مدارک لازم برای سفر به ترکیه (در سال ۱۴۰۲)

مدارک لازم برای سفر به ترکیه (در سال ۱۴۰۲)

مدارک لازم برای سفر به ترکیه در سال 1402

کشور ترکیه از جمله مقاصد توریستی بسیار دوست داشتنی به حساب می‌آید که به دلیل قرار گرفتن در همسایگی ایران سالانه گردشگران بسیار زیادی را از ایران به خود جذب می‌کند. مثل هر کشور خارجی دیگری در سفر با تور ترکیه نیز اولین سوالی که ذهن مسافران را به خود درگیر می‌کند این است که، چه مدارکی برای سفر به آن لازم هستند. خوشبختانه ترکیه جز کشورهایی است که ایرانیان برای وارد شدن به آن نیازی به ویزا ندارند. بنابراین تنها با در دست داشتن یک سری مدارک اولیه می‌توان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سفر به این کشور زیبا و دوست داشتنی انجام داد. ما در این نوشته قصد داریم تا به مهم‌ترین مدارک لازم برای سفر به ترکیه بپردازیم. پس برای داشتن سفری بی‌دردسر و بی‌دغدغه شما را به همراهی ما تا انتهای این مطالب دعوت می‌کنیم.

تهیه پاسپورت، اولین قدم برای سفر به ترکیه

اولین چیزی که باید قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به تور ترکیه تهیه کنید، پاسپورت است. پاسپورت یا همان گذرنامه در اصل هویت گردشگران برای سفرهای خارجی بوده و بدون داشتن آن هیچ شخصی اجازه خروج از کشور را ندارد. برای تهیه پاسپورت باید به اداره پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و درخواست صدور آن را بدهید. مدارک مورد نیاز برای تهیه پاسپورت عبارتند از:
•    اصل و کپی شناسنامه
•    اصل و کپی کارت ملی
•    عکس تمام رخ (در اداره پلیس ۱۰+ گرفته می‌شود)
•    تحویل پاسپورت منقضی شده قبلی در صورت داشتن
•    ارائه برگه اجازه محضری برای افراد زیر ۱۸ سال از طرف سرپرست قانونی
•    ارائه برگه اجازه محضری برای زنان متاهل از طرف همسر
•    پرداخت هزینه‌های مربوطه (تقریبا ۴۰۰ هزار تومان)
•    پر کردن فرم درخواست پاسپورت
در صورتی که افراد تمامی مدارک فوق را بدون هیچ کم و کسری به پلیس ۱۰+ تحویل دهند ظرف مدت ۱۰ الی ۳۰ روز می‌توانند پاسپورت خود را تحویل بگیرند. پاسپورت هر فردی از طریق پست به آدرس نوشته شده در فرم ارسال می‌گردد. ناگفته نماند که گذرنامه‌ها دارای تاریخ اعتبار بوده و برای اینکه بتوان از آن برای خروج از کشور به مقصد ترکیه سفر کرد باید حداقل ۱۵۰ روز از اعتبار آن باقی مانده باشد. 

مدارک لازم برای سفر به ترکیه در سال 1402

پرداخت عوارض خروج از کشور، دومین قدم برای سفر به ترکیه

از دیگر مدارک لازم برای سفر به ترکیه، برگه پرداخت عوارض خروج از کشور است. پرداخت هزینه مربوط به عوارض خروج از کشور به دو صورت آنلاین و یا حضوری امکان پذیر است. به این صورت که مسافران می‌توانند به کمک یکی از اپلیکیشن‌های سداد، ایوا و بله نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. همچنین امکان پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق وبسایت بانک ملی ایران نیز ممکن است. روش بعدی برای این منظور استفاده از دستگاه‌های عابر بانک مخصوصی است که در فرودگاه‌های بین‌المللی برای این منظور تعبیه شده‌اند. توجه داشته باشید که هزینه عوارض خروج از کشور بسته تعداد دفعات خروج از کشور برای هر مسافر متفاوت خواهد بود. در حال حاضر به تاریخ تیر ۱۴۰۲، هزینه عوارض خروج از کشور برای اولین بار در سفرهای هوایی و زمینی با تور ترکیه ۴۰۰ هزار تومان بوده و در سفرهای دوم و سوم به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان است. 

