برنامه مهاجرت به استانهای مختلف کانادا

برنامه مهاجرت به استانهای مختلف کانادا

مهاجرت استانی به کانادا یکی دیگر از روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. کانادا دارای ده ایالت و سه قلمرو می باشد. ایالت های مختلف توسط دولت های  مخلی اداره که تحت حمایت دولت های محلی هستند اداره می شوند . برخی قوانین در ایالت های مختلف متفاوت می باشد. هر ایالت با توجه به نیازهای منطقه خود و تحت نظر دولت فدرال، برنامه های مهاجرت استانی متنوعی را تنظیم کرده اند. مهاجرت استانی کانادا از طریق این برنامه های اقامتی به دسته های: برنامه استانی نیروی متخصص کانادا، برنامه استانی سرمایه گذاری کانادا، برنامه استانی فارغ التحصیلان کانادا نقسیم می شوند. از آنجایی که مهاجرت از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال  ( برنامه مهاجرت از طریق تخصص فدرال) و یا دیگر برنامه های مهاجرتی فدرال بسیار رقابتی و سخت شده است، برنامه های استانی کانادا از محبوبیت بالایی برخوردارند.

برنامه مهاجرت به استانهای مختلف کانادا

برخی از این برنامه های استانی مورد توجه متقاضیان مهاجرتی شامل: برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان، برنامه مهاجرت استانی نوااسکوشیا، برنامه مهاجرت استانی کبک، برنامه مهاجرت استانی آلبرتا می باشد. این برنامه های استانی کانادا به جز برنامه مهاجرت استانی آلبرتا، نیاز به جاب آفر ندارند و متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، برای مهاجرت به کانادا از طریق استانی اقدام کنند.  

مهاجرت استانی ساسکاچوان

برنامه مهاجرت به استانهای مختلف کانادا

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان یکی از برنامه های جداب متقاضیان اخذ اقامت کانادا می باشد. ایالت ساسکاچوان دارای برنامه های مهاجرتی متنوعی اسکیل ورکر مهاجرت از طریق تخصص)، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق کشاورزی و برنامه اقامتی فارغ التحصیلان ساسگاچوان، می باشد. از میان این برنامه های اقامتی، برنامه مهاجرت استانی اسکیل ورکر ساسکاچوان(مهاجرت از طریق تخصص) از محبوبیت بالایی برخوردار است. برنامه مهاجرت به ساسکاچوان از طریق تخصص نیاز به چاب آفر نداشته و متقاضیان باید از فاکتورهای: سن، سابقه کار، تحصیلات، نمره مدرک زبان امتیاز کسب کنند. افرادی که متاهل هستند در صورتی که یکی از آنها شرایط برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان  (اسکیل ورکر) را داشته باشند، دیگر اعضای خانواده نیز موفق به دریافت اقامت کانادا از این طریق می گردند. حداقل امتیاز مورد نیاز جهت واجد شرایط این برنامه اقامتی، 60 می باشد. ولی با توجه به متقاضیان زیادی که برای این برنامه مهاجرتی اقدام می کنند، افرادی موفق به دریافت ویزا می شوند که امتیاز بیشتری را کسب نمایند.

شرایط برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

برنامه استانی ساسکاچوان، دارای لیست مشاغل مورد نیاز می باشد. این فهرست رشته های مورد نیاز، با توجه به نیازهای این ایالت و آمارهای به دست آمده، تهیه و تنظیم شده است. افرادی که تمایل دارند برای این برنامه مهاجرتی اقدام کنند باید با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان کد ناک شغلی خود را انتخاب نمایند. متقاضیان برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان باید دارای ده سال سابقه کار باشند. سابقه کار متقاضیان باید مرتبط با رشته تحصیلی و تخصص آنها باشد. سابقه کار این افراد بعد از دریافت مدرک لیسانس محاسبه می شود. مدرک تحصیلی متقاضیان باید توسط سازمان WES کانادا ارزشیابی شود.

مدارک مورد نیاز برنامه مهاجرتی استانی ساسکاچوان

ترجمه رسمی نامه سابقه کار
ترجمه رسمی مدرک تحصیلی
مدرک  زبان انگلیسی آیلتس
مدرک زبان فرانسوی
ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی و دیگر اعضای خانواده افراد متاهل
تمکن مالی مورد نیاز این برنامه مهاجرتی با توجه به تعداد اعضای خانواده
 

با توجه به رقابتی بودن این برنامه مهاجرتی، افرادی موفق به دریافت دعوتنامه استانی ساسکاچوان می شوند که شرایط زیر را داشته باشند.

