معرفی خنک‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

معرفی خنک‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

معرفی خنک‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

با رسیدن تابستان و تعطیلی مدارس، حال و هوای سفر  هم در بین مردم اوج میگیرد و گردشگران و طبیعت گرد ها به فکر تجربه های ایرانگردی و پیدا کردن شهرهای خنک برای سفر تابستانی می افتند اما یکی از دغدغه های اصلی، گرمای اذیت کننده تابستان است.

باید اشاره کنیم ایران با طبیعت چهارفصل و جغرافیای خیره کننده، زمانی که در تابستان بسیاری از مناطق دارای آب و هوای گرم هستند، مناطق خنک و متعادلی برای فرار از گرما و شلوغی شهر وجود دارد. ایران دارای ییلاق ها و تپه های بکر و زیبایی است که بهترین مقصد برای سفر های تابستانه هستند. این ییلاق ها مناظر زیبای طبیعت، هوای خنک، محیط ارام و امکانات تفریحی را برای گردشگران فراهم میکند.

اگر به دنبال مقاصدی خوش آب و هوا و جذاب برای تجربه سفری دل انگیز در فصل تابستان هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین و خنک ترین شهرهای ایران آشنا شوید:

  • ارومیه
  • اردبیل
  • سرعین
  • فیروزکوه
  • همدان
  • ییلاق دیلمان
  • ماسال
  • کوه گل دنا
  • دریاچه تار و هویر
  • جواهرده
  • فیلبند
  • آلاشت
  • ماسوله

تابستان کجا سفر کنیم؟|خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

ارومیه

ارومیه یکی از شهرهای خنک در تابستان است که از نظر فرهنگی، جغرافیایی و اقتصادی دارای اهمیت بالایی است. میانگین دمای سالانه ارومیه 10 درجه بوده و انتخاب مناسبی برای سفر در تابستان محسوب می شود اما با توجه به اینکه مسیر تهران تا ارومیه حدود 9000کیلومتر است بهتر است این مسیر را با خرید بلیط هواپیما برای خود کوتاه تر کنید و از سفر خود لذت بیشتری ببرید. هم چنین می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما ارومیه را از هف هشتاد خریداری کنید.

دریاچه ارومیه که از بزرگ ترین دریاچه های شور جهان به شمار می رود، اصلی ترین جاذبه ی این شهر است. بناهای تاریخی مانند قلعه شوشتر، مسجد جامع ارومیه،کلیسای ننه مریم و عمارت سه گنبد از دیگر جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. تجربه چشیدن آش ماست، عیران و اماج را در این شهر از دست ندهید.

اردبیل

اردبیل با آب و هوای خنک تابستانی، مناظر طبیعی زیبا و جاذبه های دیدنی متعدد، یک مقصد تفریحی و آرامش بخش در شمال غرب ایران محسوب می شود. اردبیل در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا با میانگین دمای سالانه 5 تا 8 درجه است.

پیکره سنگی بابا داوود، آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی جزء میراث جهانی یونسکو، پارک لاله های اردبیل، دریاچه شورابیل، چشمه های آب گرم، جنگل فندق لو و موزه های این شهر از جاذبه های گردشگری اردبیل هستند.

معرفی خنک‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

سرعین

سرعین شهری در استان اردبیل واقع در شمال غربی ایران با آب و هوای معتدل کوهستانی و جزء شهرهای خنک در تابستان است. سرعین از شهرهایی است که به دلیل مناظر طبیعی زیبا، آبشارها، جنگل ها، چشمه های آب گرم و بناهای تاریخی مورد توجه گردشگران در جهان قرار گرفته است. پس در سفر به سرعین تجربه آب تنی در این آب ها فراموش نکنید.

برای سفر به سرعین می توانید پس از خرید بلیط هواپیما تهران اردبیل به فرودگاه اردبیل برسید. شهر سرعین در 47 کیلومتری فرودگاه اردبیل قرار دارد.

فیروزکوه

فیروزکوه شهری در استان تهران با آب و هوای معتدل کوهستانی و مناظر طبیعی زیبا است که به مقصدی تفریحی و گردشگری تبدیل شده است. این شهر در کوهستان های البرز قرار گرفته و به دلیل نزدیکی به تهران و میانگین دمای 8 درجه، به عنوان یک مکان در دسترس برای مردم پایتخت جذابیت دارد.

فیروزکوه با داشتن مناظر طبیعی فوق العاده از جمله جنگل های سرسبز، آبشارها، دریاچه ها و مرتفعات، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. تنگه واشی، تله کابین سیب لند، چشمه آب معدنی خمده با خاصیت درمان بیماری های مفصلی، پوستی و استخوانی،سیمین دشت، غار بورنیک و تنگه میشینه مرگ از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. تنگه میشینه مرگ که به عنوان چهار محال تهران شناخته شده است، توجه گردشگران زیادی را جذب کرده است.

همدان

همدان، شهری با تاریخ و فرهنگ غنی در غرب ایران است که با دشت ها و کوهستان های فراوان، از شهرهای خنک در تابستان است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک و تنوع فرهنگی خود، از دیرباز به یک مرکز تجاری، فرهنگی و تاریخی مهم در منطقه تبدیل شده است. بافت تاریخی همدان با خیابان های خاص، بازارهای باستانی، بناهای تاریخی و آثار معماری قدیمی، شاهد تمامی تغییرات و گذر زمان در این شهر می باشد.

