در آفریقا مجوزِ کشتن حیوانات کمیاب می‌فروشند!

در آفریقا مجوزِ کشتن حیوانات کمیاب می‌فروشند!

در هفته‌های اخیر، آمار نگران‌کننده‌ای از موارد کشتار فیل‌ها در زیمبابوه از جمله بزرگ‌جثه‌ترین فیلی که در دهه‌های اخیر در آفریقا مشاهده شده، گزارش شده است.
در هشتم ماه اکتبر امسال (2015)، یک شکارچی آلمانی با پرداخت 60 هزار دلار مجوز گرفت تا یک فیل عظیم‌الجثه را خارج از پارک ملی زیمبابوه شکار کند.
فعالان محیط زیست دراین‌باره به رسانه‌ها گفتند: عاج‌های این فیل بزرگ‌جثه هر کدام حدود 54 کیلوگرم وزن داشته و این حیوان یکی از بزرگترین فیل‌های مشاهده شده در این منطقه در 50 سال اخیر بوده است.
آنها همچنین تاکید کردند اگر این حیوان بیچاره قربانی 60 هزار دلار نمی‌شد می‌توانست یکی از جاذبه‌های توریستی این منطقه باشد که خیلی بیشتر از این مبلغ برای مسئولان محلی درآمدزایی کند.
این شکارچی که هویت وی فاش نشده با مجوز شکار 21 روزه خود، گونه‌های ارزشمند و کمیاب دیگری همچون ببر، شیر، بوفالو و کرگدن را هم شکار کرده است.
رئیس انجمن شکارچیان و راهنماهای زیمبابوه می‌گوید: این فیل پیش‌تر در این کشور مشاهده نشده بود و بزرگتر از پنج یا شش گونه دیگر از این علفخواران بوده که سال گذشته به ضرب گلوله تلف شده‌اند.
وی همچنین از مقامات زیمبابوه خواست پیش از آنکه این جانوران منحصر و خاص با گلوله شکارچیان تلف شوند مورد حفاظت قرار گیرند.
به گزارش فاکس نیوز، همچنین طی این هفته در مناطق دیگری از زیمبابوه لاشه 26 فیل که توسط شکارچیان و با سم از بین رفته‌اند، پیدا شده است.
در آفریقا مجوزِ کشتن حیوانات کمیاب می‌فروشند!
در آفریقا مجوزِ کشتن حیوانات کمیاب می‌فروشند!

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]