از ترکیه چه بخریم؟ چه نخریم؟

از ترکیه چه بخریم؟ چه نخریم؟

نوشیدنی‌های غیر مجاز نخرید …. چون :
علاوه بر اینکه در عرف جامعه و دین ما چنین نوشیدنیهایی ناپسند و حرام است ، به نوعی دور ریختن پول با ارزش شماست . چنانچه در گمرک ورودی به کشور چنین موردی کشف شود (که معمولا هم می‌شود) علاوه بر اینکه خود جنس معدوم میگردد ، آورنده آن نیز به جریمه‌های سنگین محکوم شده یا حتی به دادگاه معرفی می‌شود .
سی دی – دی وی دی و مجلات و روزنامه‌های غیر مجاز نخرید …….. چون:
از جمله مواردی است که در گمرک حساسیتی شدید نسبت به آنها وجود دارد و دارندگان آنها معمولا علاوه بر معدوم شدن کالا ، با محدودیتها و مجازاتهای قانونی روبرو می‌شوند . همچنین بسیاری از مجلات مدلینگ و بوردا‌های تبلیغاتی و حتی آموزشی ، برای ورود به کشور منع قانونی دارند .
لوازم برقی منزل نخرید……. چون :
اولا قیمتی تقریبا برابر و گاها گرانتر از ایران دارند ، در ثانی خرید لوازم برقی منزل بدون گارانتی ریسک بالایی دارد. هر چند که این اجناس در ترکیه گارنتی‌های معتبر دارند اما به دلیل عدم وجود نمایندگی‌های خدمات پس از فروش در ایران ، معمولا گارانتی موجودشان به درد مسافران ایرانی نخواهد خورد .
لاستیک اتومبیل بخرید …..اما :
لاستیک‌های ترکیه مانند پت لاس کیفیت و قیمت مناسبی دارند . همچنین مارک‌های جهانی لاستیک مانند کومهو ، بریجستون ، رود استون و میشیلن ، قیمتهای مناسب‌تری نسبت به ایران دارند اما توجه داشته باشید که لاستیک ، کالای مسافری نیست ، حتی یک حلقه لاستیک ، کالای تجاری محسوب می‌شود . بنابر این نمی‌توانید خود لاستیک را با خودتان به کشور بیاورید اما می‌توانید در صورتیکه با اتومبیل خودتان به سفر ترکیه رفته اید ، همانجا لاستیک را تعویض کنید و با لاستیک نو به میهن بازگردید !
صنایع دستی و سوغاتی‌های محلی بخرید …. چون :
معمولا خاطرات سفر تا مدتها باقی می‌مانند . صنایع دستی و سوغاتی‌های خاص هر منطقه ، میتواند بهانه ای بسیار جذاب برای یاد آوری خاطرات شیرین سفر و همچنین سوغاتی بسیار ارزشمندی برای اطرافیان باشد. البته دقت کنید که مقدار آن زیاد نباشد و بتوان اسم آن را سوغات سفر گذاشت
این لیست فقط قسمتی از دریای عظیم فرصتهای خرید پیش روی شما در مسافرت ترکیه است . مطمئنا بسیاری از کالا‌ها یا در این دسته بندی نیستند یا ممکن است نیاز و روحیه افراد برای خرید ، پارامتر‌های دیگری رقم بزند . اما در هر حالت در نظر بگیرید که شما برای مسافرت و تفریح و تجدید قوای روحی به سفر رفته اید و خرید یکی از جزئیات سفر است نه همه آن! بارها افرادی را دیده ام که در روز آخر به یک مکان دیدنی یا جاذبه طبیعی در ترکیه رفته اند و آه از نهادشان بر آمده که چرا روز‌های مسافرت را در فروشگاهها سپری کرده اند !

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]