با شرایط سفر به دبی بیشتر آشنا شوید

با شرایط سفر به دبی بیشتر آشنا شوید

دبی در نقشه گردشگری جهانی، به عنوان یکی از سریع‌ترین مقاصد در حال رشد شناخته می‌شود. این شهر در کمتر از سی سال، خود را از یک کویر خشک به بهشتی نفس‌گیر تبدیل کرده است. جذاب‌ترین ساختمان‌های جهان، از جمله بلندترین آسمان‌خراش ساخته بشر جهان (برج خلیفه) در این شهر قرار دارد. بهترین شرایط سفر به دبی از نظر آب‌وهوا، فصل زمستان است. چه شما قصد یک اقامت لوکس را داشته باشید، یا به دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه باشید، این شهر گزینه‌ای برای ارائه دارد.

با شرایط سفر به دبی بیشتر آشنا شوید

تاریخچه شهر دبی

در قرن پنجم میلادی، این منطقه تنها یک شهرک ماهیگیری کوچک بود که صنعت مروارید در آن رواج داشت. اما همه‌چیز در سال ۱۹۶۶ به طور ناگهانی با پیدا شدن نفت تغییر یافت. پس از آن، شیخ راشد بن سعید آل مکتوم، امیر دبی توسعه این شهر را آغاز کرد. او شروع به تبدیل دبی به یک بندر، شهر و مرکز تجاری مدرن کرد. بندر رشید، بندر جبل علی، درای داکس و مرکز تجارت جهانی دبی تعداد کمی از پروژه‌های بزرگ تکمیل شده در آن زمان بودند.
دبی در فاصله تنها نیم قرن، رشد کرد و شگفتی‌های مدرنی مانند برج‌العرب و برج خلیفه در آن ساخته شد. امروزه در این شهر، هتل های متعددی از جمله هتل آوانی دیره دبی قرار دارد که اقامت راحتی را برای مسافران فراهم می‌کنند.

بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا چه فصلی است؟

به ‌طور کلی، بهترین شرایط سفر به دبی از نظر آب‌وهوا، دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) است. در این فصل، دمای هوا تقریبا به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می رسد. البته اگر در زمستان برای گردش به بیابان می‌‌روید، بهتر است یک لباس گرم به همراه داشته باشید. در دبی، معمولا در طول ماه‌های زمستان، فقط چند روز باران می‌بارد.

بهترین مسیرهای ایران برای سفر به دبی کدام‌ هستند؟

برای سفر به این شهر از دو راه می‌توانید اقدام کنید. آسان‌ترین و سریع‌ترین راه، خرید بلیط هوایی به دبی است. شرکت هواپیمایی امارات با ۴ پرواز روزانه، از تهران به فرودگاه آل ‌مکتوم امارات، بیشترین پروازها را در این مسیر دارد. اما هواپیماهای ماهان و ایران‌ایر نیز در این مسیر پرواز می‌کنند. اگر در شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز و بندرعباس زندگی می‌کنید نیز می‌توانید با پرواز به دبی بروید.
روش دیگری که می‌توانید به دبی سفر کنید، این است که از طریق زمینی به بندر لنگه در استان هرمزگان بروید. سپس با تهیه بلیط شناورهای مسافربری و طی ۵ ساعت سفر دریایی، به شهر دبی برسید.

برای اقامت در دبی کدام مناطق مناسب هستند؟

یکی از شرایط سفر به دبی انتخاب اقامتگاه مناسب است. اگر اولین باری باشد که از این شهر دیدن می‌کنید، ممکن است کمی سردرگم شوید. در این قسمت، نگاهی به محله‌های مختلف دبی می‌اندازیم.

1. دبی مارینا و جی بی آر

 اگر اولین‌بار است که از این شهر دیدن می‌کنید، با انتخاب این محله، از اقامت در کنار ساحل و تفریحات شبانه این منطقه لذت خواهید برد. از بهترین هتل‌های این محله می‌توان به میلنیوم پلیس مارینا دبی و مارینا بیبلوس اشاره کرد.

2. جزیره مصنوعی نخل

این جزیره دست ساز بشر، مکانی نمادین و کاملا منحصربه‌فرد برای اقامت گردشگران است. اگر به دنبال تفریحات لوکس هستید، این مکان مناسب شماست. مهمترین هتل این جزیره، هتل آتلانتیس دبی است که در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

3.    محله دیره

سفر با بودجه کم همیشه در دبی آسان نیست؛ اما شما می‌توانید با اقامت در منطقه دیره (معروف به دبی قدیمی) در هزینه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید. هتل آوانی دیره دبی از بهترین اقامتگاه‌های این منطقه است.

4. مرکز شهر دبی

در این بخش توریستی دبی، مراکز خرید و آسمان‌‌خراش‌‌ها قرار دارند. اقامت در این مکان برای خرید و همچنین گشت‌وگذار عالی است. هتل جی دبلیو ماریوت مارکز و شانگری لا در این قسمت قرار دارند.

با شرایط سفر به دبی بیشتر آشنا شوید

بهترین جاذبه های گردشگری دبی

یکی از شرایط سفر به دبی آگاهی از جاذبه‌های آن است. بسته به این‌که قصد شما از سفر به دبی چیست، این شهر برای همه سلیقه‌ها تفریح و سرگرمی مناسبی دارد.

برج خلیفه

سفر به دبی بدون بازدید از یکی از جاذبه‌های برتر آن، برج خلیفه، کامل نمی‌شود. برج خلیفه به عنوان یک شهر عمودی، بلندترین ساختمان جهان است. شما می‌توانید پس از تهیه بلیط، سوار سریع‌ترین آسانسور جهان شوید و به طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ برج بروید و عظمت شهر، صحرا، ماسه و اقیانوس، همه را به یک‌باره مشاهده کنید.

دبی مال

دبی مال که در مرکز این شهر قرار دارد، پربازدیدترین مقصد مرکز خرید در جهان است. سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده از این مکان دیدن می‌کنند. در دبی مال، بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه و ۲۰۰ رستوران بین‌المللی همراه با سرگرمی‌‌ها و جاذبه‌‌های تفریحی برای خانواده‌‌ها وجود دارد.

 

با شرایط سفر به دبی بیشتر آشنا شوید

پارک آبی آتلانتیس ادونچر

بزرگ‌ترین پارک آبی جهان با بیش از ۱۰۵ سرسره و جاذبه‌ در دبی، تجربه هیجانی متفاوت در این شهر است. این پارک با وسعت ۵/۲۲ هکتار سه برج بازی، بزرگ‌ترین پارک آبی مخصوص کودکان در جهان و یک کیلومتر ساحل خصوصی دارد.

رزرو هتل دبی با بهترین قیمت در فلای تودی

فرقی نمی‌کند به دنبال هتل های لوکس دبی باشید یا قصد رزرو کردن اقامتگاه ارزان را داشته باشید، فلای تودی بهترین مرجع رزرو هتل است. کافی است وارد این سایت شوید و در بخش رزرو هتل خارجی اطلاعاتی مانند تاریخ ورود و خروج، تعداد اتاق و نفرات را وارد کنید. به این ترتیب با یک کلیک ساده روی گزینه جست و جو، تمام هتل های دبی که در تاریخ انتخابی شما در دسترس قرار دارند، به نمایش درمی آیند. با یک مقایسه ساده بین قیمت و امکانات هتل به راحتی می‌توانید رزرو هتل دبی را انجام داده و سفر خود را آغاز کنید. 

با شرایط سفر به دبی بیشتر آشنا شوید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]