مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی

مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی

ترکیه از آن دسته مقاصد گردشگری است که آنقدر انتخاب‌های خوب و هیجان‌انگیز در برابر گردشگران می‌گذارد که گردشگران برای انتخاب مقصدشان باید تصمیم کبری بگیرند و از میان همه خوبان یک مقصد را برگزینند. یکی از سخت‌ترین تصمیم‌گیری‌های کسانی که می‌خواهند استراحت، آرامش و تفریح را در سواحل دریای مدیترانه تجربه کنند، انتخاب بین آنتالیا و مارماریس است. این دو شهر ساحلی پرطرفدار ترکیه، آنقدر امکانات و تفریحات هیجان‌انگیز دارند که مسافران همیشه می‌پرسند بالاخره آنتالیا یا مارماریس؟ اگر این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده است، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا جواب خود را بگیرید.

مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی

آب و هوای آنتالیا بهتر است یا مارماریس؟

اولین نکته‌ای که باید برای پاسخگویی به سؤال «آنتالیا بهتر است یا مارماریس» بررسی کنیم، تفاوت‌های اقلیمی و آب‌وهوایی بین این دو شهر است. براساس موقعیت جغرافیایی این دو شهر در تور ترکیه، به‌طور کلی می‌توان گفت که آب‌وهوای آنتالیا و مارماریس در دسته آب‌وهوای مدیترانه‌ای قرار می‌گیرد. به این معنا که تابستان‌ها کاملاً گرم و خشک هستند و احتمال بارش از اواخر بهار تا ابتدای پاییز بسیار بسیار کم است.

اوج افزایش دما در ماه‌های جولای و آگوست اتفاق می‌افتد و سپس از اواسط پاییز به بعد، هوا رو به خنک شدن می‌رود و بارش‌ باران افزایش می‌یابد. زمستان‌های این دو شهر کاملاً معتدل است و سرمای شدید یا برف و کولاک به ندرت اتفاق می‌افتد.

مقایسه هتل های آنتالیا و مارماریس

اگر تور آنتالیا نوروز خریده‌اید این موضوع را بدانید که در آنتالیا طیف گسترده‌ای از هتل‌ها و مراکز اقامتی با انواع امکانات مختلف، از ارزان و اقتصادی گرفته تا لوکس و لاکچری می‌توانید پیدا کنید. تنوع به قدری بالاست که بسیاری معتقدند سفر به آنتالیا یک تور هتل‌گردی محسوب می‌شود.

تنوع هتل‌ها و تا حدودی امکانات و تفریحات آن‌ها در مارماریس کمتر است؛ اما این موضوع به آن معنا نیست که در مارماریس هتل‌های لوکس و شیک پیدا نمی‌شود. هتل‌های ۵ ستاره مارماریس با انواع و اقسام امکانات و البته تفریحات آبی و ساحل اختصاصی، به‌راحتی می‌توانند همه انتظارات مسافران و گردشگران را برآورده کنند.

غذاهای آنتالیا بهتر است یا مارماریس؟

بی‌تردید کشور ترکیه یکی از بهترین جاهایی است که عاشقان غذا و خوراکی و شیرینی می‌توانند به آن سفر کنند. آنتالیا و مارماریس هم مثل بسیاری از شهرهای ترکیه، فرهنگ غذایی غنی و پرباری دارند.

البته باید گفت که در شهر آنتالیا غذاهای سنتی و اصیل ترکی بیشتر و باکیفیت‌تری پیدا می‌کنید؛ چراکه اساساً آنتالیا به سنت‌های تاریخی خود وفادارتر مانده است. در مقابل، مارماریس به دلیل رفت‌وآمدهای مکرر مسافران و دریانوردان از کشورهای دیگر، غذاهای دیگر کشورها را نیز در فرهنگ غذایی خود پذیرفته است.

مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی

سواحل آنتالیا بهتر است یا سواحل مارماریس؟

سواحل آنتالیا معمولاً نسبت به سواحل مارماریس شلوغ‌تر هستند و این موضوع هم محاسنی دارد و هم معایبی. شلوغ بودن این سواحل باعث شده است که امکانات تفریحی و ورزشی متعددی در این سواحل در دسترس باشد و تنوع تفریحات آبی در آنتالیا بسیار زیاد است؛ اما طبیعتاً این شلوغی و ازدحام باعث می‌شود که لذت بردن از آرامش ساحل و طبیعت آن سخت شود و برخی مسافران احساس راحتی نداشته باشند.

اگر تور مارماریس نوروز خریده‌اید این موضوع را بدانید که سواحل مارماریس نیز شلوغ هستند؛ اما پیدا کردن سواحل دنج و خلوت در این شهر کار راحتی است و سواحل بکر مختلفی را می‌توان در دل طبیعت سرزنده و زیبای مارماریس پیدا کرد که هم بسیار خلوت و آرام هستند و هم منظره‌ فوق‌العاده‌ای از دریا و جنگل را در برابر دیدگان شما می‌گسترانند.

