درخت سبز کیش

درخت سبز کیش

در انتهای مسیر آبرفتی جزیره کیش، آب دریا در قسمت شمالی جزیره که به دره پرتغالی‌ها معروف است، می‌ریزد. به همین دلیل منطقه درخت سبز از سرسبزی خاصی برخوردار است. منطقه درخت سبز با پوشش گیاهی درختان لور، گونه نادری از درختان که فقط در نواحی جنوب کشور می‌روید، پوشیده شده است.
سرسبزی منطقه درخت سبز کیش و وجود نرده‌ها و ساختمان‌های پیرامون محوطه درخت سبز، محوطه را شبیه به مناطق شمال کشور کرده است. اما یکی از عواملی که گردشگران را به این نقطه جذب می‌کند، وجود درخت افسانه‌ای "درخت سبز" است.
درخت سبز کهنسال‌ترین درخت «لور» جزیره می‌باشد و گفته می‌شود در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد. بر شاخه‌های این درخت، پارچه‌ها و نخ‌های سبز رنگ گره زده شده است که بیانگر عقاید خاص اهالی جزیره کیش است. عده‌ای از مردم بر این باور هستند که درخت سبز شگون دارد و به همین دلیل برای برآورده شدن نیازشان پارچه‌هایی به شاخه‌های آن وصل می‌کنند.
مجموعه درخت سبز دارای آلاچیق بازدید رایگان گردشگران ساخته شده است و مسیر‌های پیاده رو با چراغ‌های فانوسی شکل در میان فضای سبز با گل‌های کاغذی رنگارنگ، شما را به سوی جاذبه اصلی این مجموعه می‌برد. در این مجموعه نمازخانه، رستوران فصلی، بوفه و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد.
مجموعه درخت سبز در کنار دو جاذبه دیگر مهم گردشگری کیش واقع شده و دارای دو در ورودی است. یک در آن با ورودی شهر قدیمی حریره مشترک است و ورودی دیگر آن در کنار آب انبار کیش می‌باشد. که به راحتی می‌توان از دیگر جاذبه‌های تفریحی کیش بازدید کرد. همچنین در قسمت جنوبی مجموعه درخت سبز، مجموعه کاریز قرار دارد.
پوست کهنسال درخت لور و برگ‌ها و ریشه‌هایش که از بدنه اصلی آن آویزان هستند، آن را از سایر انواع درختان متمایز می‌سازد. ریشه این درختان طوری رشد می‌کند که مانند چتری بر روی زمین پخش می‌شود و گاهی تا چند صد سال عمر می‌کنند. اگر قصد سفر به کیش را دارید از صفحه تور کیش ما دیدن کنید.





درخت سبز کیش
درخت سبز کیش
درخت سبز کیش

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]