عمل‌‎‌های جراحی پیچیده چشم: ۷ روز
عمل‌‎‌های جراحی که با ایجاد سوراخی کوچک (keyhole surgery) در بدن انجام می‌شود: ۲روز
عمل‌‎‌های جراحی مغز: ۷ روز
عمل‌‎‌های جراحی تهاجمی قفسه سینه: ۴ تا ۶ هفته
عمل‌‎‌های جراحی کم تهاجمی شکمی: ۴تا ۵ روز
تعویض مفصل: ۳ ماه
درمان ریه: ۳ ماه
اگرچه مدت زمانی که باید بعد از عمل جراحی برای سفر هوایی صبر کنید به سلامت شخصی و سازوکار بدن‌تان بستگی دارد اما در حالت کلی گفته می‌شود که اگر می‌توانید ۵۰ متر برروی سطح زمین پیاده‌روی کنید یا ۱۲ پله را بدون وقفه بالا بروید، برای پرواز آمادگی دارید. در دیگر موارد جراحی باید حتما قبل از سفر هوایی از پزشک جراح‌تان اجازه داشته باشید.
هشدارها
به طور حتم توصیه می‌شود برنامه سفر هوایی‌تان را با پزشک خود مطرح کنید. او می‌تواند به شما بگوید که برای پرواز آمادگی دارید یا خیر. او همچنین می‌تواند داروهای خاصی را در کنار توصیه‌ها و هشدارهایی که برای سفر دارد پیشنهاد کند
همچنین توصیه می‌شود که شرکت هواپیمایی از وضعیت پزشکی شما مطلع باشد در این صورت آنها می‌توانند با داروها و دیگر تجهیزات لازم درمواقع لزوم به شما کمک کنند. همیشه قبل از پرواز بیمه سفر نیز داشته باشید به منظور اینکه اگر در طول سفر اتفاقی برای شما بیفتد آنها پوشش خواهند داد.
باید از مسافرت هوایی بلافاصله پس از عمل جراحی تا زمان ممکن اجتناب کنید. پرواز پیش از آمادگی کامل می‌تواند شانس ریکاوری بدن شما را به خطر بندازد و حتی در موارد بدتر ممکن است متحمل عوارض شدیدی شوید که در طول پرواز رخ می‌دهند.
سفر هوایی بعد از جراحی
سفر هوایی بعد از جراحی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]