کشف فسیل سمور آبی ۶ میلیون ساله در چین

کشف فسیل سمور آبی ۶ میلیون ساله در چین

کشف فسیل جانوران در ۵۰ سال اخیر و تلاش برای شناسایی گونه‌های منقرض شده حیوانات تلاشی است که همواره توسط دانشمندان و پژوهشگران در حال انجام بوده و در یک دهه اخیر نیز روندی جدید به خود گرفته است. در این میان و این روزها محققان از کشف فسیل سمور آبی غول پیکر خبر داده اند که ابعادی به اندازه یک گرگ داشته است.
فسیل سمور آبی و عجیب کشف شده در چین قدمتی در حدود ۶/۲ میلیون سال دارد و رودخانه‌ها ، دریاچه‌ها ، تالاب‌های سرسبز ، گرم و مرطوب در جنوب غربی چین محل زیست این جاندار بوده است.
فسیل سمور آبی کشف شده در چین با نام علمی Siamogale melilutra حدود ۵۰ کیلوگرم وزن داشته و طول آن به دو متر می‌رسد. تا به حال کشف فسیل سمور آبی در این ابعاد و چنین وزنی سابقه نداشته است.
دانشمندان در خصوص کشف این فسیل سمور آبی عجیب ۶ میلیون ساله می‌گویند:
کشف این فسیل نشانگر تنوع حیات در روزگاران گذشته است و سوالات بی پاسخ فراوانی را به وجود می‌آورد چرا که دندان‌های فک جلویی این سمور بسیار بزرگ و آرواره‌های او بسیار قوی بوده است و به نظر می‌رسد این حیوان می‌توانسته از این طریق انواع حلزون‌های سخت پوست و ماهی‌های بزرگ و مقاوم را خرد و تکه تکه کند.
بد نیست بدانید که سمور یاد شده همچنین می‌توانسته به راحتی در آب‌های کم عمق و باتلاقی شنا کند که البته هنوز مشخص نیست این سمور از چه حد هوش و توان فکری برای بقای خود برخوردار بوده است. فسیل یافت شده دارای جمجمه و فک پایین، دندان‌های مختلف و استخوانهای اندام است. قرار است با اسکن کردن فسیل یاد شده جزییات بیشتری در مورد آن به دست آید.

منبع:میهن پست
کشف فسیل سمور آبی ۶ میلیون ساله  در چین

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]