چرا باید به مشهد سفر کنیم؟ 10 دلیل برای بازدید از مشهد

چرا باید به مشهد سفر کنیم؟ 10 دلیل برای بازدید از مشهد

شهر مشهد از بزرگ ترین قطب های گردشگری و مذهبی در کشور ایران به شمار می رود. شهری محبوب و مهم که حرم امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) در آن قرار گرفته است. به طوری که مشهد هر ساله شاهد خیل عظیمی از زائران و دوستداران امام رضا (ع) برای زیارت حرم مطهر است. اما چرا باید به مشهد سفر کنیم؟ اولین پاسخی که بعد از شنیدن چنین سؤالی به ذهن اکثر افراد رجوع می کند، قرارگیری حرم مطهر امام رضا (ع) است. اما سفر گردشگران به مشهد صرفاً به زیارت حرم مطهر خلاصه نمی شود.

چرا باید به مشهد سفر کنیم؟ 10 دلیل برای بازدید از مشهد

از هتل های لوکس و جاذبه های تاریخی گرفته تا مراکز خرید متنوع و جاذبه های تفریحی در این شهر زیارتی، گردشگران بی شماری را از سراسر جهان به سمت و سوی خود می کشاند. در ادامه با ما همراه باشید تا 10 دلیل برای بازدید از شهر مشهد را برایتان بازگو کنیم.

1. وجود مکان های مذهبی بی شمار در مشهد

مشهد یکی از بزرگ ترین شهرهای توریستی ایران به شمار می رود که بسیاری از مکان های مذهبی و مهم تاریخی جهان را در خود جای داده است. مسجد گوهرشاد، گنبد خشتی، آرامگاه پیر پالان دوز، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه سید حسن مدرس، امامزاده سید یاسر و سید ناصر (ع)، مسجد جامع گناباد، آرامگاه خواجه اباصلت هروی، آرامگاه امامزاده یحیی (ع)، آرامگاه خواجه مراد، مقبره میرزا ابراهیم رضوی، مسجد هفتاد و دو تن، آرامگاه شیخ طبرسی، آرامگاه شیخ بهایی و از همه مهم تر حرم امام رضا (ع) در این شهر زیارتی قرار گرفته است.

قرارگیری چنین مکان های مذهبی در مشهد سبب شده تا این شهر در سال 1388 لقب پایتخت معنوی ایران را از آن خود کند.

چرا باید به مشهد سفر کنیم؟ 10 دلیل برای بازدید از مشهد

حرم مطهر امام رضا (ع)

2. غذاهای محلی بی نظیر و معروف

شهر مشهد غذاهای سنتی بی نظیری دارد که چشیدن طعم هر یک از آن ها خالی از لطف نیست. غذاهایی خوشمزه که شاید تا به حال نامشان به گوشتان نخورده باشد!

شله مشهدی، پلو مخلوط مشهدی، چنگالی، آش لخشک، یتیمچه مشهدی، اشکنه قوروت، آش ماستی، کوکو شیرین، رشته پلو، ماقوت، کباب شیشلیک، خورشت ریواس، دیگچه مشهدی، دیزی سنگی، قیمه مشهدی و ... از غذاهای خوش طعم این شهر توریستی است.

3. شکم گردی و رستوران های متنوع

از رستوران ها و کافه های شیک و معروف گرفته تا رستوران های کوچک و بی نظیر را می توانید در کوچه پس کوچه های مشهد پیدا کنید. رستوران هایی که قدمت برخی از آن ها به بیش از نیم قرن می رسد.

رستوران کاخ لیان شاندیز، رستوران پسران کریم خان، رستوران ایتالیایی لیو، رستوران تراس، رستوران نسیم لبنان، رستوران معین درباری، رستوران معلق مشهد، رستوران بابا قدرت، کافه رستوران دیوار، رستوران خانه گیاهی و پیتزا شبدیز از رستوران های معروف مشهد هستند که محال است گردشگری پا به این شهر بگذارد و طعم غذاهای آن را نچشیده باشد.

چرا باید به مشهد سفر کنیم؟ 10 دلیل برای بازدید از مشهد

شیشلیک از غذاهای معروف شهر مشهد

4. صنایع دستی و سوغات بی نظیر

صنایع دستی و سوغاتی های مشهد که دیگر نیاز به معرفی نخواهند داشت. محصولاتی که چه در ایران چه در جهان از شهرتی خاص برخوردارند. به طور قطع می توان گفت هر گردشگری که پا به مشهد بگذارد حتماً این سوغاتی های جذاب را تهیه می کند.

