این درختان سالی ۲۰ متر راه می‌روند؟

این درختان سالی ۲۰ متر راه می‌روند؟

گزارش‌ها و داستان‌های مختلف در اکوادور حاکی از این هستند که گونه‌ای از درختان در این کشور وجود دارند که می‌توانند راه بروند، درختانی از خانواده نخل که با ایجاد ریشه‌های جدید خود را به جلو می‌کشانند تا از خاک تازه بهره ببرند.
براساس گزارش BBC، میزان حرکت این درختان درحد چند قدم نیست، این درختان متحرک می‌توانند سالانه 20 متر راه بروند،‌دست کم به اعتقاد چندین زیست‌شناس از جمله کارل گروبر و افسانه‌های محلی.
براساس برخی منابع، این درختان به واسطه ایجاد ریشه‌های جدید از کناره‌های تنه می‌توانند خود را به جلو بکشانند، اما براساس مقاله‌ای که در سال 2005 توسط زیست‌شناسی به‌نام جراردو آوالوس منتشر شد، این درختان راه نمی‌روند تنها ریشه‌های جدید ایجاد می‌کنند. آوالوس می‌گوید مقاله‌اش ثابت می‌کند که راه رفتن این درخت نخل تنها یک افسانه‌است که راهنماهای تورهای مسافرتی برای ایجاد جذابیت بیشتر به توریست‌ها می‌گویند.
به نظر می‌آید این اختلاف نظر ناشی از ساختار عجیب ریشه‌های این درختان باشد. برخلاف دیگر درختان که ریشه‌های آنها درون خاک مخفی شده‌است، نخل‌های متحرک از سیستم ریشه‌ای مرتفع‌تری برخوردارند که از انتهای تنه آنها آغاز شده‌است. این باعث شده تا درختان بیشتر از آنکه شبیه به درخت باشند به یک جاروی ایستاده شباهت داشته‌باشند. در گذر زمان،‌خاک بخشی از این ریشه‌ها را می‌پوساند و ریشه‌های جدید ایجاد می‌شوند.
با این‌همه به نظر نمی‌آید این ریشه‌های جدید نیز باعث شوند تا درخت به حرکت درآید و ظاهرا این افسانه واقعا توسط راهنماهای تور خلق شده‌است تا جاذبه بیشتری برای مسافران و توریست‌ها ایجاد شود.
این درختان سالی ۲۰ متر راه می‌روند؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]