شهری که بدون شک عاشق اش می‌شوید

شهری که بدون شک عاشق اش می‌شوید

همه عاشق وروتسواف هستند و علت این شدت علاقه در همان برخورد اول قابل درک است. گرچه در برخی موارد این شهر شباهت هایی به کراکوف دارد، اما با وجود قابلیت‌های فرهنگی و تفریحی منحصر به فردش می‌توان آن را یک شهر محبوب در فهرست گردشگران لهستان به شمار آورد. با نفوذ غیر قابل انکار اتریش و پروس اما وروتسواف در معماری شهر آرایش خاص خود را حفظ کرده و شاهد آن هم میدان بازار باشکوهی است که نماد تاریخ و فرهنگ شهر است.
همه عاشق وروتسواف هستند و علت این شدت علاقه در همان برخورد اول قابل درک است. گرچه در برخی موارد این شهر شباهت هایی به کراکوف دارد، اما با وجود قابلیت‌های فرهنگی و تفریحی منحصر به فردش می‌توان آن را یک شهر محبوب در فهرست گردشگران لهستان به شمار آورد. با نفوذ غیر قابل انکار اتریش و پروس اما وروتسواف در معماری شهر آرایش خاص خود را حفظ کرده و شاهد آن هم میدان بازار باشکوهی است که نماد تاریخ و فرهنگ شهر است. این میدان که در حقیقت تقاطع مسیرهای مهم حمل و نقل از جمهوری چک به شمال و از غرب اروپا به شرق آن است، ثروت کلانی را در تجارت بین المللی نصیب مردم این شهر کرده است.
با 12 جزیره، 130 پل و پارک‌های مشرف به رودخانه، موقعیت وروتسواف برای تبدیل شدن به یک شهر عاشقانه ایده آل است. عشاقی که از تماشای سبک معماری گوتیک لذت می‌برند و از قدم زدن در یک شهر نیمه روستایی اروپایی سیر نخواهند شد، حتما وروتسواف را در صدر فهرست گردشگری خود می‌گذارند. وروتسواف تنها یک شهر زیبا نیست؛ بلکه مرکز صنعت، تجارت و آموزش منطقه خود هم محسوب می‌شود. در حقیقت هر چیزی که در جنوب غربی لهستان رخ می‌دهد یا از وروتسواف شروع شده یا در این شهر پایان می‌یابد.
در عین حال این شهر یک مرکز فرهنگی پر جنب و جوش است که با توجه به جمعیت فراوان دانشجویی خود، تئاترها و جشنواره‌های بزرگی را میزبانی کرده است. زمانی وروتسواف به عنوان « شکوفه مقدس اروپا» شناخته می‌شد. گرچه این شهر در طول تاریخ سیطره کشورهای مختلفی از قبیل: چک ، اتریش، مجار و آلمان را بر خود دیده اما اصالت خود را حفظ کرده است و بدین ترتیب امروز یهودیان، ایتالیایی‌ها و لهستانی‌ها با ادیان و فرهنگ‌های متفاوت در این شهر در کنار یکدیگر با آرامش زندگی می‌کنند.
برای سفر به لهستان نیاز به ویزای شنگن دارید . برای این منظور ابتدا باید وقت گفتگو از سفارت بگیرید و سبعد همراه مدارک در روز تعیین شده در محل سفارت حضور پیدا کنید. برای درخواست ویزای گردشگری لهستان باید اصل گذرنامه، یک قطعه عکس، مدارک شناسایی، برگه رزرو هتل و بلیت هواپیما، گواهی اشتغال و مدارک تمکن مالی را همراه خود داشته باشید. برای رسیدن به این شهر می‌توانید از خطوط هوایی قطر، ترکیش و لوفت هانزا استفاده کنید.
شهری که بدون شک عاشق اش می‌شوید
شهری که بدون شک عاشق اش می‌شوید
شهری که بدون شک عاشق اش می‌شوید
شهری که بدون شک عاشق اش می‌شوید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]