یکی از جاذبه های مهم همدان، بام تپه ای به نام "گنجعلی خان" از بالاترین نقاط شهر است و منظره ای دل نشین به شهروندان و گردشگران ارائه می دهد. همدان سرزمین غار های ایران است؛ پیشنهاد میکنیم در سفر به همدان بازدید از غار حرا و غار علیصدر را از دست ندهید.

معرفی خنک‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

ییلاق دیلمان

ییلاق دیلمان یک منطقه بکر و توریستی واقع در از رویایی ترین ییلاق های شمال ایران است که قدمتی بیش از 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح دارد. این منطقه به دلیل آب و هوای خنک تابستانی، مناظر زیبا و طبیعت چشم نواز، به یکی از مقاصد محبوب برای تفریح و گردشگری تبدیل شده است و تجربه بارش برف در تابستان را برای شما مهیا می کند. جنگل سیاهکل از مشهور ترین جنگل های ایران در ییلاق دیلمان است.

ماسال

ماسال شهری شمالی با ییلاق های دل انگیز، زمستان های سرد و کلبه های رنگارنگ است. این شهر با مناظر طبیعی زیبا، جاذبه های گردشگری فراوان و جاده های جنگلی پر پیچ و خم، به یک مقصد تفریحی و گردشگری مهم و از شهرهای خنک در تابستان است. ماسال با جنگل های سرسبز و آبشارهای زیبا، تمامی ویژگی های یک شهر ییلاقی جذاب برای سفر تابستانی را دارد. از معروف ترین ییلاقات ماسال می توانیم به اسب ریسه، اولسبلنگاه، سوئه چاله، نمنه پشت و … اشاره کنیم که تجربه سکونت در کلبه های چوبی را برای شما فراهم میکنند.

کوه گل دنا

کوه گل در کوهستان دنا، واقع در کهکیلویه و بویر احمد، یکی از مقاصد جذاب و کم هزینه برای سفر است. این منطقه برای آب درمانی و فرار از گرمای تابستان مورد توجه توریست ها قرار گرفته است.

در سفر به چشمه کوه گل دنا، شما می توانید از طبیعت بکر و مناظر طبیعی دل نشین این منطقه لذت ببرید. دشت لاله های واژگون و چشمه سرد گوه گل دنا از جاذبه های این منطقه است. هوای خنک و تازه در این محیط کوهستانی در فصل تابستان احساس آرامش و تجدید انرژی را به شما هدیه خواهد داد.

معرفی خنک‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

سفر به دریاچه تار و هویر تهران در تابستان

سفر به دریاچه تار و هویر در استان تهران یک گزینه عالی برای کمپینگ در تابستان است. این دریاچه طبیعی در شمال غربی تهران واقع شده و با آب آبی و مناظر طبیعی دل نشین خود، به یک مقصد تفریحی و آرامش بخش تبدیل شده است.

جواهر ده برای سفر تابستانی

جواهر ده یکی از مناطق زیبا و جذاب در رامسر با مناظر طبیعی دل نشین، جنگل ها، رودخانه ها و آبشارهای زیبا به یک مقصد طبیعت گردی و تفریحی تبدیل شده است.

از جمله جاذبه های جواهر ده می توان به آبشار لله گاه، دره ی چالوس، دشت لاله های نیشابور، دره ی تنکمانی، کوه های سبلان و مناظر دیدنی اطراف رودخانه چالوس اشاره کرد. این مناطق مناسبی برای پیاده روی، کمپینگ، عکاسی و تجربه ی طبیعت در تابستان هستند.

فیلبند، بهشت ابرهای مازندران

تابستون کجا بریم خنک باشه؟ سفر به فیلبند، یکی از جذاب ترین مقاصد تابستانی است. فیلبند با ارتفاعات خوش آب و هوا، مناظر طبیعی دست نخورده و فعالیت های طبیعت گردی متنوع، یک مقصد آرامش بخش و مفرح محسوب می شود. فیلبند با ارتفاع بیش از 2500 متر از سطح دریا معمولا بسیار است و در فصل تابستان هم باید لباس گرم به همراه داشته باشید..

الاشت مازندران

الاشت یکی از خنک ترین شهر های شمالی ایران در تابستان و سایر فصول، واقع در سوادکوه مازندران است. این منطقه با طبیعت خیره کننده، باغ ها و برکه های زیبا، به یک مقصد تفریحی و طبیعت گردی تبدیل شده است.

بافت تاریخی، برکه های زیبا و باغ های میوه اطراف الاشت از جمله جاذبه های اصلی این منطقه هستند. آلاشت زادگاه رضا پهلوی بوده و رصدخانه آلاشت، موزه مردم شناسی آلاشت و معبد دختر پاکو از جاذبه های گردشگری الاشت است.

ماسوله

تابستان بدون سفر به شهر های شمالی نمیگذرد! ماسوله یکی از مناطق زیبا و دلپذیر در استان گیلان است که قدمت آن به دوره زندیه بر میگردد. آب و هوای خنک، ییلاق های مرتفع، جنگل های سرسبز برای سفر تابستانی بسیار مناسب است و در برخی روز های سال کاملا غرق در مه شده و تجربه ای به یاد ماندنی می سازد. ماسوله خانه های پلکانی مکان مناسبی برای پیاده روی، کمپینگ و تفریح در طبیعت می باشند.

آبشار کوشم، قله شاه معلم، ییلاق کوربار و موزه مردم شناسی ماسوله از جاذبه های گردشگری این شهر است.

معرفی خنک‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]