جزیره سنتورینی

جزیره سنتورینی

جزیره سنتورینی (Santorini) که با نام “ترا(Thera)” نیز شناخته می‌شود در۲۰۰ کیلومتری کشور یونان در دریای اژه قرار دارد. جمعیت این جزیره کمتر از ۱۵۰۰۰ نفر می‌باشد و به خاطر محلی که جزیره واقع شده و رنگ خانه‌های آن معروف شده است.
جزیره سانتورینی نمای بسیار زیبایی دارد و از نظر جغرافیایی بی نظیر است که هرکس حداقل یک بار در زندگی اش باید آنرا ببیند علیرغم موج عظیم توریستهایی که در این جزیره ازدحام می‌کنند. درطول قرنها , یونانیان روستاهایی را بر لبه‌های تیز آتشفشانهای بلند سانتورینی بنا می‌کردند. این اجتماعهای فریبنده همراه با نماهای نفس گیراز تخته سنگهای صاف و خلیج آبی عمیق به سانتورینی زیبایی ای می‌بخشد که همگان را شیفته این منظره‌ها میسازد. چنانکه امروزه معلوم شده است جزیره سانتورینی در ۳۵۰۰ سال پیش پدید آمده هنگامیکه آتشفشان عظیمی فوران کرده بیشتر قسمتهای جزیره امروزی را به بیرون ریخته است .
تعدادی از مردم عقیده دارند که ترا ( نام جزیره در آن زمان ) (old thera) شهر افسانه ای گمشده آتلانتیس بوده است. انفجار باعث شده بود که گودال بزرگی در وسط جزیره بوجود آید . این گودال اندکی بعد هنگامیکه آبهای دریای اﮋه به درون آن جریان یافتند به صورت خلیجی درآمد.

جزیره سنتورینی
جزیره سنتورینی
جزیره سنتورینی
جزیره سنتورینی
جزیره سنتورینی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]