بررسی کشورهای ارائه کننده پاسپورت دوم

بررسی کشورهای ارائه کننده پاسپورت دوم

روش‌های مختلفی از جمله سرمایه گذاری در کشورهای دیگر برا گرفتن پاسپورت دوم وجود دارد. اما کدام کشورها چنین شرایطی را دارند و انتخاب یک کشور برای گرفتن پاسپورت دوم به چه شکل است؟

بررسی کشورهای ارائه کننده پاسپورت دوم

خیلی از ما کلمه دو تابعیتی را شنیدیم؛ اینکه تابعیت یا شهروندی دو کشور مختلف را داشته باشید یک امتیاز عالی برای شما خواهد بود. با گرفتن شهروندی یک کشور دیگر، علاوه بر تمامی حقوق و مزایای مربوط به زندگی در آن کشور، می‌توانید پاسپورت کشور مذکور را نیز بگیرید.

پاسپورت دوم

گرفتن پاسپورت دوم علاوه بر آسان کردن فرآیند مهاجرت ، به شما اجازه می‌دهد که به صورت آزادانه به کشوری که پاسپورتش را گرفته‌اید، سفر کنید. علاوه بر این، با توجه به اعتبار پایین پاسپورت ایران، داشتن پاسپورت یک کشور دیگر می‌تواند سفر به نقاط مختلف دنیا را برایتان راحت‌تر کند. در این مطلب، بهترین کشورها برای گرفتن پاسپورت دوم را معرفی می‌کنیم که دومینیکا در رتبه نخست آن قرار دارد.

پاسپورت دومینیکا

اگر کمی به گردشگری علاقه داشته باشید حتما نام دومینیکا را شنیده‌اید. دومینیکا یکی از زیباترین کشورهای دنیا محسوب می شود که در منطقه کارائیب واقع شده است. دومینیکا مثل بهشت گم شده‌ای است که با سواحل و جنگل‌های منحصر به فردش شناخته می‌شود. البته جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دومینیکا فقط یکی از دلایل شهرت این کشور مشترک المنافع است.

دومینیکا به دلیل شرایط خاصی که دارد یکی از بهترین کشورهای دنیا برای گرفتن پاسپورت دوم محسوب می‌شود. با سرمایه گذاری در دومینیکا می‌توانید حق شهروندی و پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید. برای سرمایه‌گذاری در دومینیکا دو راه مختلف را دارید:

  • سرمایه گذاری در صندوق ملی دومینیکا به مبلغ حداقل 100هزار دلار
  • سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات دومینیکا با مبلغ حداقل 220هزار دلار

در روش اول یعنی صندوق اقتصادی، شما در عوض کمک بلاعوض به دولت دومینیکا می‌توانید حق شهروندی و پاسپورت آن را بگیرید. اما در روش دوم با وجود اینکه مبلغ سرمایه گذاری بیشتر است، اما از آن سو می‌توانید صاحب یک ملک در یکی از توریستی‌ترین نقاط کارائیب شوید. بنابراین علاوه بر گرفتن شهرونید و پاسپورت دومینیکا، یک سرمایه گذاری جذاب را هم در این کشور انجام خواهید داد.

بررسی کشورهای ارائه کننده پاسپورت دوم

پاسپورت ترکیه

ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورها بین ایرانی ها برای گرفتن پاسپورت دوم محسوب می شود. همسایگی ترکیه با ایران و قدرت پاسپورت این کشور باعث شده تا شهروندان ایرانی زیادی طی این چند سال برای گرفتن حق شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنند. از طرف دیگر، دولت ترکیه نیز با هدف جذب سرمایه خارجی برنامه‌های مختلفی را برای اعطای حق شهروندی و پاسپورت در ازای سرمایه گذاری خارجی طراحی کرده است.

 خرید ملک در ترکیه محبوب‌ترین روش برای سرمایه گذاری در ترکیه و گرفتن حق شهروندی این کشور در چند سال اخیر بوده است. برای گرفتن حق شهروندی و پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک باید یک یا چند ملک به مجموع ارزش ۲۵۰ هزار دلار خریداری کنید. مهم نیست که این ملک چه کاربری داشته باشد و در کدام شهر ترکیه واقع شده باشد.

بدین ترتیب هم در یک کشور توریستی صاحب ملک خواهید شد و هم پاسپورت ترکیه را دریافت خواهید کرد. برای گرفتن حق شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری روش های دیگری هم وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به سپرده گذاری در بانک‌های ترکیه و ثبت شرکت در این کشور اشاره داشت.

پاسپورت یونان

یونان به عنوان یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین کشورهای اروپا به دلیل بحران‌های اقتصادی یک دهه اخیر در اروپا، شرایط مناسبی را برای  اخذ شهروندی پیدا کرده است. در واقع، دولت یونان برای جذب سرمایه خارجی این فرصت را به شهروندان سایر کشورها داده است تا با سرمایه‌گذاری در این کشور بتوانند اقامت یونان را دریافت کنند. بنابراین، یونان در بین کشورهای اروپایی یکی از راحت ترین کشورها برای گرفتن پاسپورت دوم است.

