راهنمای اخذ ویزای شینگن،وقت سفارت هلند و اتریش

راهنمای اخذ ویزای شینگن،وقت سفارت هلند و اتریش

افرادی که قصد اقامت در یکی از کشورهای شینگن را دارند، ابتدا باید برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنند. فردی را تصور کنید که می‌خواهد وارد خاک هلند شود. از آن جا که هلند یکی از سرزمین‌های تحت پیمان شینگن است، این فرد ابتدا باید تقاضای شینگن خود را ثبت کند. چرا که در غیر این صورت نمی‌تواند به مقصد دلخواه خود برسد. برای حل این مشکل، وی پس از تکمیل مدارک باید نسبت به دریافت وقت سفارت هلند اقدام کند. پس از صدور این ویزا فرد می‌تواند به راحتی وارد کشور مدنظر (هلند یا هر کشور دیگری که عضو قرارداد است) شود.

البته بسیاری از افراد نگرانی‌های زیادی بابت گرفتن این ویزای جذاب دارند. اگر شما نیز اهل سفر و تفریح هستید و نمی‌دانید که چگونه باید این ویزای پرطرفدار را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنم این راهنما را از دست ندهید.

راهنمای اخذ ویزای شینگن،وقت سفارت هلند و اتریش

ویزای شینگن چیست؟

طبق قراردادی که در سال 1985 در لوکزامبورگ بسته شده است، کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، هلند، اتریش، ایتالیا و ... (درمجموع 26 کشور) تحت پیمان شینگن هستند. به موجب این قرارداد افراد عضو هر یک از این کشورها می‌توانند به راحتی و بدون دریافت پاسپورت به سایر مناطق سفر کنند. همچنین شهروندان سایر کشورها از جمله ایران می‌توانند تنها با داشتن ویزای این ناحیه به تمامی 26 کشور اروپایی وارد شوند.

به عبارتی اخذ ویزای شینگن کار مسافران و توریست‌ها را راحت کرده است. شما می‌توانید به جای دریافت ویزای 26 کشور تنها با یک ویزا از تمامی کشورهای شینگن دیدن کنید. البته چنین مجوزی تنها برای مقاصد توریستی صادر نمی‌شود، بلکه بسیاری از افراد برای اهداف گوناگون از آن استفاده می‌کنند. به طور کلی شینگن در انواع مختلفی برای افراد صادر می‌شود:

  • ویزای یکبار ورود
  • ویزای دو بار ورود
  • ویزای چند بار ورود
  • ویزای اعتباری
  • ویزای ملی
  • ویزای مسافرتی
  • ویزای ترانزیتی

ویزای شینگن

مراحل اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن شرایط خاصی دارد و باید مطابق نیازی که دارید، برای دریافت آن اقدام کنید. اگر به دنبال دریافت این ویزا هستید، آشنایی با مراحل دریافت آن می‌تواند جالب توجه باشد:

  1. چه ویزایی می‌خواهید؟: پاسخ به این پرسش مهمترین قسمت دریافت ویزا است. بدیهی است که دریافت ویزای شینگن برای ترانزیت با دریافت ویزای مسافرتی یا چندبار ورود متفاوت است. بنابراین قبل از هر کاری ابتدا مشخص کنید که هدف شما از اخذ این ویزا دقیقا چیست.
  2. وقت سفارت دریافت کنید: دریافت وقت سفارت یکی از چالش برانگیزترین کارها در امور مهاجرت محسوب می‌شود. معمولا دریافت نوبت از سفارت هر کشور زمان‌بر است، البته زمان دقیق آن به نوع ویزای درخواستی و همچنین سفارت کشور هدف بستگی دارد. مثلا مدت زمان مورد نیاز برای دریافت وقت سفارت اتریش با وقت سفارت کشوری مانند آلمان متفاوت است.
  3. مدارک خود را تکمیل کنید: پس از دریافت نوبت باید به دنبال مدارکی باشید که برای دریافت ویزای شینگن نیاز است. فراموش نکنید که سفارت هر کشور مدارک مدنظر را تنها به زبان مبدا یا انگلیسی می‌پذیرد. حتما مدارک خود را در دفاتر رسمی ترجمه کنید.
  4. مصاحبه کنید: حتی اگر شرایط شما برای دریافت این ویزا مناسب باشد، باید در زمان اعلام شده در سفارت مربوطه حاضر شده و مصاحبه انجام دهید.
  5. هزینه ویزا را پرداخت کنید: آخرین مرحله از دریافت ویزای شینگن پرداخت هزینه‌های جاری است. این هزینه‌ها با توجه به نوع ویزا می‌توانند متغیر باشند، با این حال پرداخت مبلغ برای صدور شینگن الزامی است.

