انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا

انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا

قبل از اینکه اقدامات مربوط به مهاجرت به آمریکا را شروع کنید، باید بدانید که این فرایند شامل چه الزامات و مراحلی می‌شود. برای مهاجرت دائمی به آمریکا باید شرایط خاصی را رعایت کنید؛ هزینه‌های دولتی را پرداخت کنید و منتظر بمانید درخواست شما توسط دولت ایالات متحده تأیید شود. فرایند مهاجرت به آمریکا ممکن است بسیار پیچیده و پرهزینه باشد؛ بنابراین کمک گرفتن از یک مؤسسه مهاجرتی و حقوقی تا حدود زیادی کمک‌کننده خواهد بود. مؤسسه حقوقی ملک پور یکی از مؤسسات متبحر و کاردان در این زمینه است که پرونده‌های زیادی را با موفقیت به سرانجام رسانده است.

انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا

تحصیل در آمریکا

اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید و می‌خواهید یک دوره تحصیلات تکمیلی در آمریکا بگذرانید اما شهروند ایالات متحده نیستید، باید ویزای دانشجویی داشته باشید. برای واجد شرایط بودن باید در یک دوره تمام وقت در یک دانشگاه معتبر ثبت‌نام کنید، منابع لازم برای حمایت مالی از خود را ارائه دهید و ثابت کنید که پس از پایان دوره به کشور خود باز خواهید گشت.

وقتی که درخواست ویزا می‌دهید، ممکن است بین 3 تا 5 ماه زمان جهت صدور ویزا نیاز باشد. همچنین دقت کنید به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، دانشگاه و دوره‌ای که برای آن درخواست می‌دهید باید توسط دولت ایالات متحده، مورد تأیید قرار گیرد. فقط دانشگاه‌های مورد تأیید SEVP می‌توانند مدارکی که برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا نیاز دارید به شما ارائه دهند. بنابراین، اگر در مورد محل تحصیل خود دچار شک و تردید هستید، قبل از هر اقدامی اعتبار آن‌ را در وب‌سایت Study in the States مورد بررسی قرار دهید. فراموش نکنید که یک کپی از رسید پرداخت هزینه‌ها بگیرید، زیرا ممکن است هنگام ورود به ایالات متحده توسط افسر گمرک درخواست شود.

به علت مزایای زیاد تحصیل در آمریکا، افراد زیادی متقاضی مهاجرت تحصیلی به آمریکا هستند و همین امر موجب یک رقابت تنگاتنگ بین متقاضیان می‌شود. بهتر است از کمک‌ها و توصیه‌های ارزنده مؤسسه حقوقی ملک پور برای افزایش شانس خود در دریافت ویزای تحصیلی آمریکا استفاده کنید.

سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی محبوب و آسان است، چراکه نیازی به مهارت یا تحصیلات خاصی ندارد. بر اساس این برنامه، سرمایه گذاران (و همچنین همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال آن‌ها) واجد شرایط درخواست گرین کارت (اقامت دائم) هستند؛ اگر:

  • سرمایه گذاری لازم را در یک شرکت تجاری در ایالات متحده انجام دهند.

یا

  • قادر به ایجاد یا حفظ 10 شغل تمام وقت دائمی برای کارگران واجد شرایط ایالات متحده باشند.

برنامه اعطای ویزای سرمایه گذاری آمریکا تحت عنوان EB-5 شناخته می‌شود. کنگره آمریکا، برنامه EB-5 را در سال 1990 برای تقویت اقتصاد ایالات متحده از طریق ایجاد شغل و سرمایه گذاری توسط سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کرد. سرمایه گذاران می‌توانند پس از پنج سال اقامت، برای شهروندی ایالات متحده آمریکا درخواست دهند.