جاهای دیدنی آنتالیا بیشتر است یا مارماریس؟

از نظر زمان تخمینی شکل‌گیری شهرها، مارماریس ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح شکل گرفته و حتی در بخشی از تاریخ خود، قسمتی از امپراتوری ایران محسوب می‌شده است. مارماریس در حمله اسکندر مقدونی تخریب می‌شود و تا مدت‌ها شهری خالی از سکنه بوده است. بناهای تاریخی این شهر، مثل قلعه و موزه مارماریس بسیار دیدنی هستند.

آنتالیا نیز شهری باستانی است که قدمت آن به ۳۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد و یکی از پادشاهان یونانی آن را بنیان گذاشته است. رونق این شهر در دوران باستان بسیار بیشتر از مارماریس بوده و پادشاهی‌های مختلفی مانند یونانیان، امپراتوری روم، سلجوقیان و عثمانیان بر این شهر حکومت کرده‌اند. در حال حاضر در آنتالیا از هر دوره تاریخی، بناها و جاذبه‌های مختلفی به یادگار مانده است که مسافران و گردشگران را به خود جلب می‌کند؛ بنابراین آنتالیا گذشته‌ای پرفرازونشیب و در نتیجه جاهای دیدنی آنتالیا بیشتر است.

کدام‌یک شب های زنده‌تری دارد؟ آنتالیا یا مارماریس؟

بنابر نظر مسافران درباره مارماریس، این شهر یکی از شب‌زنده‌دارترین شهرهای ترکیه است و زندگی شبانه دست‌کمی از زندگی معمول و پرهیاهوی روزانه ندارد. در مارماریس کافه‌ها و رستوران‌هایی که در خط ساحلی قرار دارند، تقریباً تا طلوع سپیده‌دم مشغول فعالیت هستند و از مسافران پذیرایی می‌کنند.

با این حال نباید فکر کنید که آنتالیا در شب سوت و کور است. در سواحل آنتالیا هم کافه‌های بسیاری را خواهید دید که تا صبح فعالیت می‌کنند و اجراهای شبانه باله و اپرا در آنتالیا نیز برقرار است.

مراکز خرید آنتالیا بهتر است یا یا مراکز خرید مارماریس؟

آنتالیا یا مارماریس هرکدامشان را که انتخاب کنید، از بهترین شهرها برای خرید هستند و در بازارها و مراکز خرید این شهر هرچه بخواهید پیدا می‌کنید. هردو شهر دارای بازارهای بزرگی هستند که انواع اجناس سنتی، صنایع دستی و سوغاتی‌های معروف ترکی را می‌توانید خریداری کنید. به‌علاوه مراکز خرید و پاساژهای مدرن و لوکس نیز در هر دو شهر در انتظار مسافران هستند. 

کدام شهر برای خانواده بهتر است؟ آنتالیا یا مارماریس؟

هم در آنتالیا و هم در مارماریس، تفریحات مختلف برای گروه‌های سنی مختلف فراهم شده است و اگر فرزندان خردسالی دارید که در سفر، شما را همراهی می‌کنند، جای نگرانی وجود ندارد. باوجوداین، بسیاری از مسافران معتقدند که سواحل آنتالیا برای سفر خانوادگی بیش از حد شلوغ هستند و برای لذت بردن از یک سفر خانوادگی، به‌ویژه اگر افراد مسن هم همراه شما هستند، بهتر است سواحل مارماریس را انتخاب کنید.

تفریحات آنتالیا بهتر است یا مارماریس؟

بازار تفریحات و سرگرمی‌های مختلف به ویژه تفریحات آبی در هر دو شهر بسیار داغ است و طیف وسیعی از تفریحات را می‌توانید در آنتالیا یا مارماریس تجربه کنید. اما همان‌طور که پیشتر گفتیم، به دلیل پررونق‌تر بودن سواحل آنتالیا، تنوع و گستردگی تفریحات ساحلی و انواع ورزش‌های آبی در آنتالیا نسبت به مارماریس بیشتر است.

مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی

آژانس الفبای سفر؛ کارگزار تورهای آنتالیا و مارماریس

به‌طور کلی و به‌عنوان جمع‌بندی نهایی باید بگوییم اگر سفرتان خانوادگی است یا به گشت‌وگذار در سواحل بکر و خلوت علاقه دارید و زندگی شبانه برایتان مهم است، مارماریس گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود؛ اما اگر بخواهید از جاذبه‌های تاریخی بازدید کنید، گزینه‌های بیشتری در انتخاب هتل داشته باشید، از امکانات رفاهی بیشتری بهره‌مند شوید و تفریحات آبی گوناگونی را تجربه کنید، آنتالیا گزینه بهتری است. برای خرید تور آنتالیا یا تور مارماریس می‌توانید روی آژانس گردشگری الفبای سفر حساب باز کنید.

الفبای سفر مجری تخصصی تورهای گردشگری مختلف محسوب می‌شود و پکیج‌های متنوعی را برای سفر به کشور ترکیه و شهرهای مختلف آن در اختیار گردشگران قرار داده است. برای خرید تور آنتالیا یا تور مارماریس و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید.

مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]