بهترین زمان سفر به ازمیر از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به ازمیر از نظر آب و هوا

چکیدهاگر قصد سفر به ازمیر ترکیه را دارید، خوب است با بهترین زمان سفر به ازمیر آشنا شوید و همچنین بلیط هواپیما ازمیر خود را با ارزان ترین قیمت خریداری کنید.

وقتی صحبت از سفر به ترکیه در میان باشد، کمتر کسی است که رویای قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان ‌های زیبای ترکیه را از سر نگذراند. اما ترکیه فقط استانبول نیست. شهر‌های توریستی ترکیه بسیارند و ازمیر یکی از آن‌ها است. شهری که سالانه میزان زیادی گردشگر به خود جذب می‌کندبلیط تهران ازمیر در کنار بلیط‌ های استانبول فروش بالایی دارد و این نشان از محبوبیت بالای این مقصد است. اما بهترین زمان سفر به ازمیر چه زمانی از سال است؟

بهترین زمان سفر به ازمیر از نظر آب و هوا ازمیر کجاست؟

قبل از آن که بخواهیم در خصوص بهترین زمان سفر به ازمیر صحبت کنیم، باید کمی با این شهر آشنا شوید. ازمیر سومین شهر مهم و بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا است و سهم مهمی در جذب گردشگر و توریست به کشور ترکیه دارد. در ماه ژوئن و جولای، این شهر میزبان فستیوال‌های زیادی است که شهر را زنده و گرم نگه می‌دارد.
ازمیر شهری با سابقه تاریخی بالا است و سکونت در آن به هزاره سوم قبل از میلاد بازمی‌گردد. شهری که آثار تاریخی مهم و ارزشمندی را در خود به یادگار دارد. آثاری که هم اکنون بخش مهمی از اقتصاد این کشور را تامین کرده و ترکیه را به قطب گردشگری خاورمیانه تبدیل می‌کند. اما اگر قصد سفر به این شهر را دارید، خوب است تا بهترین زمان سفر به ازمیر آشنا شوید و بعد بلیط هواپیما ازمیر خود را رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به ازمیر

ازمیر در طول سال، آب و هوای متغیر و متفاوتی دارد. به غیر از زمستان‌ ها، که غالبا هوا سرد و پر از بارش است، می‌توانید در تمام ایام سال سفر کنید. اما اگر دنبال بهترین زمان سفر هستید، از نظر آب و هوایی بهترین زمان سفر به ازمیر ۲۸ اسفند تا ۲۰ خرداد و ۲۴ شهریور تا ۱۱ آذر است. بهتر است ۲ ماه گرم تابستان و سرد زمستانی را برای سفر خود انتخاب نکنید.

بهترین زمان سفر به ازمیر از نظر آب و هوا البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید در این ایام به دلیل بالا بودن تعداد مسافران گردشگران، قیمت خدمات شهری، هتل‌ ها و حتی بلیط هواپیما افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر اقتصادی بودن برای سفر شما اهمیت بالایی دارد، بهتر است دیگر ایام سال را برای سفر انتخاب کنید.
شلوغ‌ ترین ماه ‌های گردشگری ازمیر، ژوئیه و ژوئن و می‌هستند. زمان‌ هایی که فستیوال‌ های زیادی نیز در این شهر برگزار می‌شود. بنابراین قیمت هتل ‌ها و بلیط‌ های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌ های خود را کاهش دهید.
گرچه هتل ‌ها، آژانس ‌های مسافرتی و مراکز تفریحی همیشه پیشنهادات و تخفیفات جذابی برای مسافران دارند. همچنین همواره می‌توانید بهترین قیمت خرید بلیط هواپیما ازمیر و تخفیف ‌های رزرو اتاق در بهترین هتل ‌های ازمیر را در فلای تودی پیدا کنید.

بهترین جاذبه‌ های گردشگری ازمیر کجاست؟

حالا که برای سفر به ازمیر مصمم هستید، خوب است که چند مورد از بهترین جاذبه‌ های گردشگری ازمیر را نیز بشناسید تا در زمان سفر، بر اساس اولویت‌های خود، از این جاذبه‌ ها دیدن کنید. ازمیر مراکز خرید بزرگ و زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به مرکز خرید آگورا، اوت لت سلوی، بازار کمرالتی، مرکز خرید فروم، مرکز خرید آسماکاتی، مدیا مارکت و مرکز خرید کیپا اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به ازمیر از نظر آب و هوا اما ازمیر فقط مرکز خرید نیست. همانطور که اشاره کردیم، این شهر بالای ۳ هزار سال قدمت داشته و آثار دیدنی زیادی در دل خود پنهان کرده است. آسانسور تاریخی ازمیر، موزه روباز آگورا، برج ساعت ازمیر، قلعه کادیفه، میدان کناک، موزه آتاتورک ازمیر، مسجد حصار، موزه نقاشی و مجسمه ‌سازی ازمیر اشاره کرد.
پاموکاله یکی از مهمترین جاذبه‌ های گردشگری ازمیر است که نمونه دوقلوی آن در باداب سورت ایران قرار دارد. چشمه‌ های زیبای پلکانی که خاصیت درمانی نیز دارند. زیبایی طبیعی این جاذبه به قدری بالا است که مطمئنا مایل خواهید بود تا زمان بیشتری در این مکان سپری کنید.

هزینه ‌های سفر ازمیر چقدر است؟

پاسخ به این سوال ساده نیست زیرا به سبک سفر شما بستگی دارد. ممکن است شما از آن دسته از افرادی باشید که ترجیح دهید در هتل‌ های ارزان اقامت کنید و در عوض هزینه بیشتری صرف تفریحات کنید. در این صورت تبعا هزینه سفر شما به نسبت کسی که هتل‌ های ۵ ستاره را ترجیح می‌دهد، متفاوت‌تر است.
اما به طور کلی، هزینه هر سفر در چند دسته‌بندی، قابل بررسی است. بخشی از هزینه سفر شما مربوط به خرید بلیط هواپیما، پرداخت عوارض خروج از کشور و مواردی از این دست است. با خرید بلیط هواپیما تهران ازمیر می‌توانید هزینه‌ های این بخش را کاهش دهید.
هزینه‌ های بعدی شما مربوط به رزرو هتل، هاستل یا اقامتگاه است که باز هم بسته به نوع انتخاب شما متفاوت خواهد بود. هتل ‌های زیادی در شهر ازمیر وجود دارد که با هر هزینه و بودجه‌ای می‌توانید برای اقامت خود انتخاب کنید.
هزینه‌ های حمل و نقل، خوراکی و غذا، خرید سوغاتی و خرید از مراکز خرید را نیز به لیست هزینه‌ های خود اضافه کنید. به صورت کلی، امکان سفر ارزان به این شهر هم وجود دارد، البته اگر اهل سفر اقتصادی باشید و بتوانید قید خیلی چیز‌ها را بزنید.

سفر به ازمیر کم از رفتن به استانبول ندارد!

خیلی‌ها، ترکیه را به استانبول می‌شناسند. در زیبایی و جذابیت استانبول بحث و سخنی نیست. اما اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از شهر زیبای ازمیر نیز دیدن کنید. سفری که برای همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد شد. برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما ازمیر و همچنین رزرو هتل های ازمیر ، این شهر ساحلی ترکیه با بهترین قیمت حتما سری به سایت فلای تودی بزنید.

بهترین زمان سفر به ازمیر از نظر آب و هوا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]