بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل کدامند؟

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل کدامند؟

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل کدامند؟

تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس و در بهترین شهرهای انگلیس، برای ایرانیان و مردم بسیاری از کشورهای جهان تصمیمی جدید و مقصدی ناشناخته نیست. انگلستان را می‌توان از نخستین مقصدهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی از قرن نوزده میلادی دانست که همچنان پس از سال‌ها طرفداران پرشماری دارد.

مزایای تحصیل در بهترین شهرهای انگلستان انقدر قابل توجه است که حتی گرانی پوند و هزینه نسبتا بالای زندگی در این کشور قدرتمند اروپایی، سدی در برابر متقاضیان مهاجرت به آن نشده است.

دانشگاه‌های انگلستان در نوع خود قطعا در جمع بهترین‌ها قرار دارند. هر ساله تعداد زیادی از موسسات آموزش پزشکی این کشور در فهرست بهترین دانشگاه‌های پزشکی جهان قرار گرفته و دانشکده‌های فنی و مهندسی آن از پیشگامان عرصه فناوری‌های نوین هستند.

تنوع بسیار زیاد برنامه‌های آموزشی، آموزش در سطح کیفیت بین‌المللی و به زبان انگلیسی و امکان اشتغال همزمان با تحصیل در کنار فعالیت بازار کار قدرتمند از جمله جذابیت‌هایی هستند که انگلستان را به مقصدی رویایی و شاید همه چیز تمام برای تحصیل یک دانشجوی خارجی تبدیل می‌کند اما کدام شهرهای انگلستان می‌توانند بهترین مقصد برای زندگی یک زوج دانشجو باشند؟

 مزایای تحصیل در بهترین شهرهای انگلستان

پیش از آنکه چرخی در دنیای شگفت‌انگیز تحصیل در انگلیس بزنیم و شرایط زندگی یک دانشجوی خارجی را در هر یک از شهرهای مهاجرپذیر و دانشجویی این کشور بررسی کنیم خوب است که ابتدا مروری بر مزایای مشترک تحصیل در تمام مناطق و شهرهای بریتانیا داشته باشیم.

آیا کشور انگلستان و به ویژه پایتخت محبوبش، شهر لندن، با آن ساعت و چرخ و فلک معروف مقصد مهاجرت تحصیلی شما نیز هست؟ اگر پاسخ مثبت است پس خوب است بدانید که چه چیزی در انتظار شماست. انگلیس یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های مهاجرت تحصیلی در جهان است به دلیل:

  • آموزشی در سطح کیفیت جهانی با رعایت استانداردهای بین‌المللی
  • قرار گرفتن تعداد زیادی از دانشگاه های بخش خصوصی و دولتی در رنکینگ صد دانشگاه برتر جهان
  • تاکید و تمرکز بر توسعه مهارت‌های فردی در کنار آموزش اکادمیک
  • پوشش گسترده اکثر رشته‌ها از سطح کارشناسی تا پایان مقطع تحصیلات تکمیلی
  • تحصیل در محیطی کاملا بین‌المللی و چند فرهنگی
  • امکان حضور سالانه در انواع جشنواره‌ها و رویدادهای علمی،فرهنگی و هنری
  • هزینه مقرون به صرفه تحصیل در مقایسه با دانشگاه‌های هم تراز آمریکایی
  • امکان اتمام دوره کارشناسی در بازه زمانی ۳ ساله
  • دسترسی سریع و آسان به سایر کشورهای اروپایی

با وجود تمام این مزایای ذکر شده اما به یاد داشته باشید که انگلستان دیگر عضوی از اتحادیه اروپا و یکی از اعضای پیمان شینگن نمی‌باشد بنابراین از طریق ویزای شینگن مجاز به تحصیل در این کشور برتر اروپایی نخواهید بود. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای شینگن تحصیلی دارید کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

تحصیل در بهترین شهرهای انگلستان

بریتانیا ادعا می‌کند که از میان ۱۲۰ شرکت کننده در رتبه‌بندی بهترین شهرهای جهان برای تحصیل، ۱۴ مقصد را به خود اختصاص داده است که این تعداد با ایالات متحده امریکا برابر بوده و بیشترین تعداد در میان تمام کشورهای شرکت کننده است. این بدین معناست که برای بهره‌مندی از یک زندگی دانشجویی خوب دست شما برای انتخاب در انگلیس باز خواهد بود. بهترین شهرهای انگلیس بنا بر امار منتشر شده عبارتند از:

۱. لندن

شهر لندن، پایتخت انگلستان، نه تنها بهترین شهر این کشور برای تحصیل می باشد بلکه آخرین بار در سال ۲۰۲۰ نیز به عنوان بهترین شهر جهان برای تحصیل شناخته شده است. علاوه بر این شهر لندن بر اساس شاخص اشتغال پس از فارغ التحصیلی نیز در میان ۵ شهر برتر جهان قرار دارد

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل کدامند؟

از جمله دلایل برجستگی خاص شهر لندن برای تحصیل، عضویت دو دانشگاه این شهر در میان ده دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ می باشد که عبارتند از: امپریال کالج لندن و دانشگاه UCL

۲. ادینبورگ

اگر همچنان کشور اسکاتلند را به عنوان عضوی وابسته به بریتانیا در نظر بگیریم پایتخت آن، ادینبورگ، یکی از بهترین شهرهای بریتانیا پس از لندن است. این شهر که دانشگاه ادینبورگ با رتبه ۲۰ جهان را در خود جای داده مقصدی عالی برای دانشجویایی است که تمایل دارند در دانشگاه‌های باکیفیت انگلستان تحصیل کنند اما توانایی پرداخت هزینه نسبتا زیاد زندگی در لندن را ندارند.

۳. منچستر

تحصیل در شهر منچستر به معنای تحصیل در ۲۹‌امین شهر برتر جهان برای زندگی دانشجویی است. این شهر انگلیسی که خانه بسیاری از گروه‌های مشهور مانند Oasis، Joy Division، The Smiths و  می‌The Stone Roses می‌باشد. تعدادی از برترین دانشگاه‌های اروپا را در خود جای داده که مشهورترین آن دانشگاه دولتی منچستر می‌باشد. این دانشگاه رتبه پنجم را در انگلیس به خود اختصاص داده و با دانشگاه‌های مشهوری همچون آکسفورد و کمبریج رقابت می‌کند.

۴. گلاسکو

این شهر که با چهار پله صعود اکنون در جایگاه سی و نهمین شهر برتر جهان برای تحصیل قرار گرفته است در بریتانیا رتبه چهار را دارد. این شهر دارای دو دانشگاه ممتاز است که در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان جای گرفته‌اند: دانشگاه گلاسکو و دانشگاه استرثکلاید.

 

۵. کاونتری

این شهر زیبای بریتانیایی که بر روی رودخانه معروف شربورن بنا شده است پنجمین شهر برتر بریتانیا برای زندگی دانشجویی می‌باشد. از جمله مواردی که این شهر را در میان بهترین‌ها قرار داده رتبه بالای آن در پذیرش دانشجویان خارجی می‌باشد. حدود ۴۲ درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در کاونتری غیر انگلیسی هستند.

۶. ناتینگهام

ناتینگهام در جایگاه ۴۸‌ام بهترین شهرهای جهان برای تحصیل جای گرفته و یکی از پر جنب و جوش‌ترین شهرهای انگلستان می باشد. این شهر که به ملکه میدلندز شهرت دارد یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای بریتانیا برای زندگی است.

۷. بیرمنگام

بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلستان است که در مرکز این کشور واقع شده و برترین دانشگاه آن، دانشگاه دولتی بیرمنگام، در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بیرمنگام شهری صنعتی با تجارتی پررونق است.

۸. نیوکاسل

در حال حاضر نیوکاسل که با دو پله سقوط جایگاه هشتم بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل را به خود اختصاص داده است در جایگاه ۵۷ جهان قرار دارد. این شهر در دو شاخص تعداد دانشجویان مهاجر و رتبه‌بندی دانشگاهی امتیاز بسیار بالایی کسب نموده است.

۹. برایتون

برایتون بر اساس آخرین رتبه‌بندی در مقایسه با سال گذشته به طور چشمگیری پیشرفت داشته و اکنون در جایگاه ۹‌امین شهر برتر انگلستان جهت تحصیل قرار گرفته است. این شهر که یکی از بهترین استراحتگاه‌های ساحلی بریتانیا می‌باشد به دلیل زیبایی و ارامش خود شهرت یافته است.

علاوه بر این موارد شهرهای دیگری نیز در گوشه و کنار سرزمین انگلستان وجود دارند که خانه تعدادی از بهترین دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی جهان هستند. به یاد داشته باشید که انتخاب طلایی در یک مهاجرت تحصیلی گزینه‌ای است که تمامی ابعاد زندگی و اهداف بلند مدت شما را پوشش دهد. برای ارزیابی رزومه خود و انتخابی کاملا منحصر به فرد کافیست با مشاوران لتسگو یونی همراه باشید.

منبع: https://letsgouni.com/blog/best-cities-to-study-in-uk

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل کدامند؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]