اخذ ویزای شینگن در سریع ترین زمان

موفقیت در هر کاری نیازمند تجربه است. از آن جایی که دریافت ویزا یک امر تخصصی است و بسیاری از افراد برای اولین بار تقاضای صدور شینگن می‌کنند، ممکن است با مشکلات و موانع متعددی روبرو شوند.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما مقاله اخذ ویزای شینگن ر مطالعه بفرمایید.

راهنمای اخذ ویزای شینگن،وقت سفارت هلند و اتریش

آشنایی با هلند

سرزمین آسیاب بادی با جمعیتی بالغ بر 17 میلیون نفر یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است. هلند در شمال غربی اروپا واقع شده و مسافران زیادی تمایل دارند تا از این کشور دیدن کنند. مردم این کشور به زبان هلندی صحبت می‌کنند. با توجه به ویژگی‌ها و جاذبه‌هایی که این سرزمین زیبا دارد، بسیاری از افراد هلند را مقصدی بی نظیر برای گردشگری می‌دانند.

خوشبختانه این کشور جزو پیمان شینگن بوده و برای سفر به آن نیازی به ویزای هلند نخواهید داشت. چرا که تنها با دریافت ویزای شینگن می‌توانید وارد خاک آن شده و در آن اقامت کنید. البته همانطور که می‌دانید برای سفر به هر کشوری نیاز به دریافت وقت سفارت دارید.

هلند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای ورود به آن نیاز به اخذ وقت سفارت هلند خواهید داشت.

هلند یکی از کشورهای شینگن

اخذ وقت سفارت هلند

دریافت وقت سفارت هلند با اهداف مختلفی انجام می‌گیرد. یکی از مهمترین مقاصد برای ملاقات با سفارت این کشور برای ایرانیان، دریافت ویزای شینگن است. اگر می‌خواهید ویزای خود را از سفارت هلند کسب کنید، پس از وقت سفارت باید مدارک خود را به سفارت ببرید و منتظر تایید آن‌ها بمانید. اما شاید این سوال برای‌تان مطرح شود که چگونه باید وقت سفارت این کشور اروپای غربی را دریافت کرد؟

در حال حاضر شرکت VFS امور مربوط به وقت سفارت بسیاری از کشورها را انجام می‌دهد. اتفاقا این شرکت خدمات وقت سفارت هلند را نیز ارائه داده است. بنابراین شما می‌توانید برای دریافت نوبت از این شرکت معتبر استفاده کنید. جالب است بدانید VFS دو روش متفاوت برای نوبت دهی به متقاضیان در نظر گرفته است:

  • وقت سفارت عادی: اگر هیچ عجله‌ای برای ورود به این کشور ندارید و تنها با هدف گشت و گذار خواهان سفر به آن هستید، نوبت عادی می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد. در این روش هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد، اما طبیعتا مدت زمان بیشتری برای قرار ملاقات منتظر می‌مانید.
  • وقت سفارت فوری: چنانچه یک قرار اضطراری یا مشکلی غیرمنتظره برای شما پیش آمده باشد، قطعا نمی‌توانید مدت زمان زیادی صبر کنید. در چنین شرایطی امکان دریافت وقت از سفارت به صورت فوری وجود دارد. البته در این روش شما باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید، اما چاره‌ای جز این کار نیز نخواهید داشت.