قالی بافی و فرش بافی بیش از 6 قرن است که در مشهد رواج دارد. به طوری که از اصلی ترین صنایع دستی آن می توان به فرش، قالی و گلیم دستباف نام برد. سنگ تراشی و ظروف سنگی، پوستین دوزی و محصولات چرم، فیروزه تراشی و زیورآلات، ارغوان بافی و آینه کاری از صنایع دستی این شهر زیارتی به شمار می رود.

ادویه هفت قلم، جیلی بیلی، نقل و نبات، زرشک، خشکبار، آلو بخارا و از همه محبوب تر، زعفران اصل مشهد معروف ترین سوغاتی های این شهر هستند.

5. مرکز خرید های متنوع و لوکس

قطعاً خرید سوغاتی و صنایع دستی نیاز به پاساژ گردی و بازار گردی دارد. شهر مشهد هم که پر از بازارهای لوکس و متنوع است. از بازار رضا مشهد گرفته که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می شود تا دیگر پاساژهای لوکسی که در ادامه معرفی می کنیم، همگی می توانند انتخاب خوبی برای خرید در مشهد باشند.

مجتمع الماس شرق، مرکز خرید ویلاژ توریست، مرکز خرید وصال، مرکز خرید آرمیتاژ، مرکز خرید خورشید، مجتمع تجاری اداری پاژ، مرکز خرید مروارید، مرکز خرید آلتون، مرکز خرید کاسپین مد، مرکز خرید آرمان، مجتمع تجاری آسمان، مجتمع تجاری اطلس و بازار گوهرشاد از مراکز خرید لوکس و معروف مشهد به شمار می روند.

6. هتل های لوکس و رویایی

شهر توریستی مشهد هتل ها و اقامتگاه های بی نظیری نیز درون خود دارد. طبیعی است در چنین شهر پر جمعیت و شلوغی شاهد هتل های لوکس و متنوعی باشیم. هتل هایی چون هتل هما 2 مشهد، هتل الماس 2، هتل قصر طلایی، هتل مجلل درویشی، هتل مدینه الرضا، هتل قصر مشهد و هتل هما از هتل های 5 ستاره این شهر زیارتی به شمار می روند. هتل هایی که هر یک در نوبه خود می توانند تجربه اقامتی دلپذیر و رویایی را برایتان به ارمغان بیاورند.

6. جاهای تفریحی و هیجان انگیز

اگر هنوز هم تصور می کنید مشهد صرفاً شهری زیارتی است حتما این قسمت را با دقت مطالعه کنید! تفریحات مشهد نه تنها در این شهر بلکه در تمام ایران شناخته شده اند. از پارک ملت قدیمی ترین شهربازی ایران گرفته تا دهکده تفریحی چالیدره با امکانات تفریحی متنوع و پارک های آبی مشهد، می توانند تجربه خوبی برای گذراندن یک روز هیجان انگیز باشند.

حال اگر دوست دارید تا به زودی راهی سفر به مشهد شوید می توانید با مطالعه مطلب بهترین راه زمینی برای سفر به مشهد، خودتان را برای سفری ماجراجویانه به این شهر آماده کنید.

8. اماکن تاریخی و مهم مشهد

مکان های تاریخی مشهد همواره از محبوبیت زیادی نزد گردشگران این شهر برخوردار بوده است. آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، آرامگاه نادرشاه، چهار طاقی بازه هور، گنبد هارونیه، برج رادکان، میل اخنگان، قبرستان ارامنه، کلیسای مسروپ مقدس، خانه ملک، خانه داروغه، حمام موزه شاه و خانه اردکانی در لیست مکان های پرطرفدار مشهد قرار دارند.

9. طبیعت بکر اطراف مشهد

اما دیدنی های مشهد به جاهای تاریخی آن خلاصه نمی شود. دوستداران طبیعت می دانند که این شهر روستاهای معروف و طبیعت بکر زیبایی نیز دارد. روستای کنگ کهن، طرقبه مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد، تله کابین چالیدره، جاغرق، روستای نغندر، شاندیز مشهد، روستای زشک و آبشار اخلمد از طبیعت بکر مشهد به شمار می رود.

10. موزه های متنوع و مشهور با آثار تاریخی کم نظیر

موزه های مشهد در بخش های مختلف شهر پراکنده اند و هر یک در نوبه خود داستان گوشه ای از این شهر تاریخی را روایت می کنند. موزه تخصصی فردوسی، موزه آیین های پهلوانی، باغ موزه نادری، موزه حمام مهدی قلی بیک و موزه بزرگ خراسان نمونه هایی از موزه های تاریخی مشهد هستند.

تصویر هتل درویشی مشهد

چرا باید به مشهد سفر کنیم؟ 10 دلیل برای بازدید از مشهد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]