5 مورد از بهترین و مهیج‌ترین پیست‌های اسکی ایران همراه با عکس و آدرس

5 مورد از بهترین و مهیج‌ترین پیست‌های اسکی ایران همراه با عکس و آدرس

5 مورد از بهترین و مهیج‌ترین پیست‌های اسکی ایران همراه با عکس و آدرس

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که گمان می‌کنند با از راه رسیدن زمستان و سفیدپوش شدن کوه‌ها و معابر، باید با انواع تفریحات خداحافظی کرد، سخت در اشتباهید! چراکه یکی از زیباترین فصل‌های سال، زمستان است. درست زمانی‌که برف می‌بارد و همه‌جا سفیدپوش می‌شود، انگار که زمستان همانند یک شعبده‌باز حرفه‌ای برای سرگرم کردن هوادارانش، جذاب‌ترین تکنیک‌ها و شعبده‌های خود را از دل صندوقچه‌های بزرگ و سپیدش بکار می‌گیرد تا هیجان‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ تفریحات روزهای سرد برفی را برایتان رقم بزند. برف‌بازی، تیوپ‌سواری، سُرسُره بازی، اسکی روی برف، پرواز بر فراز برف‌ها با تله‌کابین و تله‌سیژ از جمله تفریحات مهیج زمستانی است که در پیست‌های اسکی معروف ایران انجام می‌شود. شاید تصور کنید که اسکی از جمله تفریحات پرخرجی است که مختص قشر مرفه جامعه است، اما اینطور نیست؛ چون پیست‌های اسکی ایران با رنج قیمتی متفاوت به اندازه تمام مردم جا برای لذت و تفریح کردن در برف‌ها را دارند. بنابراین اگر تاکنون راهی پیست‌های اسکی بین‌المللی ایران نشده‌اید، توصیه می‌کنیم از هر جای ایران یا جهان که هستید چه با خودرو شخصی، چه قطار و چه خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی خودتان را به بهترین پیست‌های اسکی ایران برسانید و لذت تفریحات مهیج را بر دامنه‌های برفی ایران تجربه کنید.

حالا که قصد دارید زمستان امسال را به یکی از پیست‌های اسکی در ایران بروید و با این تجربه جدید و جذاب سر ذوق بیایید، با یوتراوز همراه شوید تا 5 مورد از بزرگترین پیست‌های اسکی ایران را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین و مهمترین پیست‌های اسکی ایران

شاید با شنیدن بهترین پیست‌های اسکی ایران ندانید که کدام پیست‌ها در رده معروف‌ترین و بهترین پیست‌ها قرار دارند، پس در ادامه با ما همراه باشید تا نام‌آشناترین پیست‌ها را به شما معرفی کنیم.

پیست اسکی دیزین

اگر می‌خواهید به گل سر سبد تمامی پیست‌های ایران بروید و یک روز فوق‌العاده هیجان‌انگیز و خاص را تجربه کنید، بدون شک بهترین انتخاب پیش‌روی شما پیست اسکی دیزین است. پیست اسکی دیزین مهمترین و نخستین پیست اسکی در ایران و خاورمیانه است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تأیید قرار گرفته و میزبان مسابقات بین‌المللی بوده است. فاکتورهایی مانند: شیب و طول مسیر، امکانات لوکس و رفاهی و مسیر آن از دلایل اصلی انتخاب این پیست برای میزبانی چندین مسابقه معروف بوده است.

دیزین دارای ۲۳ پیست اسکی با ارتفاعهای متغیر بین 3600 تا 2650 متر است؛ که طولانی‌ترین مسیر اسکی آن به طول 5/7 متر است. در این پیست امکانات تفریحی چون انوع تله‌کابین، تله‌سیژ، تله‌اسکی چکشی، تله‌اسکی بشقابی و پیست چمن برای تنوع در روش‌های تفریح و امکانات رفاهی نظیر رستوران و هتل تعبیه شده است. جالب است بدانید در فصل تابستان رفتن به پیست اسکی دیزین هم فال است و هم تماشا. چون در تابستان آب‌وهوای دیزین بسیار خنک و دلپذیر بوده و میزبان مسابقات اسکی روی چمن است. علاوه بر این دوچرخه سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان، کایت‌سواری و لذت بردن از طبیعت فوق‌العاده بکر آن از دیگر تفریحات تابستانی این پیست است.

آدرس: استان البرز، ۷۴ کیلومتری کرج، دهکده توریستی دیزین، پیست بین‌المللی دیزین 

5 مورد از بهترین و مهیج‌ترین پیست‌های اسکی ایران همراه با عکس و آدرس

پیست اسکی توچال

وقتی که در کلان‌شهری مانند تهران زندگی می‌کنید؛ نداشتن وقت و حوصله کافی از جمله دلایل مهمی هستند که ممکن است شما را از تفریح بازدارند. اما در این مقاله می‌خواهیم شما را با یکی از بهترین پیست‌های اسکی که در یک منطقه خوش آب‌وهوا و در دل تهران است، آشنا کنیم. پیست اسکی توچال یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی ایران است که امکاناتش با پیست‌های اسکی خارج از کشور برابری می‌کند. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی با خرید بلیط هواپیما دمشق تهران یا بلیط هواپیما استانبول تهران خودشان را به تهران می‌رسانند تا از تفریحات لذت‌بخش زمستانی بی‌نصیب نمانند.