مدرک تحصیلی: حداقل فوق لیسانس (امتیاز:23)
سن: حداکثر 34 سال (امتیاز:12)
مدرک زبان انگلیسی : Listening 7.5  , Speaking 6.5  , Writing 6.5 , Reading 6.5 (امتیاز:20)
سابقه کار: ده سال (امتیاز:15)

جمع امتیاز: 70

با توجه به تاریخچه امتیازات انتخاب شده در گذشته، افرادی که 70 امتیاز کسب کنند شانس دریافت دعوتنامه ایالتی از ساسکاچوان را خواهند داشت.

مدرک زبان فرانسوی: اخیرا اداره مهاجرت ساسکاچوان اعلام نموده افرادی که در زبان فرانسوی بعنوان زبان دوم نیز مهارت دارند، می توانند 10 امتیاز دیگر نیز کسب کنند.

همچنین افرادی که خویشاوندی در ساسکاچوان داشته باشند، می توانند از این طریق 20 امتیاز کسب کنند و اگر از فاکتورهایی که در بالا به آن اشاره شد، امتیاز کمتری کسب کنند با دریافت این 20 امتیاز می توانند شانس دریافت دعوتنامه استانی ساسکاچوان را داشته باشند.

برنامه مهاجرت استانی کانادا ( نوااسکوشیا)

این برنامه مهاجرتی استانی نیز بدون نیاز به جاب آفر می باشد. برنامه استانی ایالت نوااسکوشیا کانادا نیز دارای مشاغل مورد نیاز می باشد. افرادی که رشته و تخصص آنها در لیست مشاغل مورد نیاز این ایالت باشد با در نظر گرفتن شرایط زیر می توانند برای این برنامه مهاجرتی استانی به کانادا اقدام کنند.

شرایط برنامه مهاحرتی استانی به کانادا (نوااسکوشیا)

مدرک تحصیلی: حداقل لیسانس
سن: حداکثر 33 سال
مدرک زبان انگلیسی : Listening 6  , Speaking 6, Writing 6, Reading 6
سابقه کار: حداقل 3 سال

این برنامه اقامتی در طول سال بسته می باشد و 48 ساعت قبل از اینکه این برنامه باز گردد ، از طریق سایت اداره مهاجرت نوااسکوشیا اطلاع رسانی می گردد. افرادی موفق به ارسال پرونده مهاجرتی از طریق این برنامه اقامتی می گردند، که از قبل مدارک مورد نیاز این برنامه را آماده کرده باشند. این افراد همچین باید همیشه وب سایت مربوطه را مانیتور نمایند تا به محض باز شدن آمادگی لازم را جهت ارسال پرونده را داشته باشند. ظرفیت این برنامه مهاجرت استانی به کانادا، مخدود می باشد و به محض تکمیل ظرفیت، پرتال این برنامه مهاجرتی لسته می گردد. در گذشته هر بار که این برنامه اقامتی باز شده، ظرف مدت 5 ساعت ظرفیت تکمیل و برنامه بسته شده است.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا

ایالت آلبرتا نیز همانند استان های دیگر دارای برنامه مهاجرتی نیروی ماهر( اسکیل ورکر) و  سرمایه گذاری و کارآفرینی و برنامه فارغ التحصیلان آلبرتا می باشد.

شرایط برنامه مهاجرت استانی البرتا از طریق نیروی متخصص به شرح زیر است.

متقاضیان برنامه نیروی متخصص کانادا باید شرایط یکی از ویزاهای، اسکیل ورکر فدرال کانادا، برنامه تجربه کانادایی و یا برنامه فنی حرفه ای فدرال را داشته باشند.افرادی که برای برنامه مهاجرت استانی آلبرتا اقدام می کنند باید در سیستم اکسپرس اینتری کانادا، حداقل 300 امتیاز کسب کنند. داشتن جاب آفر، فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های آلبرتا و یا داشتن خویشاوند در ایالت آلبرتا می تواند نقش به سزایی در اخد دعوتنامه ایالتی از طریق برنامه مهاجرت استانی آلبرتا داشته باشد.

موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن، تحت نظارت وکیل رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان، با تجربه پرونده های موفق مهاجرت به کانادا از طریق استانی ،آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق روش های استانی ، فدرال و تحصیل می باشد. جهت ارزیابی شرایط خود می توانید فرم ارزیابی مشاوره رایگان را از طریق وب سایت موسسه یوکن تکمیل و ارسال نمایید. و یا از طریق لینک رزرو وقت مشاوره آنلاین، جهت مشاوره با وکیل موسسه اقدام کنید.

برنامه مهاجرت به استانهای مختلف کانادا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]