آیا شهرهای بزرگ کانادا برای زندگی بهتر هستند؟

آیا شهرهای بزرگ کانادا برای زندگی بهتر هستند؟

اگرچه کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است، اما جمعیت نسبتاً کمی دارد و تنها سی و شش میلیون نفر در آن ساکن هستند و تعداد معدودی شهر با جمعیت کل بیش از یک میلیون نفر دارد. بزرگترین شهرهای کانادا بیشتر در سراسر مرز جنوبی کشور، از ونکوور در ساحل اقیانوس آرام تا مونترال در استان فرانسوی زبان کبک قرار دارند. برای خارجی هایی که قصد مهاجرت به یکی از مناطق بزرگ شهری کانادا را دارند، مهم است که مزایا و معایب زندگی در هر یک از بزرگترین شهرهای کانادا را قبل از پذیرش شغل یا خرید ملک در کانادا بدانند.

آیا شهرهای بزرگ کانادا برای زندگی بهتر هستند؟

بزرگترین شهرهای کانادا کدامند؟

در واقعیت، «بهترین» یک اصطلاح کاملاً ذهنی است و ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. بنابراین ما این رتبه‌بندی‌ها را بر اساس عوامل مختلف، بخصوص اقتصادی (متوسط قیمت خانه/اجاره، هزینه تخمینی زندگی، و غیره) یا تجربیات کلی (در دسترس بودن امکانات فرهنگی) قرار داده‌ایم.

در اینجا لیست ما از 10 بهترین مکان برای زندگی در کانادا را معرفی میکنیم.

  1. کبک
  2. همیلتون
  3. اتاوا
  4. شارلوت تاون
  5. رجینا
  6. ادمنتون
  7. مونکتون
  8. مونترال
  9. سنت جان
  10. وینیپگ

شرایط زندگی در شهرهای بزرگ کانادا

از لحاظ تاریخی، تازه واردان، مهاجرت به شهرهای بزرگ کانادا را انتخاب کرده اند. طبق آمار کانادا، تقریباً سه چهارم (73 درصد) از مهاجرانی که در دهه 1990 به این کشور آمدند، تنها در سه منطقه شهری زندگی می کردند: تورنتو، ونکوور و مونترال. این روند پس از سرشماری سال 2016 همچنان ادامه دارد و بیش از نیمی از مهاجران (61.4 درصد) و مهاجران اخیر (56 درصد) در این سه شهر زندگی می کنند.

برخی از عوامل کلیدی که بر تصمیم ما برای نقل مکان به یک شهر یا استان خاص کانادا تأثیر می‌گذارند مواردی مانند فرصت‌های شغلی، حضور خانواده و دوستان، هزینه‌های زندگی یا فرصت‌های آموزشی است.

انتخاب برخی از شهرهای بزرگتر و پرطرفدارتر مانند تورنتو، ونکوور، مونترال و کلگری اغلب به این معنی است که احتمال بیشتری برای یافتن شغل خوب و دسترسی بهتر به حمل و نقل عمومی و خدمات اسکان تازه واردان دارید. از طرف دیگر، ممکن است مجبور شوید در مواردی مانند مسکن صرف جویی کنید.

  • در شهرهای بزرگ کانادا تنوع فرهنگی به دلیل مهاجرت از کشورهای مختلف دنیا بیشتر است و همین موضوع باعث می‌شود تازه واردان دچار شوک فرهنگی نشوند و حتی بتوانند دوستان و همسایگانی از کشور خود پیدا کنند.
  • دسترسی به حمل و نقل عمومی به هر نقطه در شهرهای بزرگ راحتتر است و شما می‌توانید با مترو و اتوبوس به راحتی به هر نقطه شهر بروید. این امکان در شهرهای کوچک نیز وجود دارد اما ممکن است محدودتر باشد.
  • شهرهای بزرگ فرصت های شغلی بیشتری دارد اما به علت جمعیت بیشتر رقابت سختتر خواهد بود. خوشبختانه با شیوع کرونا و دورکار شدن خیلی از عناوین شغلی، افراد برای کاهش هزینه های زندگی، خرید ملک یا زندگی در محیط آرامتر و زیباتر به شهرهای حومه‌ای مهاجرت کرده‌اند.
آیا شهرهای بزرگ کانادا برای زندگی بهتر هستند؟

با اینحال کیفیت زندگی در برخی موارد مثل مناظر طبیعی، آب و هوا و ... می‌تواند بهتر باشد. از طرفی امنیت شغلی بیشتر است و احتمال کمتری وجود دارد افراد شغل خود را از دست بدهند زیرا رقیبان کمتری دارند. در نهایت نیز هزینه‌های زندگی بخصوص هزینه مسکن در شهرهای کوچک کمتر است.

