اقامت در شن!

اقامت در شن!

خیلی از ما در دوران کودکی اوقاتی را در کنار ساحل گذراندیم و ساعت‌ها صرف کردیم تا یک قصر ماسه ای بسازیم و در ذهن کودکانه مان تصور کردیم زندگی مانند یک شاهزاده یا شاهدخت در این قصر چگونه است. حالا حداقل بخشی از این خیالات به واقعیت تبدیل شده چون در هلند دو هتل موقت ساخته شده اند که برای اولین بار در دنیا کاملا شنی هستند.
در بعضی شهر‌های هلند در اواخر شهریور فستیوال مجسمه‌های شنی برگزار می‌شود و حالا در هتل زند در این کشور دیوار اتاق‌ها کاملا پوشیده از ماسه است و مجسمه‌های شنی در این هتل وجود دارد که تا 7 متر طول دارند.
دست اندرکاران این هتل می‌گویند ساخت آن چالش بزرگی بود چون بر خلاف هتل‌های یخی، استفاده از ماسه محدودیت‌های زیادی دارد و لازم بود بسیار خلاقانه عمل کنیم تا هم اتاق آن طور که مد نظرمان است ماسه ای باشد و هم میهمانان در آن احساس راحتی و آرامش کنند.
اما نگران نباشید. لازم نیست بر روی ماسه بخوابید. در اتاق فرش بسیار نرم، یک تخت بزرگ، تلویزیون، حمام و وسایل راحتی دیگر وجود دارد.
همه می‌دانند که تمیز کردن ماسه از داخل خانه یا ماشین چقدر سخت است. پس ما از صاحب هتل پرسیدیم چه طور هتلی که کاملا از ماسه ساخته شده را تمیز نگه می‌دارد؟ او می‌گوید درست مانند یک هتل معمولی زمین، تخت و دستشویی روزانه تمیز می‌شوند!
اقات در این هتل شبی 170 دلار (حدود 600 هزار تومان) که شامل صبحانه و یک تور رایگان در فستیوال مجسمه‌های شنی است. همه اتاق‌های این هتل بعد از بازگشایی ظرف چند روز رزرو شدند و دست اندر کاران را به این فکر انداختند که در سراسر دنیا هتل‌های ماسه ای ایجاد کنند.
آنها می‌گویند از قبل برنامه داشتند برای فستیوال‌های انگلیس و آلمان هم این هتل‌ها را ایجاد کنند اما حالا باید به یک سفر دور دنیا بروند.
اقامت در شن!
اقامت در شن!
اقامت در شن!

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]