منطقه توچال دارای سه پیست متفاوت است که از ارتفاع 3850 تا 3550 متر متغیر است و بلندترین طول مسیر این پیست ۱۲۰۰ متر محاسبه شده است. در این مجموعه وجود تله‌سیژ، تله‌اسکی، سورتمه و طولانی‌ترین خط تله‌کابین از جمله امکانات تفریحی و تجهیزاتی هستند که برای سرگرمی و رسیدن راحت شما به پیست‌های اسکی فراهم شده‌اند. 

در صورتی‌که قصد ماندن یکی دو روزه را در این پیست زیبا را داشته باشید، می‌توانید با اقامت در هتل مجلل آن شب‌ خاطره‌انگیزی را سپری کرده و برای صرف وعده‌های روزانه با توجه به دلخواه خودتان  به دو رستوران عالی این پیست مراجعه کرده و با صرف غذایی داغ و دلچسب لذت سفرتان را دوچندان کنید. جالب است بدانید با وجود مدرسه مجهز اسکی در پیست توچال، اگر تجربه اسکی روی برف را ندارید، می‌توانید با خیالی آسوده اقدام به یادگیری کرده و قدم در راه این تفریح مهیج بگذارید و لذت یک سرگرمی به‌یادماندنی را از دست ندهید.

آدرس: تهران، قسمت شمالی بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه توچال

5 مورد از بهترین و مهیج‌ترین پیست‌های اسکی ایران همراه با عکس و آدرس

پیست اسکی شمشک

اگر یک اسکی باز حرفه‌ای هستید و یا یک شخص مبتدی که می‌خواهید روز زمستانی‌تان را در یک پیست اسکی با به‌روزترین استاندارهای جهانی بگذرانید، بدون شک پیست اسکی شمشک بهترین انتخاب برای شماست. پیست اسکی شمشک که یکی از بزرگترین پیست‌های بین‌المللی اسکی ایران به‌شمار می‌رود، با برخورداری از امکانات ورزشی و رفاهی مناسب، در فصل زمستان پذیرای شما ورزشکاران و طبیعت‌دوستان عزیز است.

ارتفاع پیست اسکی شمشک از ۳۰۵۰ متر تا ۲۵۵۰ متر تغییر می‌کند. هوای مطلوب این منطقه و وجود امکانات تفریحی تله‌سیژ، تله‌اسکی چکشی و بشقابی و امکانات آموزشی چون مدرسه اسکی و همچنین نورافکن‌های زردرنگ این پیست که امکان اسکی بعد از تاریک شدن هوا را ممکن ساخته است، از جمله مهمترین مزیت‌هایی است که ورزشکاران را به سمت این پیست می‌کشاند. یکی از دلایلی که موجب شده گردشگران بسیاری این پیست را برای اقامت در شب انتخاب کنند، وجود 2 هتل خاص که معماری آن‌ها شبیه به خانه اسکیموهاست، می‌باشد. اگر شما هم دوست دارید چنین تجربه منحصربه‌فردی را کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم پیست اسکی شمشک را از دست ندهید.

آدرس: ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران، شهرستان شمیرانات

پیست اسکی دربندسر

اگر دوست دارید تجربه اسکی در پیستی را داشته باشید که برف‌های آن توسط دستگاه برف‌ساز تولید شده است، پیست اسکی دربندسر را از دست ندهید. وجود امکاناتی چون تله‌سیژ، تله‌کابین، تله‌اسکی بشقابی، پیست اسکی شبانه، مدرسه آموزش اسکی، رستوران و کافی‌شاپ این پیست را به یکی از محبوب‌ترین پیست‌های ایران تبدیل کرده است. این پیست برای افرادی با هر نوع سلیقه و مهارتی چه مبتدی و چه حرفه‌ای بخش جداگانه‌ای برای تفریح و اسکی دارد.

آدرس: ۵۰ کیلومتری شمال شرق شهر تهران (اتوبان بابایی به سمت لواسان)، منطقه رودبار و قصران، شهر شمشک، پیست اسکی دربندسر

5 مورد از بهترین و مهیج‌ترین پیست‌های اسکی ایران همراه با عکس و آدرس

پیست اسکی شیرباد

پیست شیرباد تنها پیست اسکی شرق کشور است که در دامنه کوه‌های بینالود قرار گرفته است. پیست اسکی شیرباد سه مسیر برای اسکی‌بازان مبتدی، متوسط و حرفه‌ای دارد. مدرسه اسکی، رستوران و کافی‌شاپ و چندین سوئیت برای اقامت از جمله امکانات این مجموعه هستند.

آدرس: چناران، جاده دولت آباد، پیست اسکی شیرباد

کلام آخر

با شروع فصل سرما و سفیدپوش شدن کوهستان‌ها، پیست‌های اسکی در جای‌جای ایران انتظار اسکی‌بازان و عاشقان ورزش‌های زمستانی را می‌کشند، شما می‌توانید در هر جایی از ایران یا جهان که هستید تنها با خرید بلیط هواپیما یا قطار در یوتراوز خودتان را در هر نقطه از ایران بیابید و به پیست اسکی موردنظرتان بروید.

5 مورد از بهترین و مهیج‌ترین پیست‌های اسکی ایران همراه با عکس و آدرس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]