راه‌های سفر به طبس برای تجربه سفری خاطره انگیز

راه‌های سفر به طبس برای تجربه سفری خاطره انگیز

راه های سفر به طبس کدامند؟ هنگامی که نام شهر طبس به میان می‌آید بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این شهر هیچ‌گونه جاذبه گردشگری ندارد!! درواقع، بسیاری از افراد شهر طبس را شهری خشک و کویری می‌دانند. این تصورات کاملاً اشتباه است؛ زیرا زمانی این منطقه دارای آب و هوای عالی بوده و انواع گیاهان و حیوانات اهلی در آن وجود داشتند. راه‌های رفتن به شهر طبس متفاوت بوده و این روزها حتی با خرید بلیط هواپیما طبس نیز می‌توان به این شهر تاریخی سفر کرد. اما راه‌های دیگری نیز برای سفر به این شهر تاریخی وجود که در ادامه به بررسی این راه‌ها می‌پردازیم.

راه های سفر به طبس برای تجربه سفری خاطره انگیز

آشنایی با شهر طبس

قبل معرفی راه های سفر به طبس و رفتن به آن باید کمی با این شهر تاریخی آشنا شوید. اصلاً طبس کجاست؟ به‌دلیل جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر طبس آن را به عروس کویر ایران می‌شناسند. این شهر این روزها و بعد از تقسیم خطه خراسان به خراسان رضوی، جنوبی و شمالی به‌عنوان جزئی از خراسان جنوبی قرار گرفت؛ اما قبل از آن تا سال 1391 قسمتی از استان یزد محسوب می‌شد.

این مکان از قسمت شرقی و غربی به بیابان و کویر متصل شده و یک جنگل نیز در آن به‌دلیل وجود کوهی در این منطقه به‌وجود آمده است. در این شهر چشمه‌های آب گرم و سرد، جنگل، دریاچه و حتی معادن زغال سنگ نیز وجود دارند.

آشنایی با تاریخچه طبس

بسیاری از افراد تمایل دارند که قبل از آشنایی با راه های سفر به طبس و راهی شدن به سمت این شهر با تاریخچه آن نیز آشنا شوند. تاریخ تاسیس این شهر به دوره هخامنشیان برمی‌گردد؛ اما این شهر به تدریج توسعه پیدا کرده و بسیاری از افراد پیشرفت آن را مربوط به عصر قاجار می‌دانند.

درواقع، بسیاری از عمارت‌ها و باغ‌های زیبا در این دوران در طبس ساخته شده است. در سال 1357 زلزله بسیار شدیدی در این شهر زخ داد و باعث شد تا کلیه خانه‌ها و جاهای دیدنی آن تخریب شوند. حتی حدود 50 هزار نفر از مردم در این زلزله جان خود را از دست دادند.

بعد از این زلزله زمان زیادی صرف بازسازی این شهر شد و بعد از گذشت سال‌ها این روزها، شهر طبس یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین شهرهای کویری برای گردش به‌شمار می‌رود. درواقع، بسیاری از گردشگران برای دیدن کویر طبس به آن سفر کرده و حتی شب در کاروانسراهای آن اقامت می‌کنند.

آشنایی با آب و هوای طبس

آشنایی با آب و هوای طبس قبل از آشنایی با راه های سفر به طبس اهمیت بسیار زیادی دارد. درواقع، برای انتخاب بهترین زمان سفر به این شهر باید قبل از هرچیز، با وضعیت آب و هوایی این شهر آشنا شوید. طبس در وسط فلات ایران قرار گرفته و آب و هوای کوهستانی و کویری دارد.

در طبس روزهای بسیار گرم و شب‌های بسیار سردی را تجربه می‌کنید. شدت این گرما در روز برای بسیاری از افراد آزار دهنده به‌شمار می‌رود. در همه فصل‌ها می‌توان به این شهر سفر کرد؛ اما در بعضی از فصل‌ها این شهر شلوغ و در بعضی از فصل‌ها مانند تابستان این شهر به‌دلیل گرما خلوت‌تر است.

درواقع، انتخاب زمان سفر کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. در عید این شهر نسبتاً شلوغ شده و اگر شما مکان‌های شلوغ را دوست دارید، عید بهترین زمان برای سفر به این شهر به‌شمار می‌رود.

آشنایی با راه های سفر به طبس

چگونه و از چه راهی به شهر طبس برویم؟ خوشبختانه این روزها از وسایل نقلیه متفاوتی می‌توان برای رفتن به طبس استفاده کرد. هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی از مهمترین وسایل نقلیه هستند که می‌توانید از آن‌ها برای رفتن به طبس استفاده کنید. اگر قصد سفر به طبس با ماشین شخصی را دارید، مسیرهای زیر بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شوند.

  • مسیر شماره1 از اصفهان به طبس: در این مسیر شما باید از شهرهای دولت‌آباد، نائین، انارک و خور عبور کنید. شهر اصفهان از شهر طبس دارای 590 کیلومتر فاصله است.

  • مسیر شماره 2: این مسیر از مشهد به طبس بوده و شما باید از شهرهای تربت‌حیدریه، فیض‌آباد، فردوس عبورکنید. فاصله مشهد از طبس حدود 550 کیلومتر است.

  • مسیر شماره 3: این مسیر از یزد به طبس بوده و از شهرهای زارچ، خرائق و رباط پشت بادم می‌گذرد. فاصله یزد از طبس حدود 360 کیلومتر است.

  • مسیر شماره 4: این مسیر از بیرجند به طبس بوده و در مسیر افراد باید از شهرهای خوسف و سنگ‌آباد عبور کنند. فاصله بیرجند از طبس حدود 270 کیلومتر است.

بهترین زمان سفر به طبس

بهترین زمان سفر به طبس اواخر پاییز و زمستان است. در این زمان، آب و هوا خنک و دلپذیر است و می توانید از گشت و گذار در جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر لذت ببرید. در اواخر پاییز و اوایل زمستان، دشت های طبس پر از گل های رنگارنگ می شوند و منظره ای چشم نواز را به وجود می آورند.

همچنین، آب و هوا برای کوهنوردی و پیاده روی در کوه های شتری مناسب است. در زمستان، هوای طبس سرد است و ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد. اما در عوض، می توانید از زیبایی طبس در زمستان و فضای معنوی این شهر در این فصل لذت ببرید.

در نهایت، بهترین زمان سفر به طبس به سلیقه و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوای خنک و دلپذیر هستید، اواخر پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به این شهر است. اگر به دنبال تجربه طبیعت گردی هستید، اواخر پاییز و اوایل زمستان بهترین زمان برای سفر به طبس است. و اگر به دنبال تجربه تاریخ و فرهنگ طبس هستید، زمستان می تواند زمان مناسبی برای سفر شما باشد.

سخن آخر

در این مقاله راه های سفر به طبس معرفی شدند. شما عزیزان با خودروی شخصی می‌توانید یکی از این راه‌ها را انتخاب و به آن سفر کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در مورد مسیرهای سفر به شهر تاریخی یزد را به دست آورید. اگر قصد سفر به طبس را دارید می توانید به سادگی بلیط هواپیما طبس را از فلای تودی خریداری کرده و آماده سفری خاطره انگیز شوید.

راه‌های سفر به طبس برای تجربه سفری خاطره انگیز

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]