داستان کلیسای استخوان چیست؟

داستان کلیسای استخوان چیست؟

کلیسای اَستودان سِدلِک در جمهوری چک را می‌توان عجیب‌ترین کلیسای جهان معرفی کرد. این کلیسا در ۷۰ کیلومتری شرق پایتخت چک و در منطقه سدلک قرار دارد که به آن کلیسای استخوان هم می‌گویند، زیرا از استخوان‌های قربانیان طاعون و جنگ‌ها برای تزیین و دکوراسیون داخلی کلیسا استفاده شده است.
در سال ۱۸۷۰ میلادی یک نجار و منبت کار به نام «فرانتیشک رینت» از سوی خانواده «شوارتزنبرک» مسئولیت یافت تا کلیسا را با استخوان‌های اجساد بیاراید؛ این کلیسا یکی از نقاط گردشگری پربازدید در چک است که سالانه ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.
اما داستان کلیسای استخوان چیست؟!
داستان کلیسا به اوتاکار دوم پادشاه بوهمیا و سال ۱۲۷۸ میلادی بازمی گردد. او دستور داد تا مقداری از خاک جلجثه (جلجلتا) جایی که مسیحیان معتقدند مسیح ( ع ) در آنجا مصلوب شده است را بیاورند. یک راهب اعظم به نام هنری، خاک مقدس را بر مقبره راهبان پاشید و از این روی آنجا به گورستان متبرک و مورد توجه مردم اروپا تبدیل شد.
در دوران مرگ سیاه (طاعون) که باعث مرگ یک سوم مردم اروپا در سال‌های 1347 1352 شد و جنگ‌های محلی بوهمیا 1420_1434 قبرستان توسیع یافت.
در آغاز قرن پانزدهم تصمیم گرفتند یک کلیسای گوتیک در وسط مقبره بسازند، در طول ساخت کلیسا استخوان هایی را که بر اثر حفر زمین کشف می‌شد، نگهداری کرده و درون سرداب و شیروانی کلیسا چیدند‌. بعد از آن فرانتیشک رینت نجار دستور یافت تا از آنها برای تزیین کلیسا استفاده کند.
داستان کلیسای استخوان چیست؟
داستان کلیسای استخوان چیست؟
داستان کلیسای استخوان چیست؟
داستان کلیسای استخوان چیست؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]