دهکده سبز 900 میلیون دلاری در آفریقا

دهکده سبز 900 میلیون دلاری در آفریقا

شهر کیپ‌تاون به زودی دهکده‌ای لوکس و مجلل را در خود خواهد‌داشت که کاملا منطبق با نیازهای محیط‌زیست و مبتنی بر فناوری‌های پاک و پایدار خواهد بود و هیچ خودرویی در آن حق تردد نخواهد‌داشت.
براساس گزارش CNN، این پروژه که برای اولین‌بار در قاره آفریقا اجرا می‌شود، توسط شرکت مهندی معماری سویساتک طراحی شده‌است. این دهکده 900 میلیون دلاری در منطقه بلوراک در سامرست‌وست بنا خواهد شد،‌منطقه‌ای که در محاصره باغ‌های انگور است.
این دهکده دارای هزار آپارتمان، مرکز پزشکی، اسپا، بوتیک، مدرسه و رستوران خواهد‌بود. تردد خودروها به جاده‌های اصلی منتهی به پارکینگ‌های زیرزمینی محدود خواهد بود و در این دهکده، بهره‌وری در انرژی از طریق استفاده از منابع انرژی احیا شدنی و استفاده از فناوری‌های کم‌مصرف مانند چراغ‌های LED و سیستم‌های مدیریت آب در اولویت اصلی قرار دارد.
کیپ‌تاون تصمیم دارد تا سال 2020 درحدود 20 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدید‌شدنی تامین کند و حتی قصد دارد شهروندانش را به تولید انرژی پاک تشویق کند. ساخت و ساز پروژه بلو‌راک از آگوست سال 2016 آغاز شده و انتظار می‌رود ساکنان تا فوریه 2017 وارد این دهکده شوند.
دهکده سبز 900 میلیون دلاری در آفریقا
دهکده سبز 900 میلیون دلاری در آفریقا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]