معروف‌ترین شهر توریستی جهان

معروف‌ترین شهر توریستی جهان

ماکائو MACAU یکی از 10 انتخاب اول توریست‌ها در سراسر جهان است.
این شهر که تا چندی پیش یکی از متسعمره‌های کشور پرتغال بود، مانند هنگ کنگ از بنادر آزاد اداری - تجاری چین محسوب شده و با نام منطقه مدیریتی ویژه شناخته می‌شود
ماکائو (Macau) واقع است در جنوب شرق آسیا، جنوب چین و استان گوانگ دونگ، مرکز مامائو، شهر ماکائو با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد. مساحت ماکائو ۱۶ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۴۵۷ هزار نفر است. ماکائو نیز مانندهنگ کنگ از بنادر آزاد اداری - تجاری چین محسوب شده و مستقل نمی‌باشد و با نام (Special Administrative Region) شناخته می‌شود. علاوه بر سواحل زیبا، ساختمان‌های بلند و زرق و برق در و دیوار این شهر به همراه معابد و کلیساهای قدیمی ،میدان سان مالو ، برج ماکائوتاور، همه و همه از جاذبه‌های توریستی ماکائو می‌باشند.
نژاد 95 % ماکائویی‌ها چینی و 1 % نیز دورگهٔ چینی و پرتغالی است . دین 50 % مردم ماکائو بودایی ، 15 % کاتولیک و 35 % جمعیت نیز بی دین هستند . کانتونی زبان اکثریت مردم ماکائو است ، هوکین و ماندارین و تا حدودی پرتغالی نیز رواج دارد .
اقتصاد ماکائو تا حد زیادی بر گردشگری استوار است و همچنین ماکائو شهری است تجاری و با توجه به مجاورت آن با کشور چین بسیاری از کالاها از این شهر به نقاط گوناگون جهان صادر می‌شود. از صادرات ماکائو می‌توان به پوشاک ، منسوجات ، کفش ، اسباب بازی ، لوازم الکترونیکی و ماشین آلات اشاره کرد . توریسم نیز از جمله مهمترین صنایع ماکائو محسوب می‌شود .
معروف‌ترین شهر توریستی جهان
معروف‌ترین شهر توریستی جهان
معروف‌ترین شهر توریستی جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]