دریافت وقت سفارت هلند در سریع ترین زمان

گرفتن وقت سفارت هلند  می‌تواند یک ریسک بزرگ باشد، به خصوص اگر شما بخواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به این کشور سفر کنید. برای کسب اطلاعات در مورد نحوه اخذ فوری وقت سفارت هلند مقاله روبه رو را مطالعه بفرمایید --->> وقت سفارت هلند 

آشنایی با اتریش

اتریش نیز از دیگر هم پیمانان هلند در شینگن بوده که در رشته کوه‌های آلپ شرقی واقع شده است. جمعیت این کشور حتی به 10 میلیون نفر هم نمی‌رسد، اما با همین تعداد افراد توانسته جزو بیست کشور ثروتمند جهان باشد. همچنین گردشگری نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصاد این سرزمین داشته است. این کشور که در اروپای مرکزی قرار دارد، توانسته محیط مناسبی برای مسافران خارجی فراهم کند و سالانه افراد زیادی کشور خود را برای دیدن اتریش از نزدیک ترک کنند.

همانطور که برای مسافرت به هلند نیاز به وقت سفارت داشتید، اخذ وقت سفارت اتریش برای رسیدنبه این منطقه از شینگن نیز ضروری است. البته اگر شما می‌خواهید برای مقاصد تفریحی وارد این بخش از اروپا شوید، باز هم می‌توانید با دریافت شینگن به هدف خود برسید.

راهنمای اخذ ویزای شینگن،وقت سفارت هلند و اتریش

اخذ وقت سفارت اتریش

شرکت VFS همان شرکتی که وقت سفارت‌ کشوری مانند هلند را صادر می‌کرد، خدمات وقت سفارت اتریش را نیز ارائه می‌دهد. اگر قصد ورود به این کشور را دارید یا می‌خواهید پروسه دریافت شینگن را از طریق سفارت اتریش طی کنید، ابتدا باید از طریق کارگزاری VFS نوبت ملاقات خود را از این کمپانی معتبر دریافت کرده و سپس باقی مراحل را طی کنید.

مشابه سفارت هلند، برای سفارت اتریش نیز به 2 صورت نوبت ملاقات صادر خواهد شد:

  • وقت سفارت عادی: وقت سفارت عادی مناسب افرادی است که عجله‌ای برای سفر ندارند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید به عنوان یک تفریح از این کشور سفر کنید و تاریخ آن برای‌تان مهم نیست، گرفتن وقت عادی بسیار مناسب خواهد بود، چرا که می‌تواند در هزینه‌های نهایی شما صرفه جویی کند.
  • وقت سفارت فوری: شرکت VFS برای افرادی که می‌خواهند در اسرع وقت در اتریش حاضر شوند خدمات رزرو نوبت را به صورت فوریتی نیز صادر می‌کند. هر چند هزینه ثبت قرار فوری کمی بیشتر است، اما برخی افراد به دلیل اهدافی که دارند، ناچار به سفر در کوتاه‌ترین زمان هستند. در این شرایط وقت سفارت فوری پیشنهاد می‌شود.

جهت کسب اطلاعات دقیقتر و راهنمای رایگان میتوانید مقاله وقت سفارت اتریش را مطالعه بفرمایید .

دریافت وقت سفارت اتریش در ساریع ترین زمان

ثبت وقت سفارت اتریش  با دغدغه‌های زیادی همراه است. خوشبختانه سفارت اتریش مانند بسیاری از سفارت‌ها از جمله آلمان مدت زمان زیادی متقاضیان را منتظر نمی‌گذارد، با این حال هرگونه اهمال در این زمینه می‌تواند به ضرر شما تمام شود، به خصوص اگر هدف مهمی برای سفر در پیش داشته باشید. برای این که بتوانید در سریع‌ترین زمان و آسان‌‌ترین روش وقت خود را رزرو کنید، بهتر است از ویزا 21 مشاوره دریافت کنید. این سایت با سال‌ها سابقه در زمینه خدمات مهاجرتی می‌تواند بهترین گزینه برای سفری راحت باشد.

راهنمای اخذ ویزای شینگن،وقت سفارت هلند و اتریش

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]