 برای اخذ ویزای سرمایه گذار مهاجرتی، متقاضی باید فرم I-526 را تکمیل کند. پس از اینکه USCIS درخواست را تأیید کرد، درخواست به مرکز ملی ویزا (NVC) ارسال می‌شود. در ادامه، NVC یک شماره پرونده برای دادخواست اختصاص می‌دهد. پس از پرداخت هزینه‌های مربوطه، NVC از متقاضی ویزای سرمایه گذاری آمریکا درخواست می‌کند که مدارک لازم مانند فرم‌های درخواست، اسناد مدنی، مدارک شناسایی و غیره را ارسال کند.

مهاجرت کاری به آمریکا

ایالات متحده یک مقصد کاری محبوب به شمار می‌رود. مردم از سراسر جهان به دلیل حقوق بالا و محیط‌های کاری خوب خواهان کار و زندگی در این کشور هستند.

ویزای کار موقت مخصوص افرادی است که برای استخدام به مدت معینی وارد ایالات متحده می‌شوند و یک مجوز دائمی یا نامحدود نیست. به‌منظور مهاجرت کاری به آمریکا سه شرط اساسی وجود دارد و اگر فرد متقاضی حتی یکی از این شرایط را نداشته باشید، سفارت ممکن است درخواست ویزای او را رد کند. این شروط به شرح زیر است:

  • یک پیشنهاد شغلی در ایالات متحده داشته باشید.
  • یک کارفرما درخواست به اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ارائه کند. در صورت تأیید درخواست و موافقت این اداره می‌توانید اقدامات بعدی را انجام دهید. اگر سطح مناسبی از مهارت‌، تحصیلات یا تجربه کاری دارید، ممکن است بتوانید با دریافت ویزای مهاجرتی مبتنی بر اشتغال، در ایالات متحده زندگی و کار کنید.
  • گواهی کار توسط وزارت کار تأیید شود. برای دولت ایالات متحده این گواهی به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه کارفرمایان ایالات متحده به کارگران خارجی نیاز دارند، تلقی می‌شود. لازم است کارفرمایان ثابت کنند که نمی‌توانند موقعیت‌های کاری را با کارمندان آمریکایی پر کنند. علاوه بر این، این گواهینامه لازم است تا اطمینان حاصل شود که کارگران خارجی موقت، تأثیر منفی بر فرصت‌های شغلی شهروندان ایالات متحده ندارند.

گرین کارت آمریکا

مهاجرت دائمی به آمریکا با اخذ گرین کارت که به عنوان «ویزای مهاجرت» یا «اقامت دائم قانونی» شناخته می‌شود، امکان‌پذیر است. گرین کارت اجازه اشتغال نامحدود می‌دهد و به طور نامحدود تمدید می‌شود.

همه متقاضیان، واجد شرایط دریافت گرین کارت نیستند و درخواست برای آن پرهزینه و زمان‌بر است. بسیاری از افراد از ویزاهای موقت برای بازدید، کار یا تحصیل در ایالات متحده استفاده می‌کنند. چنین ویزاهایی که «ویزاهای غیرمهاجرتی» نامیده می‌شوند، اغلب قابل تمدید هستند و به شما اجازه اقامت در آمریکا به مدت چند سال را می‌دهند.

موسسه مهاجرتی ملک‌پور؛ مهاجرت سریع و قانونی

برای مهاجرت به آمریکا، اقدام از طریق کار، تحصیل و سرمایه گذاری از جمله روش‌های مرسوم است. در هریک از این راهکارها باید شرایط خاصی احراز شود تا دولت آمریکا ویزای فرد متقاضی را صادر کند. بدون شک ناآگاهی از نحوه اقدام و پیشبرد مراحل به شیوه درست، زمان و هزینه شما را به هدر خواهد داد. در این شرایط اعتماد به مؤسسات مهاجرتی معتبر راهگشا خواهد بود. مفتخریم که به اطلاع شما برسانیم به لطف برخورداری از نیروی کار ماهر و آگاه، مؤسسه حقوقی ملک پور یکی از بهترین و موفق‌ترین مؤسسات مهاجرتی ایران است که آمار خیره‌کننده و درخشانی در زمینه مهاجرت به ثبت رسانده است.

پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های وکلای خبره و کاردان این مجموعه است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به دریافت ویزای خود شوید.

انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]