خرید بلیط، سومین قدم برای سفر به ترکیه

سفر به کشور ترکیه از دو طریق زمینی و هوایی برای گردشگران ایرانی امکان پذیر است. بنابراین مسافران تور ترکیه می‌توانند بسته به علاقه و بودجه‌ای که برای این سفر اختصاص داده‌اند یکی از راه‌های دسترسی زمینی یا هوایی را انتخاب کرده و با توجه به آن برای تهیه بلیط رفت و برگشت خود اقدام کنند. بهترین روش برای خرید بلیط به شهرهای توریستی ترکیه مراجعه به آژانس‌های مسافرتی معتبر و فعال در این زمینه است. علاوه بر آن افراد می‌توانند از طریق سایت‌های مختلف فروش بلیط آنلاین برای خرید آن اقدام کنند. توجه داشته باشید که امکان تکمیل ظرفیت شدن بلیط‌های رفت و برگشتی ترکیه در فصل‌های توریستی سال (مثل نوروز و تابستان) بالا است. از همین رو توصیه می‌شود برای تکمیل مدارک لازم برای سفر به ترکیه، اگر تصمیم قطعی خود را برای سفر به این کشور گرفته‌اید، هر چه سریع‌تر برای خرید بلیط خود اقدام کنید. 

تهیه ارز خارجی، آخرین قدم برای سفر به ترکیه

بدون شک همانند هر سفر خارجی دیگر، یکی از مدارک لازم برای سفر به ترکیه ارز خارجی خواهد بود. واحد پول ترکیه لیر است و برای پرداخت هزینه‌های سفر خود اعم از خرید، رستوران گردی، تفریح و ... باید لیر به همراه داشته باشید.  با این حال توصیه می‌شود مسافران تور ترکیه قبل از سفر به اندازه بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند دلار، پوند و یا یورو تهیه کنند. چرا که تبدیل این ارزها در ترکیه به لیر به صرفه‌تر بوده و از طرفی در صورتی که بخشی از پول شما باقی ماند می‌توانید بعد از بازگشت به ایران دوباره آن‌ها را بدون دردسر به ریال تبدیل کنید. در صورتی که خرید و فروش لیر به اندازه دلار، پوند یا یورو رایج نبوده و در تبدیل دوباره آن به ریال احتمال اذیت شدن وجود دارد. البته در کنار تمامی این گفته‌ها به همراه داشتن مقدار کمی لیر در سفرهای زمینی خالی از لطف نیست. چرا که در سفرهای هوایی مسافران می‌توانند به آسانی از طریق صرافی‌ فرودگاه برای تبدیل ارز خود اقدام کنند. در حالی که در سفرهای زمینی امکان چنین کاری به این راحتی وجود نخواهد داشت. 

مدارک لازم برای سفر به ترکیه در سال 1402

با مقتدر سیر تابان سفری بی‌دغدغه به ترکیه را تجربه کنید

وقتی که صحبت از سفرهای خارجی می‌شود، اغلب افراد به دلیل دشواری‌های آماده کردن مدارک لازم دچار استرس و نگرانی می‌شوند. چنانچه تصمیم برای سفر به ترکیه را گرفته‌ و جز این دسته از افراد هستید که دوست دارید تمامی امور مربوط به سفر با نظم و هماهنگی کامل پیش برود، توصیه می‌کنیم از کمک افراد باتجربه در این زمینه غافل نشوید. در راستای این صحبت‌ها ما به شما شرکت مسافرتی مقتدر سیر تابان را پیشنهاد می‌دهیم. 
این آژانس مسافرتی به صورت دائمی برنامه‌های متنوع برای سفرهای خارجی را ارائه می‌دهد که تور ترکیه از جمله پرطرفدارترین آن‌ها به شمار می‌آید. بنابراین تجربه کافی در این زمینه را داشته و می‌تواند به بهترین نحو شما را در داشتن یک سفر بی‌نظیر و همه چیز تمام در همه مراحل از آماده کردن مدارک لازم برای سفر به ترکیه گرفته تا ارائه یک برنامه‌ریزی بدون نقص همراهی کند. تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید مراجعه به سایت مقتدر سیر تابان و یا تماس با یکی از شماره‌های ۷۵۲۱۲-۰۲۱ و ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ برای ارتباط با کارشناسان مربوطه است. 

مدارک لازم برای سفر به ترکیه (در سال ۱۴۰۲)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]