البته گرفتن اقامت یونان به معنی حق شهروندی و پاسپورت این کشور نیست اما با گرفتن اقامت و حضور در این کشور می‌توانید بعد از چند سال برای گرفتن تابعیت یونان و پاسپورت این کشور هم اقدام کنید.  در ادامه روش های اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری را توضیح می دهیم.

با خرید یک ملک در یونان می‌توانید مشمول شرایط ویزای طلایی یونان شوید. در برنامه ویزای طلایی یونان با خرید یک یا چند ملک به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو می‌توانید اقامت یونان را بدست آورید. این در تمام اروپا کمترین میزان سرمایه گذاری در بخش املاک در ازای اعطای اقامت است. شما می‌توانید در ملک خود سکونت داشته باشید و یا آن را اجاره دهید. با توجه به توریستی بودن یونان اجاره دادن ملک در این کشور درآمد مناسبی را برایتان ایجاد خواهد کرد.

همچنین به دو روش ثبت شرکت و تمکن مالی هم می‌توانید اقامت کشور یونان را بگیرید.  در روش تمکن مالی همانطور که از نامش مشخص است، باید از درآمد ماهانه بالایی برخوردار باشید. در روش ثبت شرکت هم با تاسیس کسب و کار در کشور یونان و برآورده کردن شرایط لازم می‌توانید اقامت این کشور را بگیرید. هر کدام از این روش‌ها را که انتخاب کنید، علاوه بر خودتان می‌توانید اقامت یونان را برای خانواده‌تان نیز بگیرید. در نهایت، پس از 3 سال از شروع اقامت در یونان امکان درخواست حق شهروندی و پاسپورت یونان را خواهید داشت.

 

پاسپورت پرتغال

پرتغال یکی دیگر از کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که برنامه ویزای طلایی را برای سرمایه گذاران خارجی طراحی کرده است. سرمایه گذاری در پرتغال می‌توانید اقامت این کشور را بگیرید و به صورت آزادانه و بدون نیاز به ویزا در تمام حوزه شینگن رفت و آمد کنید. همچنین بعد از چند سال امکان ارائه درخواست برای گرفتن حق شهروندی و پاسپورت پرتغال را خواهید داشت.

برای اخذ اقامت پرتغال می‌توانید در بخش املاک و مستغلات این کشور سرمایه گذاری کنید. حداقل میزان سرمایه گذاری در بخش املاک پرتغال، مبلغ ۳۵۰ هزار یورو است.  اما اگر علاقه‌ای به سرمایه گذاری در بخش املاک ندارید، می‌توانید با راه انداختن یک کسب و کار در پرتغال هم اقامت این کشور را دریافت کنید. البته این کسب و کار باید شرایط مشخصی را داشته باشد که یکی از آنها ایجاد 10 شغل برای شهروندان کشور پرتغال است.

پس از شش سال از شروع اقامت در پرتقال این امکان را دارید که برای خودتان و اعضای خانواده‌تان، درخواست تابعیت و اخذ پاسپورت پرتغال را بدهید.

پاسپورت مالت

مالت هم یکی دیگر از گزینه‌های جذاب در اروپا  برای گرفتن پاسپورت دوم است.  مهم ترین مزیت گرفتن پاسپورت مالت، راحت بودن آن است. مالت در بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا، بهترین و سریع‌ترین پیشنهاد را برای گرفتن تابعیت ارائه می‌دهد.

در صورتی که قادر باشید طی سه سال مبلغ ۶۰۰ هزار یورو را به دولت مالت پرداخت کنید، امکان اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور را خواهید داشت. اما اگر از توانایی مالی بیشتری برخوردار هستید و می‌خواهید در مدت زمان کمتری حق شهروندی و پاسپورت مالت را دریافت کنید، می‌توانید مبلغ ۷۵۰ هزار یورو را در مدت زمان یک سال پرداخت نمایید.

همانطور که می‌بینید، گرفتن پاسپورت دوم کار خیلی سختی هم نیست و فقط نیاز به سرمایه دارد. در بسیاری از این برنامه‌ها، می‌توانید با یک سرمایه گذاری خارجی کم ریسک مثل خرید ملک در دومینیکا یا ترکیه، حق شهروندی و پاسپورت آنها را بگیرید. دقت داشته باشید که برنامه‌های اعطای شهروندی در ازای سرمایه گذاری همیشگی نیستند و ممکن است بعد از چند سال به کلی غیرفعال شوند.

بنابراین اگر قصد گرفتن پاسپورت دوم را دارید همین حالا از این فرصت‌های جذاب استفاده کنید. موسسه مهاجرتی نیلگام با سال‌ها تجربه در حوزه مهاجرت و اخذ اقامت، شما را در تمامی مراحل گرفتن پاسپورت دوم در کشورهای مختلف همراهی می‌کند.

منبع: nilgam.com

بررسی کشورهای ارائه کننده پاسپورت دوم

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]