پس اگر موقعیت کاری یا تحصیلی در یکی از شهرهای کوچک کانادا پیدا کردید بهتر است به دنیال موقعیت دیگری در شهرهای بزرگ کانادا نباشید و مهاجرت کنید.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت تحصیلی

اگر قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی و اخذ مدرک معتبر و بین‌المللی را دارید، کانادا یکی از بهترین کشورها برای انتخاب است. دانشگاه‌ها، کالج‌ها، دانشکده‌های فنی و همچنین موسسات علمی کاربردی کانادا طیف گسترده ای از رشته‌های تحصیلی را پوشش می‌دهند و شما می‌توانید به راحتی از بین صدها دانشگاه و رشته‌های مختلف، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به علاوه هزینه‌های تحصیل در کانادا معقول است و نسبت به سایر کشورها به راحتی می‌توانید هزینه‌های اپلای تحصیلی کانادا را پرداخت کنید.

بهترین شهر برای تحصیل برای هر فرد بستگی به عوامل مختلفی دارد. هزینه زندگی در شهرهای کوچک کانادا کمتر است ولی تفاوت هزینه‌ها خیلی زیاد نیست. با این اوصاف انتخاب دانشگاه از همه چیز مهمتر است. قطعا بهتر است تمرکز خود را روی انتخاب بهترین دانشگاه بگذارید. ممکن است شهریه دانشگاه های برتر کانادا بیشتر باشد. همچنین ممکن است هزینه اجاره خانه در شهرهای بزرگتر بیشتر باشد. با توجه به این مطالب اگر فقط بر اساس رتبه دانشگاه بخواهید شهرها را رتبه بندی کنید. تورنتو، بریتیش کلمبیا، اتاوا و استان کبک بهترین شهرها و استان های کانادا برای تحصیل هستند.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کاری

زمانی که از بهترین شهر برای مهاجرت کاری صحبت می‌کنیم قطعا باید فرصت های شغلی در اولویت رتبه بندی ما قرار بگیرند. بدیهی است شهرهای بزرگتر و پرجمعیت تر فرصت های شغلی بهتر و بیشتری نیز دارند. شهرهای ونکوور، تورنتو، کلگری، مونترال و اتاوا بهترین شهرها برای مهاجرت کاری هستند. در مقاله‌ای از کن اپلای درباره بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان می‌خوانیم:

  • شهر ونکوور یکی از بهترین شهرهای، استان بریتیش کلمبیا بوده و از سطح اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است. در این شهر فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای بومیان و مهاجران وجود دارد. مردم ونکوور می‌توانند در بخش‌های صید ماهی، گردشگری، مالی، سینما و فیلم، فناوری، ارتباطات، ساخت و ساز ساختمان، جنگلداری و معدن مشغول به کار شوند.
  • فرصت‌های شغلی بسیاری برای افراد در زمینه‌ی مالی، فیلم و سینما، رسانه، کسب و کار، مهندسی، بیوتکنولوژی و آی تی در شهر تورنتو وجود دارد.
  • افراد ساکن این شهر می‌توانند در بخش‌های آی تی، معماری، گردشگری، زمین‌شناسی، کارهای تولیدی، ساخت و ساز، رسانه، هنرهای عالی، برنامه‌ریزی شهری، مراقبت‌های بهداشتی، نفت و گاز، مالی، کشاورزی مشغول به کار شوند.
  • از فرصت‌های شغلی موجود در شهر مونترال می‌توان به بخش‌های فناوری، تجارت، مالی، داروسازی، مد و فشن، گردشگری، غذا و.. اشاره کرد.
  • شهر اتاوا در واقع یکی از اصلی‌ترین مراکزی است که با مرکز فناوری در آمریکای شمالی در ارتباط است. متوسط میزان حقوق و دستمزد در این کشور سالانه 60 تا 70 هزار دلار کانادا است. ازجمله مشاغل موجود در شهر اتاوا می‌توان به بخش‌های تجارت، مالی، بیمه، مشاور املاک، فناوری، سلامتی اشاره کرد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین شهرهای کانادا برای زندگی بهتر را معرفی کنیم. امکان تحصیل رایگان در کانادا با اخذ بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد. این بورسیه ها می‌توانند همه یا بخش قابل توجهی از هزینه‌های دانشجو را پوشش دهند. در مقاله تحصیل رایگان در کانادا از سایت کن اپلای می‌خوانیم: ادامه تحصیل در کشور کانادا با هزینه بالایی همراه است. این کشور هم به لحاظ داشتن سیستم آموزشی سطح بالا و قوی، هرساله تعداد زیادی دانشجو از سراسر جهان می‌پذیرد. اما کشور کانادا بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان مهیا کرده است. این بورسیه‌ها باعث می‌شود علاوه بر اینکه هزینه‌های تحصیلی آن‌ها کاهش پیدا کند به نوعی تحصیل رایگان در کانادا به آن‌ها تعلق بگیرد. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا با هزینه‌های بالایی همراه است. اما نگران نباشید همانطور که در مقاله عنوان شد، دانشجویان بین‌المللی در صورت داشتن شرایط لازم، امکان تحصیل رایگان در کانادا را دارند.  تحصیل رایگان در کانادا، برای دانشجویان بین‌المللی کار راحتی نیست. اگر واجد شرایط هستید، فرصت را از دست ندهید.

آیا شهرهای بزرگ کانادا برای زندگی بهتر هستند؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]